  • Data: 2009-12-20 15:34:21
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hglaie$nhn$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie bierzesz też pod uwagę, że możesz sobie pracować praktycznie bez
    > ograniczeń.
    > Cały etat w firmie X, kontrakt w firmie Y i jeszcze może jakąś własną
    > działalność dodatkowo. Tyle na ile Ci sił starczy.

    Oczywiście i tak jest.

    > Mundurowi (poza pewnymi wyjątkami) nie mogą dodatkowo pracować.
    > Biorąc pod uwagę ograniczenia jakie nakłada na nich państwo, zarobki, ryzyko,
    > warunki służby to wcześniejsza (mizerna) emerytura jest tylko karykaturą
    > zadośćuczynienia.

    A co takiego przeszkadza mundurowemu, że nie może dodatkowo pracować? Czy
    przeszkodą jest napisanie wniosku do przełożonego o podjęcie dodatkowej pracy i
    umotywowanie, że nie będzie ona kolidowała z dotychczas wykonywanymi obowiązkami
    służbowymi? Jakoś tak, co pójdę na zakupy do sklepu, albo do baru ze znajomymi,
    to rzuca mi się w oczy znajoma twarz albo policjanta (pozostającego w służbie),
    albo wojskowego (pozostającego w służbie). Już chyba powszechne jest to, że na
    "bramkach" w barach stoją policjanci. Jakie to ryzyko ponosi mundurowy, który
    spędza całe dnie siedząc za biurkiem? Na wszystkich obywateli, w pewnym stopniu,
    państwo nakłada jakieś obowiązki. Proszę się spóźnić z dokonaniem jakieś opłaty,
    a już uruchamiane są różnego typu postępowania kończące się, zazwyczaj,
    sankcjami karnymi. Czy mundurowy narażony jest na tego typu sytuacje? Zarobki?
    No cóż, proszę porozmawiać z pielęgniarkami, albo z jakąś inną grupą społeczną
    pracującą w sektorze publicznym? Jakie będzie ich zdanie na te "niskie",
    "głodowe" pensje wypłacane służbom mundurowym?

    > Pokaż mi teraz swoją konstytucyjną równość.
    > Tyle zakazów i nakazów co służby mundurowe nie ma żadna inna grupa pracownicza
    > w kraju.

    Nieprawda. Nie jest tak źle. Dalej uważam, że przysłowiowy Y-kowski ma bardziej
    źle w tym systemie, niż niejeden mundurowy

    > Coś zabrali (właśnie tą równość), a coś dali (wcześniejsze emerytury).

    Nic nie zabrali i nic nie dali. Wcześniejsze emerytury to pozostałość
    pokomunistyczna i to akurat było w tamtym systemie złe. Dobrze, że dobrali się
    do tego "spadku" po komunie.

    > Co do wcześniejszej Twojej wypowiedzi o postawie RPO to przypomnę tylko co On
    > ostatnio wyprawiał w temacie szczepionek.

    No tu się nie popisał. Przyznaję rację. Ale w sprawie przywilejów emerytalnych
    zadziałał bardzo dobrze. Ja wiem, że On jest teraz wrogiem nr 1 wszystkich
    mundurowych, ale, niestety, ktoś musiał to zrobić i padło na niego. Bardzo
    dobrze, że tak się stało.

    > Jak mu partyjni koledzy podpowiedzą z takimi wnioskami będzie występował. Tak
    > stronniczego RPO to chyba jeszcze RP nei miała.

    Dlaczego stronniczy? Bo chce wyjaśnić pewne kwestie? Chwała mu za to, że zabrał
    się za te sprawy.

    --
    Piotr Zawiły