  • Data: 2018-10-13 04:33:39
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości a RODO
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-10-12, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Jasne, ale jak to przełożyć na język konkretów/procedur fotografa?
    > Zleceniodawca każe mi sfotografować publiczną jezdnię. Parkują wzdłuż
    > niej różne auta, pojawiają się w kadrze różne osoby. Widać numery domów
    > i rejestracji. Nie wyobrażam sobie przeprowadzania śledztwa na temat
    > żywotu każdego właściciela auta lub twarzy by móc orzec, że osoby te nie
    > podążają do swoich kochanków, nie ukrywają swoich majątków i sam nie
    > wiem jaki jeszcze scenariusz mógłby mnie zrujnować.
    >
    > Oczywiście zakładamy, że zdjęcie zostanie upublicznione.

    Myślę, że jak chcesz aby to był wariant bezpieczny ale też praktyczny
    to:

    1) staraj się mieć wszystkie osoby na dalszych planach lub nie mieć w
    ogóle jeśli to możliwe. Przy ochronie wizerunku to zawsze było
    dyskusyjne (kryterium: nie bycie szczegółem całości), ale jak chcesz
    być ekstra ostrożny to stosowałbym kryterium rozpoznawalności - czy da
    się taką osobę rozpoznać z tego zdjęcia (nie będąc tą osobą). W
    wątpliwym przypadku zamaż twarz.

    2) Na wszelki wypadek zamazywałbym rejestracje. Formalnie nie trzeba,
    ale jak chcesz zminimalizować ryzyko, że komuś odwali i będziesz potem
    marnował swój czas ciągany po sądach, to zamaż.

    Nr domów nie ma sensu zamazywać bo z nich nawet przy paranoidalnym
    podejściu nic nie może wyniknąć.

    --
    Marcin