  • Data: 2009-12-20 14:47:36
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "boropi" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Idąc Pana tokiem rozumowania, możana przyjąć, że każdy resort to worek bez
    > dna. Fakt pozosytaje faktem, że placówki szpitalne, i nie tylko, są
    > pozadłużane, a co za tym idzie, zaczynają się ograniczenia w
    > świadczeniach. Wiadomym jest, że jeżeli utrzyma się ten stan ograniczania
    > świadczeń, to z tego świata może zejść wielu ludzi. Jednak nie o tym jest
    > ten post. Post nie dotyczy służby zdrowia, ale resortów jakimi są MON i
    > MSWiA, a tam od dawien dawna występuje patologia z którą trzeba coś
    > zrobić, czyli odebrać pewne przywileje. Pani Danusia stara się wskazać,
> [...]

    Odnoszę trochę wrażenie, że to jednak demagogia. Zabrać policji, straży
    pożarnej i wojsku a dać ludziom na leczenie.
    Abstrahując od kwot jakie by z tego były (chyba jednak nie za wiele) to i
    tak by było, jak ze wszystkimi opłatami dokładanymi np. do paliw. Te
    pieniądze po znalezieniu się w budżecie i tak by przepadły. Być może nawet
    do "służby zdrowia" by trafiły ale, Kowalski na pewno nie byłby lepiej
    leczony.
    Ja zaś osobiście wolę aby strażak który będzie mnie ratował z 8 piętra w
    razie ewentualnego pożaru, miał 25-35 lat a nie 55-65.
    Podobnie w razie jakiegoś bezpośredniego zagrożenia mojej osoby, też bym
    chciał żeby interweniował raczej policjant sprawny fizycznie.
    Co do wojska to byłbym bardziej za postulatem likwidacji w ogóle lub
    znaczącej redukcji. Jakoś nie jestem przekonany aby nasza armia posiadała
    zdolność obrony Polski przed realnym zagrożeniem (np. Rosja), a w razie
    czego i tak byłoby pospolite ruszenie. Skoro już w tym temacie jesteśmy, to
    czy koszt udziału naszych wojsk w okupacji nie jest znacząco wyższy niż
    "potrzeby służby zdrowia" (celowo cudzysłów bo to ani służba, a zdrowia też
    nie za wiele, poza nielicznymi wyjątkami).
    Skoro nie odchodziliby na wcześniejsze emerytury, to na jakie stanowiska
    byłaby obsadzana młodzież, jeśli nie tworzy się nowych etatów? Po 15-20
    latach od wprowadzenia takich ograniczeń, służby te nie nadawałyby się do
    prawdziwego operacyjnego działania.

    boropi