  • 31. Data: 2004-12-11 16:39:55
    Temat: Re: Forum i prawo publikacji tresci
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    news:cpf67n$5s6$1@news.onet.pl...
    > "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    > Proponuję lekturę prawa prasowego. Zajrzyj, przeczytaj chociaż
    > początek, a zrozumiesz, jak bardzo błądzisz.
    > Ja na przykład tak robię. Z przyczyn technicznych, bo korzystam z
    > różnych komputerów wpiętych w różne sieci z różnymi możliwościami. > Co
    nie zmienia faktu, ze zawsze w nagłówku jest "Robert Tomasik".
    > Napisz, ze nie umiesz się podpisać, a nie utrzymuj, że nie możesz.

    > Widzę. Oczywiście, że widzę. Tylko co to ma do rzeczy?

    gazeta (fr. gazette ) poligr. periodyczna publikacja, przede
    wszystkim codzienna o charakterze informacyjnym.
    http://portalwiedzy.onet.pl/113391,haslo.html

    gazeta ż IV, CMs. ~ecie; lm D. ~et
    <pismo periodyczne wychodzące co najmniej dwa razy w tygodniu,
    zawierające aktualne wiadomości; egzemplarz tego pisma>
    Pisywać do gazet.
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=16316

    Więc zajrzyj, poczytaj i wykaż: dlaczego twierdzisz, że Grupa
    Dyskusyjna nie jest gazetą? Przecież termin "gazeta" nie dotyczy
    tylko czasopism drukowanych na papierze.
    Grupa Dyskusyjna jest GAZETĄ ELEKTRONICZNĄ
    bowiem jest periodyczna, zawiera informacje i można
    do niej pisywać. !!!
    gazeta to gazeta
    A to A
    PS. i nie można bezkarnie kraść artykułów ani pozbawiać
    cytowanych tekstów identyfikatora personalnego.
    Nagłówek a podpis to DWIE różne sprawy. Jeśli podpisuję się
    Edward Robak to podpis należy zgodnie z prawem zachować
    przy cytowaniu treści moich artykułów. :-)
    Edward Robak

  • 32. Data: 2004-12-11 17:04:01
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Grupa Dyskusyjna jest GAZETĄ ELEKTRONICZNĄ
    > bowiem jest periodyczna, zawiera informacje i można
    > do niej pisywać. !!!

    O jezusicku to wszystkie pamietniczki pensjonarek tez sa wg. tej definicji
    gazetami? "Kochany Pamietniczku .... lub czasopisma"
    Robaki (nomen omen) wyzarly ci mózg chyba skoro takie poglady glosisz
    "periodyku".
    "Periodyku" ci mówie, bo dostales chyba period od zbyt wielu lewatyw i
    rzucilo ci sie na mózg.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 33. Data: 2004-12-11 17:09:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    [..]
    > Twoja wypowiedź w CAŁOŚCI jest pochwałą złodziejstwa.
    > sędzia: dlaczego pan ukradł artykuł z gazety panie Arek?
    > Arek: bo najpierw nazwałem sobie artykuł, że nie jest artykuł
    > a kraść nieartykuł już WOLNO.

    Ja sobie nic nie nazywam. Posty na grupach SĄ... wypowiedziami
    a nie żadnymi artykułami.

    > paranoja

    Bez wątpienia przejawiasz obajwy paranoji - niedługo powiesz,
    kupa, którą trzasnąłeś jest utworem i podlega prawu autorskiemu.

    > PS. w wypowiedziach na polskich grupach dyskusyjnych CZĘSTO
    > znajdują się myśli o znaczeniu i wadze odkryć naukowych;

    No to niech je najpierw opatentują zanim publikują.
    Widzę, że nie odróżniasz nawet patentowów od prawa autorskiego.

    > więc szczególnie pozbawianie autoryzacji takich artykułów jest nakłanianiem
    > do przestępstwa i bezkarnej kradzieży.

