  • 51. Data: 2004-08-19 08:43:30
    Temat: Re: [FLAME] Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > W przypadku posiadania samego nielegalnego oprogramowania - owszem.
    > W przypadku czerpania korzyści majątkowych tudzież rozpowszechnianie
    > poprzez uprzednie kopiowanie komputer jest przedmiotem popełnianego
    > przestępstwa i takowym, brzydkich piracikom, chłopaki zabierają całą
    > "szafeczkę".

    no tutaj jest mowa o posiadaniu nielegalnych kopii, a nie o
    rozpowszechnianiu, wiec
    mnie to ciut dziwi, u mnie np nic by nie zrobili, bo mam haslo w biosie,
    szybciej by bylo
    wyjac dysk i wlozyc do drugiego komputera niz te haslo lamac.
    Dlatego sie nie zgadzam z tym co mowi Jonshon, jakas podtsawa musi byc, to
    co mówisz Ty
    jest dla mnie zroumiale i w ogole by mnie nie dziwilo gdyby w takim
    przypadku zabrano caly sprzet.
    ALe w innym przypadku to zwykle naduzycie.

    > BTW: nie dawno w komercyjnej TV pokazywali swoje osiągnięcia, i wystawowe
    > dla dziennikarzy biurka były po krawędzie wypełnione PC-tami.

    czy oni moga za X lat urzadzic jakas wyprzedaz? :) Czy musza to trzymac na
    wieki.

    P.

  • 52. Data: 2004-08-19 08:44:43
    Temat: Re: Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A ja mam inne pytanie. Jak policja powinna zabespieczyc taki komputer
    > (powiedzmy ze w nakazie maja napisane ze dokonac przeszukania mieszkania i
    > zabespieczenia komputera? Jak to wyglada powinni go zaplabowac czy tez
    tylko
    > wziasc "pod pache" i z nim wyjsc :))
    > jaki przepis reguluje zabezpieczanie przedmioteow przy przeszukaniu?

    z tego co tu mowili, zaplombowac i na zyczenie wlasciciela, przegladac
    tylko w jego obecnosci,
    ja bym sie nie zgodzil na nic innego, jesszcze by cos wrzucili na dysk.

    P.

  • 53. Data: 2004-08-19 08:55:05
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    ===Tomy=== napisał(a):

> [...]
    > poprzez uprzednie kopiowanie komputer jest przedmiotem popełnianego
    > przestępstwa i takowym, brzydkich piracikom, chłopaki zabierają całą

    oczywiscie wtedy gdy komputer (wraz z nagrywarka np.) jest narzedziem
    popelniania przestepstwa czyli np. kopiowania plyt do obrotu.
    Koledze Jonsonowi polecam natomiast wygooglanie sobie np. zalecenia
    bodajze PIIT odnosnie postepowania policji podczas kontroli
    oprogramowania w lokalach prywatnych a nie tylko opieranie sie na
    pierwszym z brzegu artykule, Pana ktory kiedys go sobie popelnil, nie
    dokonca tez wiedzac o czym pisze.

    pozdr./ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 54. Data: 2004-08-19 11:20:12
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Przemek R. napisał(a):

    > u mnie np nic by nie zrobili, bo mam haslo w biosie,
    > szybciej by bylo
    > wyjac dysk i wlozyc do drugiego komputera niz te haslo lamac.

    :) szybciej niz wykrecac dysk to bylo by na sekunde przepiac zworke od
    resetu biosu ... ale to NTG

    Niech Adam zglosi sie do wydzilalu ktory przeprowadzal kontrole,
    zaopatrzywszy sie we wlasciwe punkty z ustawy.
    Jako lekture polecam:

    rozdzial 7
    http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/ak
    ty%20prawne/Ustawa_o_prawie_autorskim.pdf

    zmiany w ustawie: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2465_u.htm

    zalecania odnosnie postepowania:
    http://archiwalny.piit.org.pl/bulletin/99-03/zalaczn
    ik_postepowania.html

    pamietaj o tym ze policja ma obowiazek zabezpieczyc dowody, jezeli
    miales tylko nielegalnego windowsa i jakies programy na dysku, wystarczy
    ze wymontuja dysk. Jezeli natomiast miales kilka kopii plyt z tym samym
    oprogramowaniem zachodzi podejzenie, ze rozpowszechniales nielegalnie
    wiec Twoj komputer (tzw. jednostka centralna z nagrywarka) byl
    narzedziem popelnienia przestepstwa.

