  • Data: 2009-12-20 17:25:25
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Zawiły pisze:

    > Przepraszam, to robią to niezgodnie z prawem? ;-) Jakoś nikomu, jak
    > dotychczas, nie spadł włos z głowy, a i przełożeni też wiedzą, że jeden
    > z drugim dorabia tu i ówdzie.

    Oficjalnie nikt nic nie wie ale niestety jak już wspomniałem jest tyle
    patologii w tej formacji, że takie sytuacje się zdarzają.

    > Przepraszam, a w czym cywil jest gorszy od oficera, podoficera?
    > Niejednokrotnie taki cywil jest lepiej wykształcony niż Pan oficer, czy
    > podoficer.

    > Na pewno cywil ucieszyłby się, jak dostałby pensję taką, jak miał Pan
    > inspektor, czy podinspektor.

    > Oczywiście. Święta racja, tylko zauważ, że do pełnienia takich
    > obowiązków potrzeba jednak doświadczenia.

    A co szkodzi wykształconego cywila zatrudnić dając mu podobne
    wynagrodzenie ale już bez innych uprawnień czy też przywileji.
    Przecież praca większości policjantów (głównie logistyki) za biurkiem
    nie różni się niczym od normalnej pracy biurowej.

    Co innego służba policjanta. Prawdziwego policjanta pracującego na ulicy.

    > I niejedna zostanie napisana ;-)

    Ciekawe tylko czy ktokolwiek jakiekolwiek wnioski z tego wyciągnie.

    > Ale to nie jest podstawą do tego, żeby utrzymywać różnego rodzaju
    > przywileje.

    To jest forma rekompensaty

    > Nie poruszajmy tu tego tematu, ponieważ mam sporą wiedzę w tym zakresie :-)

    Ja również :-)
    Skoro znasz temat to tym bardziej powinieneś wiedzieć, że policjanci
    (nie biurokraci w mundurach) zasługują na prawo do wcześniejszej emerytury.

    > Y-kowski wybrał taki zawód, jaki chciał. Nikt go nie zmuszał. Mundurowy
    > wybrał taki zawód, jaki chciał. Nikt go nie zmuszał.

    No właśnie. Wybierając zawód mundurowy miał świadomość pewnych
    ograniczeń i zobowiązań ale wiedział też, że Państwo zagwarantuje mu
    możliwość przejścia na emeryturę już po 15 latach.
    Oczywiście świadczenie takie to tylko 40% ostatnich poborów ale zawsze
    daje to poczucie bezpieczeństwa.

    > Jak już napisałem wcześniej. Komuna nic nie zrobiła w tym zakresie, bo
    > było im wygodnie. W tamtych czasach tym bardziej nie liczono się z
    > ludźmi, a jak ktoś wyraził swoją opinie, to mógł źle, i zazwyczaj tak
    > było, skończyć. Zresztą, co tu dużo mówić. Proszę zobaczyć, jak był
    > traktowany za komuny mundurowy, a jak zwykły szary obywatel. A teraz
    > krzyk, że ktoś chce normalności. Krzyk, że społeczeństwo przejrzało na
    > oczy.

    A jak był traktowany mundurowy w czasach II RP na którą to wszyscy się z
    zamiłowaniem powołują?

    > Proszę poczytać, jakie opinie wyrażane są o RPO na forach służb
    > mundurowych. Ja mam nadzieję, ze TK wyda normalną, zgodną z Konstytucją,
    > opinie w przedmiotowej sprawie.

    Każda będzie normalna i zapewne zgodna z konstytucja.
    Ciekawe tylko która stronę ona zadowoli?

    > W tym jednym jednak nie do końca jest taki stronniczy. Ma chyba na myśli
    > dobro ogółu, czyli całego narodu i moje i Twoje.

    Ale w innych tematach tak ochoczo nie zajmuje stanowiska.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com