    Proponuję Ci podszkolenie się w poruszanej dziedzinie.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 34. Data: 2004-12-11 19:26:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > <pismo periodyczne wychodzące co najmniej dwa razy w tygodniu,
    > zawierające aktualne wiadomości; egzemplarz tego pisma>

    Teraz rozumiem trud moich nauczycieli. Robiłem te same błędy. Zobacz.
    Poprosiłem Cię o przeczytanie jednego łatwo dostępnego i zrozumiałego
    kawałka tekstu. A Ty wyczytałeś tyle mądrości, ale tam, gdzie prosiłem nie
    zajrzałeś.

> [...]
    > tylko czasopism drukowanych na papierze.
    > Grupa Dyskusyjna jest GAZETĄ ELEKTRONICZNĄ
    > bowiem jest periodyczna, zawiera informacje i można

    No cóż: "Kazał pan, musiał sam":

    Zgodnie z art. 7.2.1 Ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe -
    "prasa" oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej,
    jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone
    stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności:
    dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe,
    biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są
    także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki
    masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele- i radiowęzły
    zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji,
    fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły
    ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską.

    Grupa dyskusyjna się nie ukazuje, w szczególności periodycznie. Nie tworzy
    zamkniętej jednorodnej całości. Nie ma numeru bieżącego o dacie nie
    wspominając. Tak więc nie jest prasą rozumieniu tej ustawy.

    I chciał bym zauważyć, że podane przez Ciebie definicje też jakoś rażąco nic
    do sprawy nie wnoszą. Bo grupa przede wszystkim nie ukazuje się
    periodycznie. Na grupie prawo załóżmy wielkiego problemu nie ma. Zazwyczaj
    codziennie ktoś tu coś napisze. Pisuję tutaj od wielu lat i nie przypominam
    sobie, by były "puste" dni. Ale w usnecie istnieją grupy, na których posty
    pojawiają się czasem zaledwie kilka razy w tygodniu.

> [...]
    > Edward Robak to podpis należy zgodnie z prawem zachować
    > przy cytowaniu treści moich artykułów. :-)

    Z jakim prawem. Jest taki zwyczaj, ze podstawę prawną żądania przedstawia
    strona, która wywodzi z niego swoje prawo. To bardzo stary zwyczaj. Podobno
    już Rzymianie go stosowali. Kto wcześniej, to nie wiem. Uszanuj go i podaj
    podstawę prawną.

  • 35. Data: 2004-12-11 19:50:08
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Arek" <a...@e...net>
    > "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    > Ja sobie nic nie nazywam.
    > Arek

    Kolejne kłamstwo proszę Wysokiego Sądu. :-)
    Edward Robak

  • 36. Data: 2004-12-11 19:50:12
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "SQLwysyn" <s...@s...pl>
> [...]

    > glosisz "periodyku".
    > "Periodyku" ci mówie, bo dostales chyba period od zbyt wielu

    hehe
    i pamiętniczki pensjonarek i świerszczyki z obrazkami, i nawet
    Twoje wypowiedzi SQLwysyn - to także artykuły z gazety.
    Rzeczywistości nie zmienisz samą NAZWĄ. :-)
    Edward Robak

  • 37. Data: 2004-12-11 20:09:08
    Od: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
> [...]

    > Zobacz. Poprosiłem Cię o przeczytanie jednego łatwo dostępnego
    > i zrozumiałego kawałka tekstu. A Ty wyczytałeś tyle mądrości, ale

    RE: Bo nie było potrzeby. Rozmawialiśmy o GAZECIE. :-)

> [...]
    > poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską.
    >
    > Grupa dyskusyjna się nie ukazuje, w szczególności periodycznie.

    RE: Jak najbardziej się ukazuje i na dodatek w CZASIE rzeczywistym.

    > Nie tworzy zamkniętej jednorodnej całości.

    RE: Jak najbardziej stanowi zamkniętą jednorodną całość
    widoczną w nazwie grupy: Tu nasz grupa "pl.soc.prawo"

    > Nie ma numeru bieżącego o dacie nie wspominając.

    RE: Każdy kolejny artykuł (post) jest zaopatrzony numerem bieżącym
    i datą ogłoszenia (nawet podany jest CZAS)

    > Tak więc nie jest prasą rozumieniu tej ustawy.

