  • 31. Data: 2007-09-09 18:51:52
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Żaden przepis nie nakłada obowiązku dokładnego rejestrowania kto w
    > której sekundzie siedzi za kierownicą.

    Racja. Przepis nakazuje wiedzieć, komu *w oznaczonym czasie* powierzyłeś
    pojazd. MZ to oznacza co do sekundy. Obowiązek można spełnić również
    inaczej, np. zapamiętując miejsce na trasie gdzie się zamieniono.
    Odpadnie wtedy problem synchronizacji czasu między fotoradarem a
    zegarkiem kierowcy ;p

    > Właściciel/posiadacz pojazdu może wskazać: pojazd został udostępniony
    > tym dwóm. Koniec.

    Ale faktycznie kierował już tylko jeden z nich. A potem, zmieniając się,
    udostępnił drugiemu. Ergo, powinien sobie to zanotować, jak ma słabą pamięć.

    > Gdyby fotoradar był dobrej jakości i prawidłowo ustawiony, to powinni
    > być widoczne, kto sieci za kierownicą - i wtedy mogliby siebie rozpoznać
    > na zdjęciu. A tak?

    To zupełnie inna sprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 32. Data: 2007-09-09 20:21:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > Zamiar niewskazania.

    > Nie ma zamiaru niewskazać. Nie ma winy, nie ma kary.

    Ale ten paragraf w ogóle nie wspomina o żadnym zamiarze
    Ani zamiarze wskazania, a ni zamiarze niewskazania. W ogole tam nie ma o
    tym mowy.
    Ma wskazac, a nie ma miec chęć, jakakolwiek by ona nie byla.

  • 33. Data: 2007-09-09 20:21:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.S wrote:

    > No a jeśli niestety nie wiem? Jakie konsekwencje?

    tak jak napisałem wyżej art z kodeksu wykroczen. grzywna do 3 tys zloty.

  • 34. Data: 2007-09-09 20:23:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale on nie może wskazać.

    to fatalnie, złamał art 78 prawa o ruchu drogowym.

  • 35. Data: 2007-09-09 20:25:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

> [...]
    > tym mowy.
    > Ma wskazac, a nie ma miec chęć, jakakolwiek by ona nie byla.

    Czyli jak np. ktoś będzie miał wypadek, dozna amnezji i wtedy go jakiś
    urząd zapyta - to powinien wg. ciebie zostać ukarany?

  • 36. Data: 2007-09-09 20:28:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Żaden przepis nie nakłada obowiązku dokładnego rejestrowania kto w
    > której sekundzie siedzi za kierownicą.
    >
    > Właściciel/posiadacz pojazdu może wskazać: pojazd został udostępniony
    > tym dwóm. Koniec.

    art 78.4 Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na
    żądanie uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    czasie....

    ----

    potrafisz jakoś ustosunkować się do zwrotu "w oznaczonym czasie"?

    Bo co jak dostaniesz pytanie prosze wskazac komu powierzył Pan pojazdy o
    godzinie 21.37?

  • 37. Data: 2007-09-09 20:32:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1kjg$q0b$7@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Ma wskazac, a nie ma miec chęć
    Tam jest jeszcze dalszy ciąg.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2007-09-09 20:36:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Bo co jak dostaniesz pytanie prosze wskazac komu powierzył Pan pojazdy o
    > godzinie 21.37?

    "Tym dwóm kierowcom". I co mi zrobisz?

    A potem kierowcy zeznają:
    "To kolega siedział wtedy za kierownicą - przynajmniej tak mi się wydaje"
    "O ile pamiętam, to jednak kolega siedział wtedy za kierownicą..."

    Właściciel wskazał? Wskazał. Osoby, którym pojazd powierzył właściciel
    wskazali, komu oni powierzali? Wskazali.

  • 39. Data: 2007-09-09 21:16:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Tym dwóm kierowcom". I co mi zrobisz?

    Nie ma sprawy. O ile im dwóm dałeś samochód i oni byli w jego posiadaniu
    wg twojej wiedzy w tym czasie.
    Oni po prostu dostaną takie samo pytanie.

  • 40. Data: 2007-09-09 21:17:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli jak np. ktoś będzie miał wypadek, dozna amnezji i wtedy go jakiś
    > urząd zapyta - to powinien wg. ciebie zostać ukarany?

    mówimy o sytuacjach normalnych a nie ekstremalnych.
    formalnie zapewne sąd odstąpi od nałożenia grzywny.