    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Forum i prawo publikacji tresci
    Date: Sat, 11 Dec 2004 20:26:25 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@brm60.neoplus.adsl.tpnet.pl
    <cp6nds$3gk$1@inews.gazeta.pl> <cp6rr0$pv8$1@inews.gazeta.pl>
    <cp6td5$41s$1@inews.gazeta.pl> <cp7229$qg7$1@inews.gazeta.pl>
    <cp72r4$1k8$1@inews.gazeta.pl> <cp74ao$997$1@inews.gazeta.pl>
    <cp7gjj$8fv$1@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cp85j0$slg$7@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cpapaf$4uo$15@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cpc84o$90j$2@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cpdbu2$dgj$9@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cpeaam$r3k$2@news.onet.pl> <3...@i...net>
    <cpf67n$5s6$1@news.onet.pl> <3...@i...net>

    Użytkownik "ksRobak" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
    news:320m6qF3fkp2cU1@individual.net...

    > gazeta (fr. gazette ) poligr. periodyczna publikacja, przede
    > wszystkim codzienna o charakterze informacyjnym.
    > http://portalwiedzy.onet.pl/113391,haslo.html
    >
    > gazeta ż IV, CMs. ~ecie; lm D. ~et
    > <pismo periodyczne wychodzące co najmniej dwa razy w tygodniu,
    > zawierające aktualne wiadomości; egzemplarz tego pisma>
    > Pisywać do gazet.
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=16316

    Teraz rozumiem trud moich nauczycieli. Robiłem te same błędy. Zobacz.
    Poprosiłem Cię o przeczytanie jednego łatwo dostępnego i zrozumiałego
    kawałka tekstu. A Ty wyczytałeś tyle mądrości, ale tam, gdzie prosiłem nie
    zajrzałeś.

    > Więc zajrzyj, poczytaj i wykaż: dlaczego twierdzisz, że Grupa
    > Dyskusyjna nie jest gazetą? Przecież termin "gazeta" nie dotyczy
    > tylko czasopism drukowanych na papierze.
    > Grupa Dyskusyjna jest GAZETĄ ELEKTRONICZNĄ
    > bowiem jest periodyczna, zawiera informacje i można
    > do niej pisywać. !!!
    > gazeta to gazeta

    No cóż: "Kazał pan, musiał sam":

    Zgodnie z art. 7.2.1 Ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe -
    "prasa" oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej,
    jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone
    stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności:
    dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe,
    biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są
    także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki
    masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele- i radiowęzły
    zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji,
    fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły
    ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską.

    Grupa dyskusyjna się nie ukazuje, w szczególności periodycznie. Nie tworzy
    zamkniętej jednorodnej całości. Nie ma numeru bieżącego o dacie nie
    wspominając. Tak więc nie jest prasą rozumieniu tej ustawy.

    I chciał bym zauważyć, że podane przez Ciebie definicje też jakoś rażąco nic
    do sprawy nie wnoszą. Bo grupa przede wszystkim nie ukazuje się
    periodycznie. Na grupie prawo załóżmy wielkiego problemu nie ma. Zazwyczaj
    codziennie ktoś tu coś napisze. Pisuję tutaj od wielu lat i nie przypominam
    sobie, by były "puste" dni. Ale w usnecie istnieją grupy, na których posty
    pojawiają się czasem zaledwie kilka razy w tygodniu.

    > A to A
    > PS. i nie można bezkarnie kraść artykułów ani pozbawiać
    > cytowanych tekstów identyfikatora personalnego.
    > Nagłówek a podpis to DWIE różne sprawy. Jeśli podpisuję się
    > Edward Robak to podpis należy zgodnie z prawem zachować
    > przy cytowaniu treści moich artykułów. :-)

    Z jakim prawem. Jest taki zwyczaj, ze podstawę prawną żądania przedstawia
    strona, która wywodzi z niego swoje prawo. To bardzo stary zwyczaj. Podobno
    już Rzymianie go stosowali. Kto wcześniej, to nie wiem. Uszanuj go i podaj
    podstawę prawną.