  • 31. Data: 2005-12-20 16:39:45
    Temat: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:

    > W przypadku magnesów neodymowych nie będzie kłopotów z udowodnieniem
    > winy odbiorcy.

    Mówisz? ZE zabiera licznik do 'ekspertyzy', stwierdza 'magnesowanie'
    i... co dalej? Nawet jeśli udostępni ten licznik do niezależnej
    ekspertyzy, to ja mogę np. twierdzić, że to podczas tej 'ekspertyzy'
    licznik został odpowiednio spreparowany.

    Pomijak już takie wypadki, jak złośliwe podrzucenie jakiegoś magnesu
    przez sąsiada (w blokach liczniki są trywialnie łatwo dostępne z zewnątrz).

  • 32. Data: 2005-12-20 16:41:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:

    > A jaki masz w tym interes? Zabawa? Przecież masz chyba więcej niż 3 latka.

    A jaki ktoś miał interes w przecięciu mi siatki ogrodzeniowej czy
    kradzieży starej wycieraczki (którą i tak w najbliższym czasie bym
    wywalił do śmieci)?

  • 33. Data: 2005-12-20 17:26:13
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Użytkownik "Jerzy Wawrzyniak"
    >

    > Co nie znaczy, ze uważam je za właściwe i nie przeszkadza zabierać w
    > tym zakresie głos w dyskusji.

    Też uważam za niewłaściwe. I tak za bardzo ze złodziejami sie pieścimy.

    > Cwany złodziej wsadzi magnes pośrodku liczników. I co? A ze
    > złodziejami nie masz racji. Większość z nich na szczęście nie wie.
    > Słyszeli, ze magnesie zmniejsza wskazania liczników i się cieszą.

    Wybacz odpowiem wulgarnie. Zamiast miedzy liczniki może sobie wsadzić je do
    d... Z punktu widzenia pracy układu pomiarowego nic to nie zmieni. Innych
    aspektów takiej lokalizacji nie wypada na tej grupie rozpatrywać.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 34. Data: 2005-12-20 17:52:39
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    wiadomości news:43a833f5$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > co dalej? Nawet jeśli udostępni ten licznik do niezależnej ekspertyzy, to
    > ja mogę np. twierdzić, że to podczas tej 'ekspertyzy' licznik został

    A jak to udowodnisz. Pomiar kontrolny jest robiony w Twojej obecności, jeśli
    wynik wskazuje na błędy układu pomiarowego, w Twojej obecności wymienia się
    licznik.

    > Pomijak już takie wypadki, jak złośliwe podrzucenie jakiegoś magnesu przez
    > sąsiada (w blokach liczniki są trywialnie łatwo dostępne z zewnątrz).

    Te sprawy regulują przepisy i umowa z Firma Energetyczną.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 35. Data: 2005-12-20 17:54:38
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    wiadomości news:43a83465@news.home.net.pl...

    > A jaki ktoś miał interes w przecięciu mi siatki ogrodzeniowej czy
    > kradzieży starej wycieraczki (którą i tak w najbliższym czasie bym wywalił
    > do śmieci)?

    Różne są zboczenia. Psychopatów nie brakuje, ale to problem innej natury.
    Proponuję lekturę przepisów i umowy.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 36. Data: 2005-12-20 19:36:23
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 20 gru o godzinie 11:48, na pl.soc.prawo, Jerzy Wawrzyniak
    napisał(a):

    > A jaki masz w tym interes? Zabawa? Przecież masz chyba więcej niż 3 latka.

    Dołóżmy do tego normalną złośliwość.
    Ja mam takiego sąsiada który mi ku..s jeden wykręca zabezpieczenie
    przedlicznikowe. Ot - ja jestem wtedy pozbawiony dostawy energii
    elektrycznej.
    Układ jest taki że domy są w zabudowie szeregowej, i jest zrobiony jeden
    przyłącz z linii napowietrznej i "wchodzi" do mieszkania nr "2". W tym
    mieszkaniu są zabezpieczenia główne oraz w drugiej tablicy - zabezpieczenia
    przedlicznikowe zabezpieczające mieszkania nr "1" ów "2" i "3". Więc ten z
    "2" ma dostęp do niezaplombowanych zabezpieczeń i często z tego korzysta.

