  • 1. Data: 2004-02-02 11:01:03
    Temat: Dyskryminacja odwrotna-pytanie
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam....mam pytanie co to jest "odwrotna dyskryminacja" i kto był jej twórcą.
    Gdyby ktoś miał jakieś ciekawe adresy to będę wdzięczny.
    Potrzebuję tego bardzo pilnie na zaliczenie.
    dzięki za pomoc...:))

  • 2. Data: 2004-02-02 12:31:00
    Temat: Re: Dyskryminacja odwrotna-pytanie
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > Witam....mam pytanie co to jest "odwrotna dyskryminacja" i kto był jej
    twórcą.

    Podejrzewam że dyskryminacja odwrotna jest tym samym co dyskryminacja
    pozytywna. Jeżeli tak, to znaczy to po prostu tyle, co lepsze traktowanie i
    wieksze uprzywilejowanie okreslonej grupy spolecznej (czy tez kategorii ludzi
    jak wolisz) w celu zapewnienia im rownej pozycji z reszta spoleczenstwa. Np.
    znajduje to swoje odzwierciedlenie w nadawaniu wiekszych praw kobietom w celu
    wyrownania ich pozycji z mezczyznami. I wlasnie w tych rejonach bym szukala
    materialu na ten temat - tj. w prawach czloweika, a dokladniej w prawach
    kobiet, bowiem tam mi sie wlasnie zdarzylo kiedys z tym spotkac. Nawiasem
    mowiac - bardzo ciekawa tematyka i duze pole do popisu.

    Pozdr.

    MG