  • 21. Data: 2009-06-02 10:17:11
    Temat: Re: Fotka z fotoradaru i odmowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > Niedawno jakiś sąd rejonowy stwierdził, że to nie jest właściwa norma
    > sankcjonująca. Było na Rzepie w internecie. Nie mówię, że to święte, co
    > sąd powiedział, ale ja akurat się z tym zgadzam.

    Zwsze mozesz liczyc, ze tym tazem tez tak stwierdzi. Ludzie w totka tez
    wygrywaja. Czasami

  • 22. Data: 2009-06-02 11:01:11
    Od: FoxŁódź_nspam <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.

    idź sie w głowę puknij

    > Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

    swoją drogą zachowaj takie dobre rady swoim bliskim

    Fox

  • 23. Data: 2009-06-02 11:05:16
    Od: FoxLódz_nspam <f...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Mar" <n...@n...net> napisal w wiadomosci
    > Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze
    > odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez
    > punktow?

    jesli jestes wlascicielem, lub uzytkownikiem wskazanym przez wlasciciela w
    danym czasie i wprost odmówisz wskazania to wyrkoczenie jest
    przekwalifikowane na wlasnie odmowe wskazania. Na to nie ma taryfikatora,
    ale faktycznie mozesz dostac chyba do 500. Punktów nie ma bo punkty sa
    przyznawane _sprawcy_ wykroczenia, a takim przyadku nie jest on znany.
    Jednak jesli chce Ci sie, i masz na to czas, to mów ze nie pamietasz. Zadne
    prawo nie jst w stanie zmusic Cie do czynnosci fizjologicznej jaka jest
    pamietanie lub niepamietanie. Moze sie to skonczyc w sadzie, ale o ile
    zeznan nie zmienisz nie sa w stanie nic Ci zrobic (sprawdzone dwukrotnie
    osobiscie)

    Uwaga - w fazie testów jest pewna metoda która jest w stanie zweryfikowac
    czy dana osoba mówi prawde ze niepamieta czy faktycznie niepamieta. Ale do
    jej zalegalizowania jeszcze dluuuuuga droga:)

    pozdro
    Fox

  • 24. Data: 2009-06-02 11:14:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    FoxLódz_nspam pisze:

> [...]
    > jest pamietanie lub niepamietanie. Moze sie to skonczyc w sadzie, ale o
    > ile zeznan nie zmienisz nie sa w stanie nic Ci zrobic (sprawdzone

    To jest niezłe, chyba że sąd nie uwierzy, że nie pamiętasz ;)

    Jeszcze lepsza metoda polega na:
    a) odmowie składania wyjaśnień na policji jeśli jest się
    przesłuchiwanych w charakterze podejrzanego
    b) jeśli policja wezwie w charakterze świadka - przyznaniu się do winy,
    następnie odmowie przyjęcia mandatu, a następnie skorzystania z prawa
    odmowy składania wyjaśnień na rozprawie głównej, wskutek czego
    poprzedni protokół przesłuchania (ten, w którym nastąpiło przyznanie się
    do winy) utraci wszelką wartość dowodową.

    Jak TK nie uwali nowelizacji PoRD, to ta piękna metoda stanie się
    bezwartościowa i będzie trzeba wymyślić coś nowego;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 25. Data: 2009-06-02 12:34:58
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Kodeks wykroczen
    > Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    > porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000
    > złotych albo karze nagany.

    Właściwszym jest art.65 par.2

    Pzdr
    Leszek

  • 26. Data: 2009-06-02 13:20:27
    Od: kuba <j...@g...com>

    Nostradamus pisze:

    > Właściwszym jest art.65 par.2

    Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już
    nie wymagam nawet takiej wiedzy... A przecież powinny z urzędu korygować
    błędne kwalifikacje prawne :/

    pozdr
    kuba

  • 27. Data: 2009-06-02 14:44:10
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już nie
    > wymagam nawet takiej wiedzy...

    Zauważają. Jedne sądy "życzą" sobie art.97 a drugie 65. Policja się
    podporządkuje życzeniom więc różnie te wnioski wyglądają w różnych rejonach
    kraju.

    Pzdr
    Leszek

  • 28. Data: 2009-06-02 18:04:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze
    > odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez

    Wg ostatniej linii orzecznictwa niewskazanie kierujacego pojazdem nie jest
    wykroczeniem - bo po prostu ustawodawca zapomnial o wymysleniu takiego.
    Dotychczas traktowano odmawiajacego z przepisu blankietowego o spowodowaniu
    zagrozenia w ruchu drogowym, ale ostatnio ktos celnie zauwazyl, ze odmowa
    wskazania kierujacego zagrozenia takiego nie powoduje. Ja osobiscie
    sklaniam sie ku temu pogladowi, choc w niektórych rejonach Polski nadal
    wlasciciele sa karani.

  • 29. Data: 2009-06-02 18:06:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 16:44:10 +0200, Nostradamus wrote:

    >Zauważają. Jedne sądy "życzą" sobie art.97 a drugie 65. Policja się
    >podporządkuje życzeniom więc różnie te wnioski wyglądają w różnych rejonach
    >kraju.

    Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
    sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

    J.

  • 30. Data: 2009-06-02 19:25:15
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
    > sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

    A gdzie w par.2 masz wymaganie umyślności. Wystarczy "wbrew obowiązkowi".

    Pzdr
    Leszek