  • 1. Data: 2004-08-17 19:48:48
    Temat: Doniesienie do prokuratury o popelnieniu przestepstwa - wzor
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu przestepstwa? Jest
    wogole cos takiego?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-08-17 19:54:04
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu
    przestepstwa? Jest
    > wogole cos takiego?

    Oficjalnego wzoru nie znajdziesz bo nie ma tu obowiązku stosowania
    żadnych precyzyjnych formularzy.
    Udaj się na policję lub prokuraturę - tam już przyjmą Twoje zgłoszenie
    jak należy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 19:59:26
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Rafał M wrote:
    > Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu
    > przestepstwa? Jest wogole cos takiego?

    Google twoim przyjacielem :]
    http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!zaw_prz.htm
    a także linki na tej stronie..

    --
    Gooral

  • 4. Data: 2004-08-17 20:07:33
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Gooral" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Google twoim przyjacielem :]
    > http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!zaw_prz.htm
    > a także linki na tej stronie..

    Dzieki
    Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2004-08-17 20:12:58
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Rafał M wrote:
    > Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)
    Z prawem mam tyle wspólnego, że czytam tę grupę, ale wyszukiwanie info w
    necie wszędzie wygląda tak samo ;)
    Innymi słowy - formalnie nie mam pewności, intuicyjnie - oczywiście, że tak
    ;)

    --
    Gooral

  • 6. Data: 2004-08-17 21:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki
    > Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)

    Zawiadomienie zawsze składa osoba fizyczna podpisująca to pismo, nigdy zaś
    firma. Oczywiście możesz pismo opatrzyć pieczęcią, ale nie zmieni to faktu,
    iż w razie stwierdzenia, że powiadomiono o przestępstwie nie popełnionym,
    odpowiedzialność poniesie podpisujący pismo, a nie firma.

    Natomiast, jeżeli pismo jest składane przez firmę to warto w piśmie określić
    z góry osobę, która będzie udzielać dodatkowych wyjaśnień organom ścigania.
    Praktyką jest, że wzywa się zawiadamiającego celem przesłuchania w
    charakterze świadka. Jeśli nie zostanie taka osoba określona w piśmie, to
    zostanie wezwany podpisujący pismo. W większych firmach bywa, że podpisuje
    prezes, który akurat na temat samej sprawy i szczegółów ma średnie pojęcie.
    Robi się zbędne zamieszanie.

  • 7. Data: 2004-08-18 15:11:04
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    > Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    A tak BTW. Czy takie oskarzenie mozna wycofac jesli oskarzony zwroci
    pieniadze po dobroci? (chodzi mi o oszustwo art. 286 KK)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2004-08-18 15:51:50
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rafał M wrote:
    > A tak BTW. Czy takie oskarzenie mozna wycofac jesli oskarzony zwroci
    > pieniadze po dobroci? (chodzi mi o oszustwo art. 286 KK)

    nie

    KG

  • 9. Data: 2004-08-18 16:07:43
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    > nie

    A prokuratura umozy sledztwo jesli ja o tym poinformuje? (o zwrocie
    pieniedzy)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2004-08-18 18:59:17
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A prokuratura umozy sledztwo jesli ja o tym poinformuje? (o zwrocie
    > pieniedzy)

    Niekoniecznie. Musiałaby uznać że szkodliwość czynu jest znikoma (a
    to zależy od szeregu okoliczności - nie tylko tego czy naprawiono
    szkodę)

    Ale Sąd może odstapić od wymierzenia kary albo ją nadzwyczajnie
    złagodzić

    Art. 295. § 1 k.k.: Wobec sprawcy przestępstwa określonego w art.
    278, 284-289, 291, 292 lub 294, który dobrowolnie naprawił szkodę w
    całości albo zwrócił pojazd lub rzecz mającą szczególne znaczenie dla
    kultury w stanie nieuszkodzonym, sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.
    § 2. Wobec sprawcy przestępstwa wymienionego w § 1, który
    dobrowolnie naprawił szkodę w znacznej części, sąd może zastosować