    From: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury mundurowe
    Date: Sun, 20 Dec 2009 09:59:39 +0100

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hgict7$ouj$1@inews.gazeta.pl...
    > Drugi przykład emerytury wojskowe:
    > Tu sytuacja w przypadku emerytur 15-20 lat jest podobna finansowo do emerytur
    > policyjnych, różnica - emerytury wojskowe płacone są z budżetu MON (też nie
    > FUS ani ZUS).

    O wojsku proszę nie wspominać, bo tak dobrze, jak wojsku, to nawet w policji nie
    ma :-) Chociaż ostatnio jakiś policjant strzelił, że im wypłacają nawet
    "czternastkę", ale sądzę, że chyba był pod wpływem...dobrego humoru ;-)
    Tak Pani powołuje się na te budżety MON, MSW, przepraszam, a te budżety to skąd
    pochodzą? Z kosmosu? Z Chin? No wydaje mi się, że chyba ze wspólnych podatków,
    ale mogę się mylić ;-) Pani chyba ma dokładniejsze dane. A czy była Pani może na
    posiedzeniu sejmowej komisji ds. MON, czy MSWiA? Czy wie Pani, jakie tematy tam
    są poruszane? No, na pewno Pani nie była, a szkoda. Nie wypisywałaby Pani
    idiotyzmów. Na posiedzeniu w/w komisji omawiane, jako pierwsze, są sprawy
    zagwarantowania w budżecie środków na wypłaty rent i emerytur, a dopiero później
    omawia się pozostałe sprawy dotyczące finansów resortów.
    Można temu rządowi zarzucić wiele złego. Ja jednak bardzo się cieszę, RPO podjął
    się wyjaśnienia, kierując do Trybunału Konstytucyjnego, sprawę tych wszystkich
    przywilejów emerytalnych i mam nadzieję, że Trybunał Konstytucyjny zajmie
    pozytywne stanowisko w tej sprawie, czyli stwierdzi, że te wszystkie przywileje
    emerytalne są niezgodne z zapisami w Konstytucji RP, następstwem czego zostaną
    one zniesione w najbliższym czasie, czego życzę wszystkim ludziom, którzy
    pracują w poczcie czoła nie mając takich przywilejów.
    (...)
    --
    Piotr Zawiły