  • 1. Data: 2005-12-17 12:54:05
    Temat: Wypożyczalnia kostiumów
    Od: Ania<a...@i...pl>

    Witam,

    zamierzam otworzyć wypożyczalnię kostiumów. Dowiedziałam się, że muszę
    sporządzić jej regulamin (zasady wypożyczania itd.), który opiera się na jakimś
    akcie prawnym (szczególnym) - w Federacji Konsumentów podpowiedziano mi, że
    być może jest to ustawa o szczególnych zasach sprzedaży konsumenckiej.

    Wiecie coś na ten temat, jaki to akt prawny ?

    Dzięki i pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-12-17 20:21:22
    Temat: Re: Wypożyczalnia kostiumów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpowiedziano mi, że być może jest to ustawa o szczególnych zasach
    > sprzedaży konsumenckiej. Wiecie coś na ten temat, jaki to akt

    Na tak postawione pytanie, to mi przychodzi do głowy kilka mniej lub
    bardziej dowcipnych odpowiedzi. Oczekujesz od nas oceny tej ustawy,
    czy określenia rodzaju?

    Ustawa, jak ustawa. Jej tytuł brzmi ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego, a pełny tekst znajdziesz pod adresem:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20021411176&typ
    e=3&name=D20021176Lj.pdf

  • 3. Data: 2005-12-18 02:22:20
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Ania" <a...@i...pl> napisał

    > Oczekujesz od nas oceny tej ustawy,
    > czy określenia rodzaju?

    Może po prostu zdziwiło ją, co wspólnego ma sprzedaż z wypożyczaniem? ;-)
    Nota bene zdziwiło ją jak najbardziej słusznie.

    Art. 1.1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa *sprzedaży* rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która
    *nabywa* tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą (towar konsumpcyjny).

    --
    MArta
    m...@N...pl