  • Data: 2009-12-20 16:03:58
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Zawiły pisze:

    > Oczywiście i tak jest.

    I to jest wolny rynek pracy i usług z którego mundurowi nie mogą
    korzystać na ogólnych zasadach.

    > A co takiego przeszkadza mundurowemu, że nie może dodatkowo pracować?
    > Czy przeszkodą jest napisanie wniosku do przełożonego o podjęcie
    > dodatkowej pracy i umotywowanie, że nie będzie ona kolidowała z
    > dotychczas wykonywanymi obowiązkami służbowymi?

    Pisałeś kiedyś taki raport?
    Przełożeni mają miliony uzasadnień do negatywnych opinii na takie
    raporty. Wyjątkiem są prace naukowe lub stanowiska biegłych (o
    kolesiostwie nie wspomnę)

    > Już chyba powszechne jest to, że na "bramkach" w barach stoją policjanci.

    To spytaj ich czy mają zgodę na to czy robią to "po cichu" ryzykując
    postępowania dyscyplinarne. Na 99,99% robią to "po cichu".

    > Jakie to ryzyko ponosi mundurowy, który spędza całe dnie siedząc za biurkiem?

    I tutaj masz rację.
    Tak się składa, że odsłużyłem swoje w różnych służbach mundurowych w tym
    kraju i zawsze była to służba na pierwszej linii (operacyjna ale nie w
    wydziałach kryminalnych) lub o szczególnym ryzyku (praca z materiałami
    wybuchowymi).
    Zarabiałem na koniec służby dość dobrze ale jak się okazywało, że kolega
    z którym byłem na działaniach miał pensję w wysokości 1200-1500zł to
    ręce opadały.
    Za to "gaciowy" czy magazynier w z sekcji uzbrojenia siedzący przy
    grzejniku albo przy klimie nie ryzykujący niczym dostaje 3x tyle.

    To jest właśnie patologia.
    Zostawić 50-60tyś policjantów na stanowiskach wymagających takiego
    stosunku służbowego, a resztę przepędzić i cywili zatrudnić.

    Czy do prowadzenia magazynu mundurowego, uzbrojenia czy transportu
    potrzeba oficera w randze inspektora/podinspektora?

    W zasadzie nawet z-ca komendanta zajmujący się logistyką mógłby być cywilem.

    O strukturach policji (a w zasadzie każdej służby) nie jeden mógłby
    prace magisterskie czy doktorskie pisać.
    Problemem jest brak chęci.

    > Na wszystkich obywateli, w pewnym stopniu, państwo nakłada jakieś obowiązki. Proszę
    się spóźnić z
    > dokonaniem jakieś opłaty, a już uruchamiane są różnego typu postępowania
    > kończące się, zazwyczaj, sankcjami karnymi. Czy mundurowy narażony jest
    > na tego typu sytuacje?

    Oczywiście i do tego dochodzą jeszcze ograniczenia wynikające z Ustawy o
    Policji i ustaw okołopolicyjnych.

    > Zarobki? No cóż, proszę porozmawiać z
    > pielęgniarkami, albo z jakąś inną grupą społeczną pracującą w sektorze
    > publicznym? Jakie będzie ich zdanie na te "niskie", "głodowe" pensje
    > wypłacane służbom mundurowym?

    Czy ja wiem czy takie imponujące są zarobku mundurowych?

    > Nieprawda. Nie jest tak źle. Dalej uważam, że przysłowiowy Y-kowski ma
    > bardziej źle w tym systemie, niż niejeden mundurowy

    Ryzyko jest nawet podczas spaceru w parku.
    Chodzi mi o ustawowy nakaz narażania własnego życia. Tego w innych
    grupach zawodowych nie ma.
    Z drugiej strony co broni Y-kowskiemu wstąpić do służb?
    Przecież wystarczy podanie złożyć, przejść badania, testy, uzyskać
    poświadczenie bezpieczeństwa.

    > Wcześniejsze emerytury to pozostałość pokomunistyczna

    II RP nie miała nic wspólnego z komunizmem, a to właśnie z Policji
    Państwowej II RP wywodzą się obecnie obowiązujące zapisy emerytalne z tą
    różnicą, że w latach 90-tych podniesiono próg wysługi z 10 do 15 lat.
    Tego też wiele osób nie wie. ;)

    > No tu się nie popisał. Przyznaję rację. Ale w sprawie przywilejów
    > emerytalnych zadziałał bardzo dobrze. Ja wiem, że On jest teraz wrogiem
    > nr 1 wszystkich mundurowych, ale, niestety, ktoś musiał to zrobić i
    > padło na niego. Bardzo dobrze, że tak się stało.

    Dlaczego od razu wrogiem?
    A jak się okaże, że TK orzeknie iż z uwagi na charakter służby
    przywileje te są uzasadnione?

    > Dlaczego stronniczy? Bo chce wyjaśnić pewne kwestie? Chwała mu za to, że
    > zabrał się za te sprawy.

    Jak powyżej. Być może przysłuży się mundurowym, być może nie co nie
    zmienia jednak faktu, że w wielu tematach jest bardzo stronniczy.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com