    From: anna <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dysponent tajemnicy lekarskiej
    Date: Thu, 1 Oct 2020 07:58:50 +0200

    Dnia Wed, 30 Sep 2020 16:27:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli chodzi o dane z tej dokumentacji, to wydaje mi się, że podlega ona
    > udostępnieniu tak samo, jak dokumentacja lekarska. Czyli na wniosek
    > uprawnionego. Pytanie, co w tej dokumentacji jest,

    Jest to czego nie ma w karcie wypisowej ze szpitala.

    > bo co do zasady mogą
    > być tam tylko dane do rozliczeń z NFZ, a te możesz sama uzyskać przez
    > konto na stronie NFZ.
    Pod warunkiem, że konto na NFZ pacjent założył przed operacją. O ile się
    nie mylę to dane "historyczne" nie są tam zamieszczane.

    > Nie wydaje mi się - ale mogę się mylić - by tam
    > mogło by ć coś innego, niż w dokumentacji lekarskiej w zakresie
    > istotnych informacji, bo przecież idąc do innego lekarza pacjent bierze
    > tylko kartotekę lekarską - ale mogę się mylić oczywiście.

    Nie interesuje mnie rozliczenie NFZ, chociaż to dopiero wyjdzie w praniu.
    Dla przykładu dwie sprawy.
    Pacjentka ma pewną dolegliwość od pasa w dół. Szczegóły nieistotne. Wjeżdża
    na salę operacyjną, przechodzi zabieg w pełnej narkozie. Zabieg się udaje.
    Po wybudzeniu pacjentka stwierdza, że ma zasinienia na klatce piersiowej i
    potłuczone żebro i niedowład jednej ręki. W wypisie, dokumentacji
    lekarskiej nie ma w ogóle wzmianki dot. tych urazów. W dokumentacji
    pielęgniarskiej się znalazły.................

    > Natomiast nie za bardzo wiem, po co zatem miałby być ów wyrok potrzebny.
    > Co on miałby stwierdzać? W każdej przychodni jest na "tablicy ogłoszeń"
    > wywieszana podstawa prawna domagania się przez pacjenta danych. Nie mam
    > pod ręką, ale wystarczy podejść.

    Zwykła chęć zapoznania się z jednym krokiem na przód.