  • Data: 2009-12-20 17:02:14
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hglhtf$iet$1@inews.gazeta.pl...

    (...)

    > To spytaj ich czy mają zgodę na to czy robią to "po cichu" ryzykując
    > postępowania dyscyplinarne. Na 99,99% robią to "po cichu".

    Przepraszam, to robią to niezgodnie z prawem? ;-) Jakoś nikomu, jak dotychczas,
    nie spadł włos z głowy, a i przełożeni też wiedzą, że jeden z drugim dorabia tu
    i ówdzie.

    (...)
    > To jest właśnie patologia.
    > Zostawić 50-60tyś policjantów na stanowiskach wymagających takiego stosunku
    > służbowego, a resztę przepędzić i cywili zatrudnić.

    Przepraszam, a w czym cywil jest gorszy od oficera, podoficera? Niejednokrotnie
    taki cywil jest lepiej wykształcony niż Pan oficer, czy podoficer.

    > Czy do prowadzenia magazynu mundurowego, uzbrojenia czy transportu potrzeba
    > oficera w randze inspektora/podinspektora?

    Na pewno cywil ucieszyłby się, jak dostałby pensję taką, jak miał Pan inspektor,
    czy podinspektor.

    > W zasadzie nawet z-ca komendanta zajmujący się logistyką mógłby być cywilem.

    Oczywiście. Święta racja, tylko zauważ, że do pełnienia takich obowiązków
    potrzeba jednak doświadczenia.

    > O strukturach policji (a w zasadzie każdej służby) nie jeden mógłby prace
    > magisterskie czy doktorskie pisać.
    > Problemem jest brak chęci.

    I niejedna zostanie napisana ;-)

    > Oczywiście i do tego dochodzą jeszcze ograniczenia wynikające z Ustawy o
    > Policji i ustaw około policyjnych.

    Ale to nie jest podstawą do tego, żeby utrzymywać różnego rodzaju przywileje.

    > Czy ja wiem czy takie imponujące są zarobku mundurowych?

    No pielęgniarka na pewno chciałaby zarabiać tyle, co mundurowy. Sądzę, że
    niejeden chciałby pobierać taką pensję, jak niejeden mundurowy. Nie poruszajmy
    tu tego tematu, ponieważ mam sporą wiedzę w tym zakresie :-)

    > Ryzyko jest nawet podczas spaceru w parku.
    > Chodzi mi o ustawowy nakaz narażania własnego życia. Tego w innych grupach
    > zawodowych nie ma.
    > Z drugiej strony co broni Y-kowskiemu wstąpić do służb?
    > Przecież wystarczy podanie złożyć, przejść badania, testy, uzyskać
    > poświadczenie bezpieczeństwa.

    Y-kowski wybrał taki zawód, jaki chciał. Nikt go nie zmuszał. Mundurowy wybrał
    taki zawód, jaki chciał. Nikt go nie zmuszał.

    > II RP nie miała nic wspólnego z komunizmem, a to właśnie z Policji Państwowej
    > II RP wywodzą się obecnie obowiązujące zapisy emerytalne z tą różnicą, że w
    > latach 90-tych podniesiono próg wysługi z 10 do 15 lat.
    > Tego też wiele osób nie wie. ;)

    Jak już napisałem wcześniej. Komuna nic nie zrobiła w tym zakresie, bo było im
    wygodnie. W tamtych czasach tym bardziej nie liczono się z ludźmi, a jak ktoś
    wyraził swoją opinie, to mógł źle, i zazwyczaj tak było, skończyć. Zresztą, co
    tu dużo mówić. Proszę zobaczyć, jak był traktowany za komuny mundurowy, a jak
    zwykły szary obywatel. A teraz krzyk, że ktoś chce normalności. Krzyk, że
    społeczeństwo przejrzało na oczy.

    > Dlaczego od razu wrogiem?
    > A jak się okaże, że TK orzeknie iż z uwagi na charakter służby przywileje te
    > są uzasadnione?

    Proszę poczytać, jakie opinie wyrażane są o RPO na forach służb mundurowych. Ja
    mam nadzieję, ze TK wyda normalną, zgodną z Konstytucją, opinie w przedmiotowej
    sprawie.

    > Jak powyżej. Być może przysłuży się mundurowym, być może nie co nie zmienia
    > jednak faktu, że w wielu tematach jest bardzo stronniczy.

    W tym jednym jednak nie do końca jest taki stronniczy. Ma chyba na myśli dobro
    ogółu, czyli całego narodu i moje i Twoje.

    --

    Piotr Zawiły