  • 51. Data: 2007-09-09 21:41:29
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1p43$q0b$20@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Nie ma terminu. Zawsze.
    Jak nie ma terminu to znaczy zawsze?

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2007-09-09 21:44:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1pa1$q0b$22@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > No i?
    > bo niz c tego nie wynika co napisales.
    Wynika, tylko nie czytasz całego wątku.

    --
    Jotte

  • 53. Data: 2007-09-09 21:45:21
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie ma terminu. Zawsze.

    A Policja czy SM nie ma jakiegoś terminu na wystawienie mandatu?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 54. Data: 2007-09-09 22:01:33
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 23:32:20 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > A dlaczego nie ma takiego obowiązku? Jego kodeks drogowy nie obowiązuje.

    Obowiazuje. I obowiazuje go ten przepis. Ale go nie dotyczy - nie jest
    posiadaczem ani wlascicielem pojazdu.

    > jeśli ktoś go wskazał, że dał mu samochód w tym czasie, to ta osoba
    > automatycznie staje się posiadaczem pojazdu i ma taki sam obowiązek
    > wskazania osobty komu w dalszej kolejności powierzyła pojazd jesli to
    > nie ona kierowała pojazdem

    A jakis przepis na to dostane? Rozporzadzenie moze jakies?

    Na moj rozum (idac tamtym tokiem rozumowania) - powierzam rodzinie moj
    pojazd. Rodzina "z automatu" staje sie posiadaczami samochodu. Jedna z
    tych osob go prowadzila. Cala reszta rodziny niedopelnia obowiazku,
    poniewaz nie jest w stanie powiedziec komu go powierzyla (chyba, ze
    "nikomu" jest dobra odpowiedzia). Jakis nonsens sie robi.

    Nawet jesli tak jest - przepis mowi "wlasciciel lub posiadacz jest
    obowiazany...". Wazny jest ten spojnik oraz konstrukcja tej czesci zdania.
    Odpowiedzi na pytanie o powierzanie moze udzielic jeden lub drugi, nie
    musza obaj.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 55. Data: 2007-09-09 22:04:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 23:45:21 Szymon <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > A Policja czy SM nie ma jakiegoś terminu na wystawienie mandatu?

    Mandat to sprawa oddzielna. Jest obowiazek wskazania. W sumie, wlasnie
    bezterminowy. Zeby tylko nie zrobila sie z tego maszynka do wyciagania
    kasy do budzetu ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 56. Data: 2007-09-09 22:08:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 23:16:53 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > Nie ma sprawy. O ile im dwóm dałeś samochód i oni byli w jego posiadaniu
    > wg twojej wiedzy w tym czasie.
    > Oni po prostu dostaną takie samo pytanie.

    I oni odesla policje do wlasciciela samochodu z racji alternatywy
    "wlasciciel lub posiadacz". I co im zrobisz?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 57. Data: 2007-09-09 22:18:22
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał(a):

    > Mandat to sprawa oddzielna. Jest obowiazek wskazania. W sumie, wlasnie
    > bezterminowy. Zeby tylko nie zrobila sie z tego maszynka do wyciagania
    > kasy do budzetu ;)

    Dlaczego oddzielna?
    przecież wskazanie jest w celu znalezienia i ukarania sprawcy np. mandatem.
    Skoro Policja jest zobligowana, zeby temat załatwić w jakimś czasie, to ja
    mogę uznać, że "zapomnienie" po tym czasie, jakkolwiek nie usprawiedliwione
    w przepisie, jest usprawiedliwione z racji braku negatywnych skutków
    prawnych jakie mogłoby rodzić (chyba, że Policja może wystawić mandat kiedy
    chce).

    i jeszcze z innej beczki - czy jak mam 10 potencjalnych klientów na moje
    auto, oni sobie im jeżdżą, a ja mam listę z ich danymi osobowymi oraz czasem
    korzystania z mojego samochodu - to czy taką bazę muszę zgłaszać do tego
    całego urzedu, który takie bazy rejestruje?

    Dlaczego nie mogę zażądać, by mój niedoszły kontrahent zniszczył ksero moich
    dokumentów? Co mnie obchodzą jego obowiązki - jak ja mam swoje prawa, a
    jednym z nich, konstytucyjnym, jest prawo do prywatności? Nie uważam, żeby
    tak błaha sprawa, jak mozliwość ukarania kogoś 100zł mandatem mogła rodzić
    dla mnie tak poważne skutki, że ktoś prywatnie trzyma sobie moje dane (np.
    adres, wiek, nr pesel) 10 lat... - to oczywiście myśli laika, nie prawnika.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 58. Data: 2007-09-09 22:23:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

    > A Policja czy SM nie ma jakiegoś terminu na wystawienie mandatu?

    Inaczej.
    Ty masz przywilej otrzymania mandatu w ciągu 30 dni.
    po tym czasie sprawa z definicji idzie do sadu grodzkiego.

  • 59. Data: 2007-09-09 22:24:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-09-2007 o 00:18:22 Szymon <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > usprawiedliwione w przepisie, jest usprawiedliwione z racji braku
    > negatywnych skutków prawnych jakie mogłoby rodzić (chyba, że Policja

    Z przymruzeniem oka to bylo. Chodzi o traktowanie takich przepisow zbyt
    doslownie. Zeby nie bylo takich sytuacji, ze sie kazdego
    wlasciciela/posiadacza samochodu pyta o liste uzytkownikow jego samochodu
    od chwili zakupu do bierzacego momentu. A za kazda luke w tej liscie
    przywalac odpowiednia dla PoRD kare.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 60. Data: 2007-09-09 23:50:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Obowiazuje. I obowiazuje go ten przepis. Ale go nie dotyczy - nie jest
    > posiadaczem ani wlascicielem pojazdu.

    Jak to nie jest posiadaczem jak jest posiadaczem.

    Posiadaczem jest ten kto posiada pojazd we władaniu, a nie ten kto rości
    sobie jakiekolwiek prawa własności do tegoś pojazdu.

    > A jakis przepis na to dostane? Rozporzadzenie moze jakies?

    ten sam. Posiadacz ma obowiązek ....

    > Na moj rozum (idac tamtym tokiem rozumowania) - powierzam rodzinie moj
    > pojazd. Rodzina "z automatu" staje sie posiadaczami samochodu.

    tak.
    przy czym nie można powierzyć samochodu rodzinie, a co najwyżej osobie.
    I tą osobę masz obowiązek wskaząc.

> [...]
    > poniewaz nie jest w stanie powiedziec komu go powierzyla (chyba, ze
    > "nikomu" jest dobra odpowiedzia). Jakis nonsens sie robi.

    dlaczzego nonsens. pytanie zostanie zadane osobie ktora wskazesz.
    jesli powie nie wiem, dostanie mandat za to ze nie wie.

> [...]
    > obowiazany...". Wazny jest ten spojnik oraz konstrukcja tej czesci
    > zdania. Odpowiedzi na pytanie o powierzanie moze udzielic jeden lub

    niestety nie masz racji
    lub oznacza że każdy z nich z osobna może zostac o to zapytany.