    Ale zwróciłem się już do Watenfall`a z prośbą o wyrażenie zgody na
    "ominięcie" tego mojego zabezpieczenia które jest w "2". Otrzymałem zgodę,
    zleciłem wykonanie tego firmie elektrycznej, której właściciel ustalił z
    tym najemcą spod "2" termin wykonania robót. Ten dzień nadszedł, pracownik
    firmy przyjechał i zaczął pracę - facet z "2" ciągle mu patrzył na ręce -
    jak zobaczył że w miejsce wkładek topikowych montuje rozłącznik RB301
    przystosowany do plombowania (więc gdyby chciał mnie wyłączyć - musiałby
    zerwać plombę) - wyrzucił pracownika tej firmy z mieszkania i zadzwonił do
    Zarządu budynków że "jakaś firma mu grzebie". Ja jestem właścicielm swojego
    segmentu i mnie żaden tam zarząd nie interesuje - jednak miałem
    potwierdzone pismo że takie prace będą wykonywane. Praca została prawie
    jednak wykonana - przyjechał inspektor ds plombowania i odbioru robót z
    ramienia GZE i .... tez nie został wpuszczony aby zaplombowac te
    zabezpieczenia w "2".
    Wtedy już wysłałem ostre pismo z żądaniami finansowymi i ostrzeżeniami do
    tego zarządu budynków że w przypadku jakiejkolwiek przerwie w dostawie
    energii do mojej nieruchomości oni jako właściciel poniosą konsekwencje
    finansowe. Od razu na następny dzień umówiono się ze mną na wizję lokalną w
    osobie Głównego Energetyka tego zarządu budynków.
    Po rzuceniu okiem na sytuacje stwierdził jedno:
    - ma pan absolutną rację - taki stan nie ma racji ani prawa bytu. Pytanie
    tylko.... skąd my mamy wziąść pieniądze na modernizacje?

    Teraz zostało im kilka dni na dostarczenie mi ich oficjalnego stanowiska w
    tej sprawie - ciekawe co mi odpiszą ;)

    To tak wstawiłem w kwestii "złośliwości" tzw *sąsiadów*. Oczywiście nie
    każdy jest taki, ale trafiają się takie wrzody i należałoby ich wytępić w
    pień.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 37. Data: 2005-12-20 19:43:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

> [...]
    zmieni.
    > Innych aspektów takiej lokalizacji nie wypada na tej grupie

    Z punktu widzenia układu pomiarowego, to pewnie nie. Ale z punktu
    widzenia możliwości ustalenia, który odbiorca miał zamiar kraść
    zaczyna to być istotne.

  • 38. Data: 2005-12-20 21:36:13
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    >
    > Z punktu widzenia układu pomiarowego, to pewnie nie. Ale z punktu
    > widzenia możliwości ustalenia, który odbiorca miał zamiar kraść

    Nie ściga się za zamiar, tylko za realizację, a przepisy tu jednoznacznie
    wskazują odpowiedzialnego za stan układu pomiarowego.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 39. Data: 2005-12-20 21:39:44
    Temat: Re: ENION i nielegalny ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):

    > Nie ściga się za zamiar, tylko za realizację, a przepisy tu
    > jednoznacznie wskazują odpowiedzialnego za stan układu pomiarowego.

    I zawsze jest nim odbiorca? Niezależnie od tego, czy licznik jest
    swobodnie dostępny np. na klatce schodowej bądź (inna zaobserwowana
    skrajność) zamknięty w szafce, do której klucz ma administrator budynku?

    M.

  • 40. Data: 2005-12-20 21:40:49
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > "2" ma dostęp do niezaplombowanych zabezpieczeń i często z tego korzysta.

    To jest prawdopodobnie jakieś "oszczędnościowe" rozwiązanie. Ktoś miał
    prywatny interes, że to odebrano. Prawidłowo nie powinno być takiej
    możliwości, która opisujesz.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez