  • 91. Data: 2019-10-22 17:21:37
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po pierwszym wyrzuceniu z rządu Mazowieckiego eks-minister Balcerek jeździł Ładą.
    To w PZPR było mu gorzej??
    Teraz to wszystkim lepiej, bo jest 70 lat po wojnie, a nie 30 jak za Gierka.

    -----

  • 92. Data: 2019-10-22 17:24:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 17:16, J.F. pisze:

    > No ale ruszaly. I co roku coraz wiecej ksztalcily.

    Ale tak od razu i bez problemu brali?

    > A gdyby czasy przedwojenne sie utrzymaly, to pewnie zostalby chlopem
    > malorolnym.
    > Co to mieso widzial, jak swinie na targ wywozil.

    Pewnie tak...

    > No ale trzeba na to nalozyc wojne, ktora jednak byla,
    > i powojenna srednia europejska ... moze i bez komuny w kraju bylby
    > rozwoj przemyslu, mechanizacji rolnictwa, szkolnictwa.

    No raczej napewno wyszlibyśmy na tym lepiej.

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2019-10-22 17:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Shrek <...@w...pl> pisze:

    >Za AWS było lepiej gdy wicepremier Leszek Balcerowicz (UW)
    >wywindował bezrobocie do imponującego poziomu ponad 20%!
    >Chwała bohaterowi pracy kapitalistycznej (w rządzie)! :-)

    Ale ale ... co niby mieliby ci ludzie robic ?
    Pralki Frania ?

    Balcerowiczowi zarzuty naleza sie wczesniej - oprocz wolnego rynku
    trzeba bylo jeszcze pilnowac tych panstwowych przedsiebiorstw - i
    ktore sobie nie radzi, to zmiana dyrektora ...
    To moze by sie skonczylo na 10% bezrobocia.

    A narod ocenil AWS i w kolejnej kadencji znow wybral (post)komuchow.

    J.

  • 94. Data: 2019-10-22 18:01:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale tak od razu i bez problemu brali?

    W jakim sensie "brali" ?
    Z mniejszymi lub wiekszymi problemami - ale nauka ruszyla.
    Czasem moze trzeba bylo zaczac od odgruzowania uczelni.

    >Pewnie tak...

    >No raczej napewno wyszlibyśmy na tym lepiej.

    No coz - dla porownania mamy lata 1919-1939.
    Model socjalistyczny wedlug PPS :-)

    Ale obawiam sie, ze to jednak nieporownywalne.

    J.

  • 95. Data: 2019-10-22 18:15:51
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 14:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mięso :-)
    > Niezły postęp, skoro za komuny było na kartki.
    >

    > -----

    Jakoś to "na kartki" zawierało mniej wody.
    Poza tym, czy jesteś pewien, że jest to POLSKIE mięso?

    --
    Wiesiaczek (dziś z Taby - Egipt)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 96. Data: 2019-10-22 18:21:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 18:01, J.F. pisze:

    > W jakim sensie "brali" ?
    > Z mniejszymi lub wiekszymi problemami - ale nauka ruszyla.

    Ok - rozumiem że po 45 łatwiej było w porównaniu do na przykład 41;)

    > No coz - dla porownania mamy lata 1919-1939.

    No cóż - skoro nie kasujemy wojny a tylko komunizm, to trzebaby się
    porównywać do tych co po drugiej stronie zostyli. Chyba wszyscy bez
    wyjątku wyszli na tym lepiej.

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2019-10-22 18:23:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 18:15, Wiesiaczek pisze:

    > Jakoś to "na kartki" zawierało mniej wody.
    > Poza tym, czy jesteś pewien, że jest to POLSKIE mięso?

    mięso z Polaka, czyli polskie ? pachnie kanibalizmem:)

    btw, mięsko w PRL to sodoma i gomora, kto wtedy żył to wie o co chodzi,
    warto przypomnieć karę śmierci dla Wawrzeckiego, ojca słynnego aktora

  • 98. Data: 2019-10-22 18:26:03
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > To bardziej chodzi o polski jako markę. Np.:
    > https://www.johnsonville.com/.imaging/mte/johnsonvil
    le-retail/640-wide/dam/johnsonville/product-images/p
    olish-kielbasa/jcr:content/polish-kielbasa.png
    > To nawet nie stało w pobliżu polskiej kiełbasy, ale na tle innych jakiś
    > włoskich, czy angielskich da się zjeść.

    > Wódka bardziej z Rosją, przynajmniej z mojego doświadczenia. Żubrówka
    > jest marką rozpoznawalną, też Belvedere i trochę Żytnia, ale nadal
    > wszystkie raczej niszowo. Można kupić ale nie wiem czy to nie dla
    > Polaków :)

    Żubrówka jest wódką francuską.
    Przy okazji Francuzi spierdolili jakość i zawartość alkoholu, przez co
    trudno to dziadostwo pić.

    W każdym normalnym kraju monopol spirytusowy przynosi dochody państwu,
    tylko u nas przynosi dochody obcym właścicielom.

    Więc pozwolę sobie podsumować: Jesteśmy kolonią i zagłębiem taniej siły
    roboczej dla montowni należących do kolonialistów.
    A Ty przeproś się z osobistą matką, bo widać, że ona ma więcej oleju w
    głowie.

  • 99. Data: 2019-10-22 18:33:47
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Wedla nie było, były zakłady 22 lipca dawniej Wedla, bo do pamięci
    > tamtego  Wedla się odwoływali, by sprzedawać coś za dewizy.

    Czepiasz się jak pijany płotu.
    Nie chodzi o to, jak nazywały się zakłady, tylko o to, czyje były, co
    produkowały i jakiej jakości.
    Chcesz wyjechać z propagandą to załóż oddzielny wątek, będę mógł go
    łatwiej odfiltrować.

    > Wspominasz  co produkowały zakłady? A ja pamietam jak polowało się na
    > "odrzuty z eksportu", bo ich jakość była o klasę lepsza niż to co było
    > produkowane na rynek krajowy. A odrzut z eksportu to były rzeczy, które
    > nie przeszły testów jakościowych przy wysyłce na eksport. Więc z łaski
    > swojej nie siej propagandy.

    > Co ma zacząć od szkół? Powszechne szkolnictwo na ziemiach polskich
    > wprowadzono juz po I wojnie światowej.... Fakt 4 klasy podstawówki i nie
    > wszędzie dotarły, ale ogólnie się rozwijało. No ale skoro komuniści
    > twierdzili inaczej, to wg niektórych tak nie było.

    4 klasy podstawówki i to nie wszedzie.
    A w PRL-u było 7 a potem 8 klas podstawówki, i bezpłatne szkolnictwo
    średnie i wyższe. WSZĘDZIE!

    Co więc młotku chcesz porównać?

    Pytałem o ilość wybudowanych szkół w PRL-u, i co? Zatkało?

  • 100. Data: 2019-10-22 19:15:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 22.10.2019 o 16:14, Marcin Debowski pisze:

    >Żubrówka jest wódką francuską.

    W jakim sensie ?

> [...]
    >W każdym normalnym kraju monopol spirytusowy przynosi dochody
    >państwu, tylko u nas przynosi dochody obcym właścicielom.

    Monopolu juz nie ma. Ale podatek jest i dochody panstwu przynosi.
    Tylko dosc trudno sie dowiedziec jakie, bo wrzucili do jednego worka.

    J.