  • 1. Data: 2008-02-19 08:07:56
    Temat: Dyżur 24x7 a Kodeks Pracy
    Od: "Mały" <s...@n...poczta.fm>

    Witam,

    jestem zatrudniony na umowę o pracę jako informatyk. Ostatnio dołożono mi
    nowe obowiązki - dyżur serwisowy raz w miesiącu trwający pełny tydzień
    (wyp[ada on średnio raz w miesiącu). Wygląda to tak, że poza godzinami pracy
    dyżur pełnię z domu (otrzymując zgłoszenie SMSem siadam do komputera i je
    rozwiązuję). W związku z tym, że na niektóre zgłoszenia mam 30min. czas
    reakcji wyklucza to jakiekolwiek wyjazdy, wyjścia na piwo, wyjazdy
    weekendowe, a nawet spokojny sen.

    Czy jest jakaś regulacja określająca maksymalny wymiar tego dyżuru?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Mały

  • 2. Data: 2008-02-19 14:02:30
    Temat: Re: Dyżur 24x7 a Kodeks Pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpe1o6$h1s$1@node1.news.atman.pl Mały
    <s...@n...poczta.fm> pisze:

> [...]
    > mam 30min. czas reakcji wyklucza to jakiekolwiek wyjazdy, wyjścia na
    > piwo, wyjazdy weekendowe, a nawet spokojny sen.

    Nie jest tak źle jak myślisz. Sen możesz mieć spokojny, i na piwo wyjść.
    Co to znaczy "dołożono mi obowiązki"? Wypowiedzenie zmieniające dostałeś czy
    jak?
    A w ogóle te SMSy idą na twój prywatny telefon?

    > Czy jest jakaś regulacja określająca maksymalny wymiar tego dyżuru?
    Zacznij od lektury art. 151^5 KP a tam znajdziesz kolejne odwołania.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-02-19 17:35:28
    Od: "Mały" <s...@n...poczta.fm>

> [...]
    > czy jak?
    > A w ogóle te SMSy idą na twój prywatny telefon?

    Dostałem nowe obowiązki ustnie :) Żadnych zmian w dokumentach. Telefon
    posiadam służbowy, więc powiadomienia lądują na ten numer.

    > Zacznij od lektury art. 151^5 KP a tam znajdziesz kolejne odwołania.

    Wielkie dzięki. Już wiem, że 11 godzin na dobę powinienem mieć wolne, więc
    pracując 8h w biurze mogę teoretycznie mieć dodatkowo max. 5h dyżuru.

  • 4. Data: 2008-02-19 18:20:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpf305$mpp$1@node1.news.atman.pl Mały
    <s...@n...poczta.fm> pisze:

    > Dostałem nowe obowiązki ustnie :) Żadnych zmian w dokumentach.
    Hmm, ja bym zarządał (pisemnie) dopełnienia formalności.

    > Telefon posiadam służbowy, więc powiadomienia lądują na ten numer.
    To gorzej, ale masz pewnie jakieś ustalenia co do jego wykorzystania (na
    piśmie, rzecz jasna)?
    Bo jak nie, to wychodzisz z pracy i telefon zostawiasz/wyłączasz.

    > Wielkie dzięki. Już wiem, że 11 godzin na dobę powinienem mieć wolne,
    > więc pracując 8h w biurze mogę teoretycznie mieć dodatkowo max. 5h
    > dyżuru.
    Jest jeszcze kwestia dni wolnych od pracy.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-02-19 18:24:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>