  • 1. Data: 2004-12-08 09:20:20
    Temat: sprzedaż domeny i koszy z tym związane
    Od: " " <v...@g...pl>

    czy ktoś orientuje się czy dokonując sprzedaży domeny istnieje obowiązek
    uiszczenia jakichs podatków z tego tytułu? a jesli tak to jakich i kto płaci?

  • 2. Data: 2004-12-08 09:32:29
    Temat: Re: sprzedaż domeny i koszy z tym związane
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    v...@g...pl napisał(a):
    > czy ktoś orientuje się czy dokonując sprzedaży domeny istnieje obowiązek
    > uiszczenia jakichs podatków z tego tytułu? a jesli tak to jakich i kto płaci?

    należy najpierw postawić pytanie jaki charakter ma "prawo do domeny" i
    czy jest zbywalne?

    a jeśli chodzi o podatki - jakiemu podatkowi podlega sprzedający? tzn.
    np. czy jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej ... itp.
    nn

  • 3. Data: 2004-12-08 11:00:30
    Od: " " <v...@g...pl>

    Nikodem Nijaki <n...@g...com> napisał(a):

    > v...@g...pl napisa=B3(a):
    > obowi=B1zek=20
    > kto p=B3aci?
    > nale=BFy najpierw postawi=E6 pytanie jaki charakter ma "prawo do domeny" =
    > i=20
    > czy jest zbywalne?
    >
    > a je=B6li chodzi o podatki - jakiemu podatkowi podlega sprzedaj=B1cy? tzn=
    > =2E=20
    > np. czy jest osob=B1 fizyczn=B1 nieprowadz=B1c=B1 dzia=B3alno=B6ci gospod=
    > arczej ... itp.
    > nn

    ale po co stawiać takie pytania?? ale ok, nazwa grupy zobowiązuje;-) prawo
    do domeny ma charakter wyłaczny ale ograniczony w czasie (chyba ze zapłaci
    sie za domene za wiecej niz 1 rok), skoro ma charakter wyłączny ro moze
    podlegac cesji, która z kolei moze miec charakter odpałtny i w konsekwencji
    mozliwe jest stwierdzenie ze jest zbywalna, dobrze pojechałem? no a
    sprzedajacym jest osoba fizyczna a nabywcą osoba prawna
    no wiec jak?

  • 4. Data: 2004-12-08 11:39:59
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    v...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > mozliwe jest stwierdzenie ze jest zbywalna, dobrze pojechałem? no a
    > sprzedajacym jest osoba fizyczna a nabywcą osoba prawna

    BTW, a prawo do numeru telefonicznego możesz swobodnie sprzedać/scedować?
    Moim zdaniem prawo do używania nazwy domeny wynika z umowy zawartej
    przez z użytkownika ze stosownym administratorem. Wstąpienie w prawa i
    obowiązki jednej strony umowy wymaga zgody drugiej strony (w przypadku
    ogólnym).
    W przypadku NASKu procedura jest akurat dosyć prosta;)
    W sprawie PIT i PCC - później;)
    nn

  • 5. Data: 2004-12-08 12:15:36
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Nikodem Nijaki napisał(a):

    > W sprawie PIT i PCC - później;)
    > nn

    No więc tak ...
    nie jest to przychód z praw majątkowych tylko coś w rodzaju
    "odstępnego", czyli "inne przychody"
    nie mają zastosowania art. 28 i 30 ustawy o PIT dot. zryczałtowanego
    opodatkowania
    więc najprawdopodobniej należy uwzględnić w rocznym zeznaniu podatkowym
    - w pozycji innych przychodów - cena odstępnego, w pozycji kosztów "0"
    przynajmniej ja bym tak zrobił ;)
    może więcej się dowiesz na pl.soc.prawo.podatki
    do tego PCC przy zawarciu umowy
    nn

  • 6. Data: 2004-12-08 13:03:27
    Od: " " <v...@g...pl>

    wielkie dzięki :-)
    > do tego PCC przy zawarciu umowy
    ..ale nie wiem co to jest PCC...

  • 7. Data: 2004-12-08 14:23:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ..ale nie wiem co to jest PCC...

    podatek od czynnosci cywilno-prawnych

    firma.onet.pl tam zdaje sie masz druki.

    P.

  • 8. Data: 2004-12-08 14:31:28
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    v...@g...pl napisał(a):
    > wielkie dzięki :-)

    > ..ale nie wiem co to jest PCC...

    PCC - podatek od czynności cywilnoprawnych (odpowiednik dawnej opłaty
    skarbowej), naliczany procentowo od wartości przedmiotu transakcji
    (chyba 2%), obciąża solidarnie obie strony umowy, płatny (chyba) w ciągu
    2 tygodni od podpisania umowy.
    Lepiej jednak zajrzyj na bratnią grupę p.s.p.podatki ;) teraz już wiesz
    jak sformułować precyzyjnie pytanie ;)
    nn

  • 9. Data: 2004-12-08 19:00:06

    dzieki raz jeszcze za odpowiedzi:-)