  • 1. Data: 2004-08-17 19:51:51
    Temat: prawa zameldowanego w lokatorskim mieszkaniu
    Od: "Renata Gazeta" <r...@g...pl>

    Witam
    Zapytanie moze troche nietypowe, ale coz zrobic
    Jestem czlonkiem spoldzielni i glownym lokatorem w mieszkaniu lokatorskim.
    Razem ze mna jest zamedlowany moj ojciec. Nie jest on czlonkiem spoldzielni,
    ma meldunek staly w tym lokalu.
    Ojciec zalozyl rodzine, mieszka gdzies razem z ta rodzina, tak ze w ani on ,
    ani jego zona i dziecko nie przebywaja w "moim" lokalu.Ojciec raczej nie ma
    checi sie sam wymeldowac, a dla mnie z roznych przyczyn jest wygodne to, ze
    mam zameldowane 2 sztuki w lokalu (bo tyle przebywa). Nie mam checi medlowac
    dokladnie tej osoby, ktora mieszka ze mna. Nie jest to moja rodzina, i nie
    moge pwiedziec, zebym jej ufala na tyle, by wierzyc, ze kiedys nie zrobi mi
    trudnosci z wymeldowaniem jak bede miec taka potrzebe.
    Czy po ewentualnej smierci ojca jego spadkobiercy (obecna zona, corka... byc
    moze jego rodzenstwoa) maja jakies prawa do zamieszkania, zameldowania w
    mieszkaniu, w ktorym jest obednie zameldowany ojciec, mimo tego, ze nie ma
    praw czlonkowskich w spoldzelni?
    Nie wiem czy powinnam starac sie o jego wymeldowanie, czy moge bezpiecznie
    dla siebie (i moich praw do mieszkania) pozostac w obecnej sytuacji...

    pozdraiwam
    reni

  • 2. Data: 2004-08-17 19:56:13
    Od: Dredd<...@...pl>

    Z samego faktu zameldowania żadne prawa do lokalu nie przysługują.
    A nie meldując tego kto rzeczywiście z Tobą mieszka od dłuższego
    czasu popełniasz wykroczenie - tyle że w praktyce rzadko wykrywane
    przez policję

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 20:05:11
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > mieszkaniu, w ktorym jest obednie zameldowany ojciec, mimo tego, ze nie ma

    Jak to juz wielokrotnie tu pisano ... fakt zameldowania nie oznacza praw
    majatkowych do lokalu. Jesli wiec twoj ojciec nie ma zadnego udzialu w
    tym mieszkaniu, to jego spadkobiercy tez nie moga dochodzic swoich praw
    do tego mieszkania.

  • 4. Data: 2004-08-18 17:35:28
    Od: "Renata Gazeta" <r...@g...pl>

    Jak rozumien nie ma wplywu ze ojciec kiedys mial prawo do lokalu i sie go
    zrzekl na moja korzysc. Mieszkanie nabyl w poprzednim malzenstwie, a
    przekazanie praw nastapilo juz w obecnym zwiazku... Wedlug mnie nie byl to
    majatek ojca i jego obecnej zony, poniewaz ojciec nabyl prawa do mieszkania
    przed slubem, i stanowi to jego osobny majatek z ktorym mogl uczynic co
    chcial. To kiedy sie prawa do mieszkania zrzekl i na czyja korzysc bylo jego
    dezycja i nie musial nikogo z rodziny o zgode pytac

    reni

  • 5. Data: 2004-08-18 19:33:34
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Renata Gazeta" :

> [...]
    jego
    > dezycja i nie musial nikogo z rodziny o zgode pytac

    A co ma to wspólnego z zameldowaniem ?

    Podpowiem: Nic. Zupełnie nic.

    Prawo do zajmowania lokalu nie jest związane z czynnością rejestracyjną
    faktu przebywania danej osoby pod danym adresem.

    ---
    Pzdr.

  • 6. Data: 2004-08-22 18:33:00
    Od: "Renata Gazeta" <r...@g...pl>

    Dzieki za pomoc. I za uspokojenie moich mysli :)
    Podobne myslenie do Waszych odpowiedzi mi po glowie "chodzilo", ale pewnosci
    nie bylo. Z forum wyczytywalam co prawda, ze meldunek do wlasnosci ma sie
    nijak, ale sprawy byly opisywane co nieco inne i pewnosci nie bylo... A ze
    szkoda sie potem z tzw "reka w nocniku obudzic" to pozwolilam sobie
    pomeczyc.
    Dzieki raz jeszcze... no chyba ze komus jeszcsze jakowes rady chodza po
    glowie...

    pozdrawiam
    reni