  • 1. Data: 2004-12-08 10:07:16
    Temat: Forum i prawo publikacji tresci
    Od: "Praca www.1p.pl" <p...@1...pl>

    Mam sobie pewna stronke ktora, publikuje sobie oferty pracy. Czy moge brac
    tresci (oferty) z grup dyskusyjnych i publikowac je tak sobie w moim
    serwisie ?

  • 2. Data: 2004-12-08 10:46:35
    Temat: Re: Forum i prawo publikacji tresci
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam sobie pewna stronke ktora, publikuje sobie oferty pracy. Czy moge
    brac
    > tresci (oferty) z grup dyskusyjnych i publikowac je tak sobie w moim
    > serwisie ?

    jezeli osoba prowadzaca ten serwis wyrai zgode to raz,
    a dwa nie wiem czy w tym momencie osoba ktora daje ogloszenie powinna
    wiedziec o tym..

    P.

  • 3. Data: 2004-12-08 11:09:32
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > brac

    > jezeli osoba prowadzaca ten serwis wyrai zgode to raz,
    > a dwa nie wiem czy w tym momencie osoba ktora daje ogloszenie powinna
    > wiedziec o tym..

    a może jakaś podstawa prawna? zamiast osobistych intiucji?
    nn

  • 4. Data: 2004-12-08 12:02:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Praca www.1p.pl rzecze:
    > Mam sobie pewna stronke ktora, publikuje sobie oferty pracy. Czy moge brac
    > tresci (oferty) z grup dyskusyjnych i publikowac je tak sobie w moim
    > serwisie ?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 5. Data: 2004-12-08 12:02:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemek R. rzecze:
    > jezeli osoba prowadzaca ten serwis wyrai zgode to raz,

    Nic jej do tego.

    > a dwa nie wiem czy w tym momencie osoba ktora daje ogloszenie powinna
    > wiedziec o tym..

    Nie musi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-12-08 12:25:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wiedziec o tym..
    >
    >a może jakaś podstawa prawna? zamiast osobistych intiucji?

    mala poprawka post:
    "Mam sobie pewna stronke ktora, publikuje sobie oferty pracy. Czy moge
    brac
    tresci (oferty) z grup dyskusyjnych i publikowac je tak sobie w moim
    serwisie ? "

    zrozumialem tak ze osoba ta chce pobierac z jakiegos serwisu z ofertami
    Pracy
    i zamieszczac je w swoim. Dlatego napisalem
    "jezeli osoba prowadzaca ten serwois wyrazi na to zgode"

    skad mozna wywnioskowac ze zle odczytalem wiadomosc, jezeli o usenet
    chodzi,
    to nie wiem, zreszta niedawno bylo o tym na grupie i niektorzy
    pisali ze niektore posty podpadaja pod ust. o prawie autorskim, ale jak to
    rzeczywiscie jest to nie wiem.

    P.

  • 7. Data: 2004-12-08 12:51:33
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > to nie wiem, zreszta niedawno bylo o tym na grupie i niektorzy
    > pisali ze niektore posty podpadaja pod ust. o prawie autorskim, ale jak to

    A według mojej intuicji - każda wiadomość podana do publicznej
    wiadomości może być rozpowszechniana (z podaniem źródła), oczywiście, o
    ile autor czegoś w tej mierze nie zastrzegł ...
    W razie wątpliwości - zawsze można posłużyć się linkiem do tej wiadomości
    nn

  • 8. Data: 2004-12-08 14:11:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >ile autor czegoś w tej mierze nie zastrzegł ...
    >W razie wątpliwości - zawsze można posłużyć się linkiem do tej wiadomości

    no to moze inaczej, zalozmy ze prowadzisz serwis z opowiadaniami.
    Uzytkownicy moga zakldac konta i kazdy z nich moze na serwer wrzucic
    swoje opowiadanie. I teraz czy osoba prowadzaca inny serwis moze
    przekopiowac
    bez zgody serwisu opowiadania na swoja strone?
    Moim zdaniem nie. Z tego co wiem prawa autorskie obowiazuja w momencie
    powstania dziela
    nie trzeba niczego zastrzec.
    A co do tego zrodla to zwykle bywa tak ze jest tekst opracowany na
    podstawie artykulu
    ktory znajduje s ie w innym serwisie, tak robi np relaz.pl

    P.

  • 9. Data: 2004-12-08 14:24:19
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > bez zgody serwisu opowiadania na swoja strone?
    > Moim zdaniem nie. Z tego co wiem prawa autorskie obowiazuja w momencie

    Nadal obracasz się w kręgu intuicyjnych domniemań :(
    Może byś zdefiniował problem w kategoriach prawa autorskiego?
    nn

  • 10. Data: 2004-12-08 14:50:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    >Nadal obracasz się w kręgu intuicyjnych domniemań :(
    >Może byś zdefiniował problem w kategoriach prawa autorskiego?

    Autor opowiadania umieszczajac je w danym serwisie nie wyrazil
    zgody na publikacje tego w innym serwisie.
    NIe jestem prawnikiem wiec nie podam nic konkretnego, ale mam
    bojowe zadanie dla CIebie :-) zapodaj przepis zaprzeczajacy temu co
    napisalem.

    P.