  • Data: 2009-12-20 16:39:29
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "Condor" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hglhtf$iet$1@inews.gazeta.pl...

    > II RP nie miała nic wspólnego z komunizmem, a to właśnie z Policji
    > Państwowej II RP wywodzą się obecnie obowiązujące zapisy emerytalne z tą
    > różnicą, że w latach 90-tych podniesiono próg wysługi z 10 do 15 lat.
    > Tego też wiele osób nie wie. ;)

    O podniesieniu wysługi z 10 na 15 lat napisałem już powyżej. W latach 90 -
    tych a dokładnie ustawą z dnia 18 lutego 1994 r. Sejm RP obniżył emerytury
    mundurowe do 75% podstawy ich wymiaru. Poprzednio za 35 lat wysługi
    emerytalnej było 100%. Obniżki te objęły również będących już na
    emeryturach, czyli wyliczono im po nowemu te emerytury i nie dostawali przez
    parę lat ich podwyżek, aż osiągnęli wysokość emerytury w/g swoich
    wysłużonych procentów po nowemu.