  • 1. Data: 2008-02-18 20:51:46
    Temat: Licencja GNU GPL
    Od: "Jacek K." <m...@w...pl>

    Nie wiem czy było - mam pytanie, jak ja sobie ściągnę kompilator
    OpenSource wraz z bibliotekami (które są w czasie kompilacji i
    konsolidacji włączane w program komputerowy - bez tego program nie
    będzie działał) który jest rozpowszechniany na licencji GNU GPL v. 2.
    To czy wynikowy program (aplikacja też musi być rozpowszechniana na
    licencji GNU GPL).

  • 2. Data: 2008-02-18 21:07:46
    Temat: Re: Licencja GNU GPL [ LGPL ]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Jacek K." <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > będzie działał) który jest rozpowszechniany na licencji GNU GPL v. 2.
    > To czy wynikowy program (aplikacja też musi być rozpowszechniana na

    AFAIK biblioteki są dystrybuowane na licencji LGPL, to *robi* różnice.

    http://www.fsf.org/licensing/licenses/
    [ http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0.htm
    l ]
    [ http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/lgpl-2.1.ht
    ml ]
    This is the previous version of the LGPL: a free software license,
    but not a strong copyleft license, because it permits linking with
    non-free modules.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    W AWS jest silne ugrupowanie o nazwie TKM, ale to nie jest cały AWS.

  • 3. Data: 2008-02-18 22:06:26
    Temat: Re: Licencja GNU GPL
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jacek K." <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > będzie działał) który jest rozpowszechniany na licencji GNU GPL
    > v. 2. To czy wynikowy program (aplikacja też musi być

    Tak, dlatego w przypadku GCC jest GPL z wyjątkiem.

  • 4. Data: 2008-02-18 22:09:12
    Od: "Jackare" <1...@2...com>

    Użytkownik "Jacek K." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
[...]

    Dziełem jest kompilator i to jego dalszą dystrybucję i wprowadzanie zmian
    obejmuje licencja GNU/GPL
    Program stworzony za pomocą tego narzędzia jest Twoim dziełem i tylko Ty
    ustalasz zasady jego użytkowania i nabywania
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2008-02-19 07:27:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 luty 2008 23:09
    (autor Jackare
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fpcvon$n61$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Program stworzony za pomocą tego narzędzia jest Twoim dziełem i tylko Ty
    > ustalasz zasady jego użytkowania i nabywania

    Nie, ponieważ używa jako składowych programu bibliotek, o których nic nie
    napisał.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-02-19 07:28:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 luty 2008 21:51
    (autor Jacek K.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <1...@s...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    > będzie działał) który jest rozpowszechniany na licencji GNU GPL v. 2.
    > To czy wynikowy program (aplikacja też musi być rozpowszechniana na

    W ogólności tak. W szczególności trzeba zobaczyć jakie biblioteki. Sporo
    bibliotek jest na niezarażających licencjach albo w wersjach również
    płatnych na takie okazje. Ale jednoznacznie się odpowiedzieć nie da bez
    analizy licencji tychże bibliotek.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl