  • 1. Data: 2005-01-24 14:49:05
    Temat: Pytanie w sprawie cła na sprzęt elektroniczny sprowadzany z USA do PL
    Od: "JK" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przeglądając archiwa grupy nie trafiłem na jednoznaczną odpowiedź
    odnoszącą się do mojego pytania. W związku z tym chciałbym prosić Was o
    podanie mi wiadomości na temat cła na sprzęt elektroniczny sprowadzany z
    USA. Uściślając chciałbym dowiedzieć się, czy jeśli znajomy wysłałby mi
    paczkę z laptopem, kamerą cyfrową lub aparatem cyfrowym, to będę musiał
    ponieść jakieś koszta?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-01-25 08:56:10
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "JK" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > USA. Uściślając chciałbym dowiedzieć się, czy jeśli znajomy wysłałby mi
    > paczkę z laptopem, kamerą cyfrową lub aparatem cyfrowym, to będę musiał

    Jesli ktos sie zainteresuje paczka, a pewnie tak sie stanie, to czeka Cie
    VAT 22% i clo (wysokosc zelezy do jakiej grupy towar zostanie
    zakwalifikowany). I jeszcze oplaty za papierki, wydanie SADu itp. Duzo
    zalezy do tego jaka wartosc jest podana na paczce. Teraz chyba z cla sa
    zwolnione "prezenty" o wartosci do 40 Euro (nie pamietam dokladnie). Problem
    w tym ze raczej nikt nie uwierzy iz laptop kosztuje 40 Euro... Ja sie raz
    wkopalem w placenie VATu (clo mialem na szczescie 0%), jak chcesz szczegolow
    to wal na priva.

    A temat byl wielokrotnie walkowany na alt.pl.usa

    the.one