  • 1. Data: 2008-02-19 09:49:21
    Temat: Rejestracja pojazdu nabytego w spadku
    Od: "QuiGonMaster" <p...@w...pl>

    Witam!
    Nabyliśmy z Mamą w spadku po ojcu(jej mężu) samochód. Mamy już prawomocne
    postanowienie sądu.
    Nabycie spadku zgłosiliśmy do urzędu skarbowego. Pytanie: jak teraz
    przerejestrować samochód?
    Mama(nie posiada prawa jazdy) zgadza się by był zarejestrowany na mnie, co
    powinniśmy zrobić?
    Czy umowa darowizny sporządzona bez notariusza wystarczy dla wydziału
    komunikacji?
    Czy możemy zarejestrować pojazd na obie osoby?
    Pojazd jest ubezpieczony do maja 2008.

    --
    PZ
    ==============

  • 2. Data: 2008-02-19 09:52:42
    Temat: Re: Rejestracja pojazdu nabytego w spadku
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 19 Lut, 10:49, "QuiGonMaster" <p...@w...pl> wrote:

    > Nabycie spadku zgłosiliśmy do urzędu skarbowego. Pytanie: jak teraz
    > przerejestrować samochód?

    Isc do wydzialu komunikajci odpowiedniego dla miejsca zamieszkania

    > Mama(nie posiada prawa jazdy) zgadza się by był zarejestrowany na mnie, co
    > powinniśmy zrobić?

    Wlasciciel pojazdu nie ma obowiazku posiadania PJ - w niczym to nie
    przeszkadza aby taka osoba mogla zarejestrowac pokazd

    > Czy umowa darowizny sporządzona bez notariusza wystarczy dla wydziału
    > komunikacji?

    A po co umowa?

    > Czy możemy zarejestrować pojazd na obie osoby?

    Mozna, ale pytanie kto jest obecnie wlascicielem pojazdu? Bo jesli
    spadek jest po Twoim ojcu to Ty, jak i Twoja matka staliscie sie jego
    wlascicielami, wiec mozecie zarejestrowac razem

  • 3. Data: 2008-02-19 10:13:12
    Temat: Odp: Rejestracja pojazdu nabytego w spadku
    Od: "QuiGonMaster" <p...@w...pl>

    >Mozna, ale pytanie kto jest obecnie wlascicielem pojazdu? Bo jesli
    >spadek jest po Twoim ojcu to Ty, jak i Twoja matka staliscie sie jego
    >wlascicielami, wiec mozecie zarejestrowac razem

    Jesteśmy współwłaścicielami, nie przeprowadzaliśmy podziału majątku.
    Czyli Mama jest właścicielem 3/4 a ja 1/4 pojazdu.
    Jeśli tak jak piszesz możemy zarejestrować razem, to co z ubezpieczeniem?

    --
    PZ

  • 4. Data: 2008-02-19 10:27:42
    Temat: Re: Odp: Rejestracja pojazdu nabytego w spadku
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 19 Lut, 11:13, "QuiGonMaster" <p...@w...pl> wrote:

    > Jesteśmy współwłaścicielami, nie przeprowadzaliśmy podziału majątku.
    > Czyli Mama jest właścicielem 3/4 a ja 1/4 pojazdu

    Nie ma znaczenia w jakich proporcjach jestescie wspolwlascicielami.

    > Jeśli tak jak piszesz możemy zarejestrować razem, to co z ubezpieczeniem?

    A co ma byc? Idziesz do ubezpieczalni i wykupujesz :)