  • 41. Data: 2007-09-09 21:20:02
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fc1kjg$q0b$7@inews.gazeta.pl witek
    > <w...@g...pl.invalid> pisze:
    >
    >> Ma wskazac, a nie ma miec chęć
    > Tam jest jeszcze dalszy ciąg.

    ale dalszy ciąg jest bez znaczenia, bo on samochód dał zgodnie z wolą i
    wiedzą.

    Nie myl pytania o to kto kierował w oznaczonym czasie z pytaniem komu
    dał i kto wg. niego ten samochód w tym czasie powinien posiadać.

  • 42. Data: 2007-09-09 21:25:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 17:09:37 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > zapłaciłbys za niewskazanie kto prowadził, a sprawe z "fotoradaru" by
    > umorzono ze wszgledu na niewykrycie sprawcy.

    Czemu sie tak przyczepiles do tego wskazywania kto prowadzil? Tam wyraznie
    stoi:
    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    czasie (...)".

    W tym konkretnym przypadku wlasciciel (lub posiadacz) zeznaje, zgodnie z
    prawda, ze samochod zostal powierzony na ten czas obu kierowcom. To konczy
    sprawe, bo obowiazek wynikajacy z tego przepisu zostaje dopelniony.
    Kierujacy pojazdem nie ma juz takiego obowiazku. A gdyby nawet mial...
    obaj moga sie zaprzec, ze w tym momencie nie prowadzili i ich przepis nie
    dotyczy.

    Inny przyklad? Tata kupil rodzinie samochod, jest wlascicielem. Samochod
    jest do dyspozycji calej rodziny. Na pytanie "komu powierzyl", odpowiada -
    "rodzinie", zgodnie z prawda. Tym samym, calkowicie spelnia swoj
    obowiazek, wynikajacy z przepisu. Przepis nie wymaga wskazania konkretnej
    osoby, wskazane moze byc grono osob. I niech sobie policja dalej dochodzi
    kto to byl.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 43. Data: 2007-09-09 21:27:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1o24$q0b$16@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > ale dalszy ciąg jest bez znaczenia, bo on samochód dał zgodnie z wolą i
    > wiedzą.
    Rozmawiamy na pewnym poziomie uogólnienia. Dalszy ciąg ma zasadnicze
    znaczenie.

    > Nie myl pytania o to kto kierował w oznaczonym czasie z pytaniem komu dał
    > i kto wg. niego ten samochód w tym czasie powinien posiadać.
    Radzę jednak doczytać ten dalszy ciąg. Wbrew woli i wiedzy przez nieznaną
    osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-09-09 21:27:27
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    A ile czasu muszę "pamiętać" komu pożyczyłem auto?
    np. chce je sprzedać, daję kolesiowi do testów za skserowaniem dowodu i
    prawka, a koleś się rozmyśla i każe mi zniszczyć te dane.
    Mogę je wtedy w ogóle zachować?
    Po jakim czasie mogę bez stresu zniszczyć te ksera?
    (wg znajomego taką historią - mandat przyszedł po 3 miesiącach od zdarzenia -
    wygrał ze SM w sądzie grodzkim w Lęborku chyba)
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 45. Data: 2007-09-09 21:27:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie ma sprawy. O ile im dwóm dałeś samochód i oni byli w jego posiadaniu
    > wg twojej wiedzy w tym czasie.
    > Oni po prostu dostaną takie samo pytanie.

    No i powiedzmy, że odpowiedzą tak, jak napisałem. Co wtedy?

  • 46. Data: 2007-09-09 21:28:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > mówimy o sytuacjach normalnych a nie ekstremalnych.

    W sytuacjach normalnych na zdjęciu widać, kto siedzi za kierownicą.

    > formalnie zapewne sąd odstąpi od nałożenia grzywny.

    No właśnie.

  • 47. Data: 2007-09-09 21:32:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > prawda, ze samochod zostal powierzony na ten czas obu kierowcom. To
    > konczy sprawe, bo obowiazek wynikajacy z tego przepisu zostaje

    Przecież to napisałem

    > Kierujacy pojazdem nie ma juz takiego obowiazku. A gdyby
    > nawet mial... obaj moga sie zaprzec, ze w tym momencie nie prowadzili i
    > ich przepis nie dotyczy.

    A dlaczego nie ma takiego obowiązku? Jego kodeks drogowy nie obowiązuje.
    jeśli ktoś go wskazał, że dał mu samochód w tym czasie, to ta osoba
    automatycznie staje się posiadaczem pojazdu i ma taki sam obowiązek
    wskazania osobty komu w dalszej kolejności powierzyła pojazd jesli to
    nie ona kierowała pojazdem
    Pytania zwykle są dwa, czy Pna/pani prowadził(a) pojazd w tym czasie
    jesli odpowiedź brzmi nie, to w takim razie prosze wskazać komu
    powierzył (a) Pan(i) samochód w tym czasie.

    Wyparcie się jest składaniem fałszywych zeznań. Mam nadzieję, że wiesz
    co za to grozi. I nigdy nie wiesz, czy druga strona nie ma silniejszych
    dowodów i że też ma ochotę pójść siedzieć tak mocno jak ty i czy policja
    nie ma więcej zdjęć na których jedna twarz widać.
    No to do dzieła. Zacznij kłamać.

  • 48. Data: 2007-09-09 21:32:26
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 20:51:52 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Racja. Przepis nakazuje wiedzieć, komu *w oznaczonym czasie* powierzyłeś
    > pojazd. MZ to oznacza co do sekundy. Obowiązek można spełnić również
    > inaczej, np. zapamiętując miejsce na trasie gdzie się zamieniono.
    > Odpadnie wtedy problem synchronizacji czasu między fotoradarem a
    > zegarkiem kierowcy ;p

    Ale wtedy mozna tak:
    drugi kierowca prowadzil pomiedzy godzina 12:07 a 13:42. czas
    zarejestrowano wg mojego zegarka, ktory - niestety - nie byl
    zsynchronizowany z aktualnym czasem w Polsce. I jest precyzyjne okreslenie
    kiedy kierowca2 prowadzil samochod. Nie jest jednoznaczne ale precyzyjne.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 49. Data: 2007-09-09 21:38:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:
    > A ile czasu muszę "pamiętać" komu pożyczyłem auto?

    Nie ma terminu. Zawsze.

    > np. chce je sprzedać, daję kolesiowi do testów za skserowaniem dowodu i
    > prawka, a koleś się rozmyśla i każe mi zniszczyć te dane.
    > Mogę je wtedy w ogóle zachować?

    O ile gdzieś w ogóle pojechał to możesz dane zostwić.
    Ustawa o ochornie danych osobowych nie wymaga posiadania zgody jeżeli
    przetwarzanie/posidanie danych wynika z innych ustaw.
    Tutaj to własnie wynika.
    Tak samo jak nikt w szkole nie pyta się rodziców czy wyrażają na
    przetwarzanie sowich danych, bo przetwarzanie ich danych wynika z innych
    ustaw.
    Oczywiscie tylko i wyłącznie w celu w tych ustawch zapisanych.
    Czyli ty masz prawo te dane przechowywać i przekazać je policji jesli
    zada ci takie pytanie, ale nic więcej i nikomu więcej przekazać ci ich
    nie wolno.

    > Po jakim czasie mogę bez stresu zniszczyć te ksera?

    zwykle kiedy kara się przedawnia. 10 lat?

  • 50. Data: 2007-09-09 21:41:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > znaczenie.

    > Radzę jednak doczytać ten dalszy ciąg. Wbrew woli i wiedzy przez
    > nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    No i?
    bo niz c tego nie wynika co napisales.