1. Data: 2004-08-17 19:48:48
Temat:Doniesienie do prokuratury o popelnieniu przestepstwa - wzor
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu przestepstwa? Jest
wogole cos takiego?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2004-08-17 19:54:04
Od:Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu
przestepstwa? Jest
> wogole cos takiego?

Oficjalnego wzoru nie znajdziesz bo nie ma tu obowiązku stosowania
żadnych precyzyjnych formularzy.
Udaj się na policję lub prokuraturę - tam już przyjmą Twoje zgłoszenie
jak należy

-> http://usenet.pomocprawna.info

3. Data: 2004-08-17 19:59:26
Od:"Gooral" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał M wrote:
> Szukam jakiegos wzoru pisma do prokuratory o popelnieniu
> przestepstwa? Jest wogole cos takiego?

Google twoim przyjacielem :]
http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!zaw_prz.htm
a także linki na tej stronie..

--
Gooral

4. Data: 2004-08-17 20:07:33
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gooral" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> Google twoim przyjacielem :]
> http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!zaw_prz.htm
> a także linki na tej stronie..

Dzieki
Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)

Pozdrawiam
Rafal

5. Data: 2004-08-17 20:12:58
Od:"Gooral" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał M wrote:
> Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)
Z prawem mam tyle wspólnego, że czytam tę grupę, ale wyszukiwanie info w
necie wszędzie wygląda tak samo ;)
Innymi słowy - formalnie nie mam pewności, intuicyjnie - oczywiście, że tak
;)

--
Gooral

6. Data: 2004-08-17 21:03:03
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Dzieki
> Oczywiscie zamiast os. fizycznej moze to byc firma?:)

Zawiadomienie zawsze składa osoba fizyczna podpisująca to pismo, nigdy zaś
firma. Oczywiście możesz pismo opatrzyć pieczęcią, ale nie zmieni to faktu,
iż w razie stwierdzenia, że powiadomiono o przestępstwie nie popełnionym,
odpowiedzialność poniesie podpisujący pismo, a nie firma.

Natomiast, jeżeli pismo jest składane przez firmę to warto w piśmie określić
z góry osobę, która będzie udzielać dodatkowych wyjaśnień organom ścigania.
Praktyką jest, że wzywa się zawiadamiającego celem przesłuchania w
charakterze świadka. Jeśli nie zostanie taka osoba określona w piśmie, to
zostanie wezwany podpisujący pismo. W większych firmach bywa, że podpisuje
prezes, który akurat na temat samej sprawy i szczegółów ma średnie pojęcie.
Robi się zbędne zamieszanie.

7. Data: 2004-08-18 15:11:04
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w
wiadomości

A tak BTW. Czy takie oskarzenie mozna wycofac jesli oskarzony zwroci
pieniadze po dobroci? (chodzi mi o oszustwo art. 286 KK)

Pozdrawiam
Rafal

8. Data: 2004-08-18 15:51:50
Od:kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

Rafał M wrote:
> A tak BTW. Czy takie oskarzenie mozna wycofac jesli oskarzony zwroci
> pieniadze po dobroci? (chodzi mi o oszustwo art. 286 KK)

nie

KG

9. Data: 2004-08-18 16:07:43
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie

A prokuratura umozy sledztwo jesli ja o tym poinformuje? (o zwrocie
pieniedzy)

Pozdrawiam
Rafal

10. Data: 2004-08-18 18:59:17
Od:Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A prokuratura umozy sledztwo jesli ja o tym poinformuje? (o zwrocie
> pieniedzy)

Niekoniecznie. Musiałaby uznać że szkodliwość czynu jest znikoma (a
to zależy od szeregu okoliczności - nie tylko tego czy naprawiono
szkodę)

Ale Sąd może odstapić od wymierzenia kary albo ją nadzwyczajnie
złagodzić

Art. 295. § 1 k.k.: Wobec sprawcy przestępstwa określonego w art.
278, 284-289, 291, 292 lub 294, który dobrowolnie naprawił szkodę w
całości albo zwrócił pojazd lub rzecz mającą szczególne znaczenie dla
kultury w stanie nieuszkodzonym, sąd może zastosować nadzwyczajne
złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.
§ 2. Wobec sprawcy przestępstwa wymienionego w § 1, który
dobrowolnie naprawił szkodę w znacznej części, sąd może zastosować