    Prawda jest taka ze nawet krasc to trzeba umiec ;). Jezeli Adam pisze,
    ze pracuje jako informatyk ( w domysle sklada gdzies komputery, a jak
    klient sie ladnie usmiechnie albo dorzuci pare groszy to mu zainstaluje
    xp, MSOffice i kilka gier dla dzieciakow) a jednoczesnie jest studentem
    to chyba naturalna rzecza jest, ze powinien sie interesowac takze
    prawnym aspektem tego co robi. Policja napewno nie przyszla do niego
    dlatego, ze ktorys z nich mial widzenie albo wywrozyl sobie to z fusow.
    Ktos musial zlozyc doniesienie na policje (w domysle konkurecja albo
    niezadowolony klient) albo tez oglosil sie gdzies nieroztropnie, myslac
    naiwnie ze numer pre-paid jest nie do namierzenia ;).

    Natomiast uzytkownik Johnson powinien sie zastanowic nad tym czy nie
    nalezalo by zweryfikowac zaslyszane gdzies pokatnie informacje i czy
    maja one zastosowanie w tej konkretniej sytaucji.

    pozdr. /ag

    P.S. swoja droga proponuje zaczac w takich sytacja od razu odsylac do
    archiwum grupy ;)

  • 55. Data: 2004-08-19 12:29:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > :) szybciej niz wykrecac dysk to bylo by na sekunde przepiac zworke od
    > resetu biosu ... ale to NTG

    haselko tez wtedy sie zresetuje?
    dobrze wiedziec :)

    a na ktorej grupie mozna uzysakc wiecej informacji?

    Kiedys ktos mi mowil ze by skasowac haslo wystarczy wyjac kostke z biosem i
    potrezc o cos metalowego,
    jestem ciekaw czy jest w tym choc odrobinka prawdy. (to bylo kilk aladnych
    lat temu).

    P.

  • 56. Data: 2004-08-19 13:16:49
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Thu, 19 Aug 2004 10:43:30 +0200, na pl.soc.prawo, Przemek R. napisał(a):

    > czy oni moga za X lat urzadzic jakas wyprzedaz? :) Czy musza to trzymac na
    > wieki.

    Nośniki w postaci płyt CD, DVD które także są przedmiotem przestepstwa co
    jakiś czas są niszczone lub po prostu w mniejszej ilości dzielą między
    siebie.Niestety, ale policjant, funkcjonariusz też człowiek :]

    Ze sprzętem jest już inaczej, ale osobiście pojęcia nie mam jaki na to jest
    paragraf.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 57. Data: 2004-08-19 13:21:28
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Thu, 19 Aug 2004 14:29:40 +0200, na pl.soc.prawo, Przemek R. napisał(a):

    > haselko tez wtedy sie zresetuje?
    > dobrze wiedziec :)

    Tylko w tych płytach głównych, które nie mają funkcji dual bios.

    > a na ktorej grupie mozna uzysakc wiecej informacji?

    Wujek google dobra rada, i wszystko jasne :)

    > Kiedys ktos mi mowil ze by skasowac haslo wystarczy wyjac kostke z biosem i
    > potrezc o cos metalowego, jestem ciekaw czy jest w tym choc odrobinka prawdy.

    To tarcie ma za zadanie wyładować poprzez potencjał elektromagnetczny
    informacje zapisane w układzie. Taki ręczny format, ale z 90% ryzykiem
    uszkodzenia układu, lub brakiem powodzenia.

    W takich sytuacjach tonący brzytwy się chwyta i wszelkiego typu magnesy,
    kieszenie przy otwartym oknie i inne sposoby "ludzi korzystających z
    oprogramowania inaczej" są szeroko dostępne w sieci.

    EOT.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 58. Data: 2004-08-19 13:26:48
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Przemek R. napisał(a):

    > haselko tez wtedy sie zresetuje?
    > dobrze wiedziec :)

    ostatnio ten dowcip robilem na soyo(award) 3 lata temu i dzialalo. I to
    bynajmniej nie po to aby dostac sie do czyis danych a tylko dlatego ze
    dzieciaki sobie wklepaly i potem nie mogly uruchomic kowadla.

  • 59. Data: 2004-08-19 14:59:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Tyle odpowiedzi ale wszystkie nie na temat.
    >
    > NIe wierze ze Wy jestescie tacy swieci i macie wszystko legal.
    >
    > Ja prosilem Was o pomoc a nie o wymadrzanie sie i nasmiewanie.
    >
    > Zobaczymy jak do Was zawita Policja i co wtedy powiecie.

    Bedziemy sie ostrzeliwac do ostatniego naboju z nielegalnie posiadanej
    broni;)))
    Na pewno nie bedziemy jeczec.

    Pzdr
    Leszek

  • 60. Data: 2004-08-20 11:24:45
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik adhan diWhizZ napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania w lokalach prywatnych a nie tylko opieranie sie na
    > pierwszym z brzegu artykule, Pana ktory kiedys go sobie popelnil, nie

    A skąd to przypuszczenie że opierałem się na kimś innym? Opierałem się na
    wyłącznie na kpk, którego przepisy wskazywałem. Poszukaj sobie *mój* post w
    archiwum grupy.
    A co to jest PIIT, bo przyznaje że nie wiem.

    --
    JOHNSON :)