    RE: Nie tylko, że jest elektroniczną GAZETĄ ale spełnia wszelkie
    wymogi dla PRASY. :-)

    > I chciał bym zauważyć, że podane przez Ciebie definicje też jakoś
    > rażąco nic do sprawy nie wnoszą. Bo grupa przede wszystkim nie
    > ukazuje się periodycznie.

    RE: To nie grupa się ma ukazywać ale kolejne artykuły.
    Grupa jest widoczna cały czas jeśli ktoś nie ma blokady.

> [...]
    > przypominam sobie, by były "puste" dni. Ale w usnecie istnieją grupy,
    > na których posty pojawiają się czasem zaledwie kilka razy w tygodniu.

    Istnieją też tygodniki, miesięczniki, kwartalniki i roczniki. Nic to nie
    zmienia w zaliczeniu ich do PRASY.

> [...]
    > bardzo stary zwyczaj. Podobno już Rzymianie go stosowali.
    > Kto wcześniej, to nie wiem. Uszanuj go i podaj podstawę prawną.

    Także z Prawem Prasowym które zacytowałeś.
    Grupa Dyskusyjna to GAZETA o ściśle określonej nazwie.
    Posty to artykuły a aktywni grupowicze to redaktorzy.
    Właścicielem jedynym i kompetentnym są założyciele grupy
    którzy nadali jej unikatową NAZWĘ
    a autoryzację kopii chroni Prawo Własności.
    Edward Robak

  • 38. Data: 2004-12-11 20:19:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    > Także z Prawem Prasowym które zacytowałeś.
    > Grupa Dyskusyjna to GAZETA o ściśle określonej nazwie.

    Brednia totalna.
    Może zagłębisz się w semantykę nazwy "grupa dyskusyjna"?

    > Posty to artykuły a aktywni grupowicze to redaktorzy.

    Posty to wypowiedzi a grupowicze to tylko czytający lub też
    piszący/wypowiadający się.

    > Właścicielem jedynym i kompetentnym są założyciele grupy
    > którzy nadali jej unikatową NAZWĘ
    > a autoryzację kopii chroni Prawo Własności.

    Dobra. To ja za chwilę Cię zacytuję.
    Moje dane masz tutaj: http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html
    podaj mnie do sądu i rozstrzygnijmy tą sprawę bo szkoda strzępić jęzora.

    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 39. Data: 2004-12-11 20:20:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    > Kolejne kłamstwo proszę Wysokiego Sądu. :-)

    To ile postawisz na swoje zdanie?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 40. Data: 2004-12-11 20:21:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

    Tak fajno szukasz różnych źródeł. Znajdź sobie sam znaczenie słowa
    "periodycznie". Albo skorzystaj z tego skrótu:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=42991
    I teraz zrozum, że jak coś jest cały czas, to nie jest periodycznie. To ma
    być rytmicznie, regularnie. Czyli załóżmy raz dziennie. A nie chaotycznie.
    Nie da się w odniesieniu do usnetu z góry przewidzieć, czy na grupie dziś
    będzie 100, czy 1 artykuł. Ba, grupa nie stanowi jednorodnej całości. Sam
    popatrz, jakie teraz są wątki na grupie. A jakie były wczoraj? Wczoraj o
    czym innym pisaliśmy.

    Gdyby przyjąć Twój tok rozumowania, to prasą byłaby tablica ogłoszeń, czy
    zgoła słup ogłoszeniowy, a sprzedającym suknie ślubne i rowery legitymacje
    prasowe trzeba by było wydać.

    Edek! Zrozum, że bronisz straconej pozycji. Tego się nie da obronić. Po
    prostu nie da. Nie da, w świetle naszego prawa. Może w innym państwie przy
    innym prawie dało by się grupę pod prasę podciągnąć. Moim zdaniem taki stan
    prawny byłby bublem prawnym, ale to inna sprawa. Tym nie mniej w obliczu
    naszego prawa grupa gazetą nie jest.