  • 1. Data: 2004-08-17 20:38:14
    Temat: Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: Adam <a...@w...pl>

    Witam

    Mam kolejne pytanie z zycia wziete.

    Czy Policja po wejsciu do mieszkania, po stwierdzeniu ze mam na
    komputerze np nielegalnego Windowsa to czy ma prawo zabrac mi caly
    komputer - slyszalem ze moze zabrac jedynie dysk twardy.
    Najgorsze to jest to ze ten komputer jest mi potrzebny do nauki i pracy
    bo jestem studentem informatyki oraz pracuje jako informatyk.

    Czy jest jakas szansa na odzyskanie moich prywatnych danych - np
    programow napisanych przezemnie pod Linuxem - na komputerze tym mialem
    rowniez Linuxa i pod nim pracowalem.

    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2004-08-17 20:55:42
    Temat: Re: Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 22:38:14 +0200, Adam naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Czy jest jakas szansa na odzyskanie moich prywatnych danych - np
    > programow napisanych przezemnie pod Linuxem - na komputerze tym mialem

    Tu jest zabawnie bo może zabrać komputer ponieważ jest rzeczą ale NIE może
    przeszukać zasobów ponieważ nie są one rzeczami. Jest to oczywista luka w
    prawie i będzie łatana :). Choć dawno nie sprawdzałem czy nie było
    nowelizacji KPK.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-17 21:08:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 17. sierpnia 2004 22:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Adam:

    > Najgorsze to jest to ze ten komputer jest mi potrzebny do nauki i pracy
    > bo jestem studentem informatyki oraz pracuje jako informatyk.

    To nie kradnij, tylko kup potrzebne oprogramowanie lub używaj darmowych
    odpowiedników.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2004-08-17 21:15:08
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > To nie kradnij, tylko kup potrzebne oprogramowanie lub używaj darmowych
    > odpowiedników.

    Nie stac mnie na kupno takich programow tylko po to aby sie nauczyc ich
    obslugi a zaraz potem odlozyc na polke. Dzisiaj aby dostac dobra prace
    to trzeba sie wykazac wiedza, a jak posiasc ta wiedze skoro programy te
    kosztuje wiele tysiecy zlotych.

  • 5. Data: 2004-08-18 07:24:18
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Adam wrote:

> [...]
    > obslugi a zaraz potem odlozyc na polke. Dzisiaj aby dostac dobra prace
    > to trzeba sie wykazac wiedza, a jak posiasc ta wiedze skoro programy te

    Wiedza teoretyczna bez praktyki to jest generalnie g* warta.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 6. Data: 2004-08-18 08:21:13
    Od: LLL <l...@l...pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > obslugi a zaraz potem odlozyc na polke. Dzisiaj aby dostac dobra prace
    > to trzeba sie wykazac wiedza, a jak posiasc ta wiedze skoro programy te

    A jesli dostaniesz swietna oferte pracy ale beda wymagali samochodu? Co
    w tedy zrobisz? Ukradniesz samochod i bedziesz tlumaczyl "nie mam kasy
    na smowchod, a potrzebny mi do pracy"?

  • 7. Data: 2004-08-18 08:33:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfv3hq$2p9h$3@news2.ipartners.pl>, LLL wrote:
    > A jesli dostaniesz swietna oferte pracy ale beda wymagali samochodu? Co
    > w tedy zrobisz? Ukradniesz samochod i bedziesz tlumaczyl "nie mam kasy
    > na smowchod, a potrzebny mi do pracy"?

    Ciesz się, że się nie kształci na lekarza.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-08-18 09:34:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A jesli dostaniesz swietna oferte pracy ale beda wymagali samochodu? Co
    > w tedy zrobisz? Ukradniesz samochod i bedziesz tlumaczyl "nie mam kasy
    > na smowchod, a potrzebny mi do pracy"?

    jak dajesz porownanie to chociaz daj madrzejsze, to tak jak by na kursie na
    prawko mial przyjezdzac swoim samochodem,.

    Ja mu proponuje dowiedziec sie czy na jego uczelni jest cos w rodzaju MSDNA
    academic, pbardzo prawdopodobne ze tak, skoro studiuje inforamtyke.

    P.

  • 9. Data: 2004-08-18 09:47:08
    Od: "Maciu" <j...@w...pl>

    kto z was jest niewinny niech rzuci pierwszy kamieniem.
    Chcecie mi powiedziec ze wszyscy uzywacie legalnych programow i wszystko co
    posiadacie na swoim komputerze jest uczciwie kupione z licencja?
    nie rozsmieszajcie mnie panowie
    pozdrawiam
    Maciu

  • 10. Data: 2004-08-18 10:09:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfv8j3$eg5$1@zeus.man.szczecin.pl>, Maciu wrote:
    > kto z was jest niewinny niech rzuci pierwszy kamieniem.

    Bum.

    > Chcecie mi powiedziec ze wszyscy uzywacie legalnych programow i wszystko co
    > posiadacie na swoim komputerze jest uczciwie kupione z licencja?

    Tak.

    > nie rozsmieszajcie mnie panowie

    Cały problem tkwi w tym, że znakomita większość osób posiada właśnie
    podobną twojej mentalność tudziez mentalność osoby której tu bronisz.
    A wierzyć nie musisz. Da się z tym żyć.

    --
    Marcin