  • 31. Data: 2007-06-28 13:36:52
    Temat: Re: Dunik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    katastralny wrote:

    > Jak nie ma dochodu, to w tym wypadku nie ma z czego ściągnąć kasy. Bo i skąd?
    > Dlatego się czepiam tego dochodu.

    Przecież już Ci napisano, że z przychodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 32. Data: 2007-06-28 13:47:27
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    > Przecież już Ci napisano, że z przychodu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres
    > z nagłówka)

    Racja.
    Ale napisano też, że faktur/rachunków dłużnik NIE MUSI pokazywać komornikowi.
    A po drugie - jak z przychodu, skoro te pieniądze przez żadne konto nie
    przechodzą: śledzić mam dłużnika czy co? I wyrywać mu te pieniądze - chyba
    nie???

  • 33. Data: 2007-06-28 18:52:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 15:47:27 +0200, katastralny napisał(a):
    [...]
> [...]
    > komornikowi. A po drugie - jak z przychodu, skoro te pieniądze przez
    > żadne konto nie przechodzą: śledzić mam dłużnika czy co? I wyrywać mu te

    A to ciekawe zagadnienie: czy jest taka możliwość, że dowiedziawszy się o
    tym że dnia takiego i takiego spotyka się dłużnik z zamawiającym, i
    będzie dokonana płatność.

    Wierzyciel czeka sobie z komornikiem za przysłowiowymi krzakami, i kiedy
    dochodzi do płacenia wychodzi zza krzaków (przysłowiowych) i "w imieniu
    Rzeczypospolitej Polskiej....".

    Możliwe takie coś?

    p. m.

  • 34. Data: 2007-06-29 07:15:48
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

> [...]
    > przechodzą: śledzić mam dłużnika czy co? I wyrywać mu te pieniądze - chyba

    A jak już ustalisz ten dochód - z przychodów, których rachunków nie
    znasz i z pieniędzy, które przez żadne konto nie przechodzą - to jak ten
    "dochód" zajmiesz? Polecisz komornikowi zajęcie cyferek w KPiR czy w
    jakiejś innej karcie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 35. Data: 2007-06-29 08:23:30
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > znasz i z pieniędzy, które przez żadne konto nie przechodzą - to jak ten
    > "dochód" zajmiesz? Polecisz komornikowi zajęcie cyferek w KPiR czy w

    Jeśli są jakieś przesłanki lub przepisy, z grubsza chociaż wyliczające dochód z
    przychodu, to - tego się chciałem dowiedzieć.
    Skoro nawet banki przy kredytach takim gostkom jakoś ten dochód wyliczają, to
    miałem nadzieję, że komornik również.
    A w ogóle to widzę, że Kolega chyba nie ma pojęcia o czym pisze: jaki związek
    ma KPiR z Kartą Podatkową...??

  • 36. Data: 2007-06-29 08:36:37
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

> [...]
    > przychodu, to - tego się chciałem dowiedzieć.
    > Skoro nawet banki przy kredytach takim gostkom jakoś ten dochód wyliczają, to

    Ale czy możesz mi wyjaśnić, jak chłop krowie: co Ci przyjdzie z tego,
    że komornik ustali DOCHÓD księgowy, skoro nie będzie żadnego majątku,
    ani żadnych przychodów, które można zająć?

    A jeśli majątek lub przychody są - to można zajmować nie wnikając,
    czy DOCHÓD występuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 37. Data: 2007-06-29 09:15:36
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    >   Ale czy możesz mi wyjaśnić, jak chłop krowie: co Ci przyjdzie z tego,
    > że komornik ustali DOCHÓD księgowy, skoro nie będzie żadnego majątku,
    > ani żadnych przychodów, które można zająć?

    Jak jest dochód, to z przychodu - można egzekwować, żeby wpłacał przynajmniej
    część tego dochodu, ale...

    >   A jeśli majątek lub przychody są - to można zajmować nie wnikając,
    > czy DOCHÓD występuje.

    Dobrze!
    Ale JAK ten przychód zająć w praktyce, skoro dłużnik powie, że 99% przychodu to
    jego koszty (nie do sprawdzenia!), a przede wszystkim dłużnik idzie do jakiegoś
    klienta, kasa z rączki do rączki - te pieniądze konta nie widzą.
    Więc pytam i proszę, powiedzcie: JAK ten PRZYCHÓD zająć, JAK?!?

  • 38. Data: 2007-06-29 09:46:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

    > Jak jest dochód, to z przychodu - można egzekwować, żeby wpłacał przynajmniej
    > część tego dochodu, ale...

    Przecież wszyscy Ci już pisali: z przychodu możesz egzekwować,
    choćby dochodu nie było. A Ty się uparłeś, aby tylko z dochodu. W jakim
    celu tak sobie utrudniasz?

> [...]
    > klienta, kasa z rączki do rączki - te pieniądze konta nie widzą.
    > Więc pytam i proszę, powiedzcie: JAK ten PRZYCHÓD zająć, JAK?!?

    A jak będziesz wiedział, że z tego przychodu ma 50% dochodu, to jak
    mu to zajmiesz, skoro "a przede wszystkim dłużnik idzie do jakiegoś
    klienta, kasa z rączki do rączki - te pieniądze konta nie widzą.
    Więc pytam i proszę, powiedzcie: JAK ten PRZYCHÓD zająć, JAK?!?"

    Co Ci z tego, że ustalisz że ma dochód, skoro nie będzie co zająć?
    Myślisz, że nie można wykazywać dochodu, ukrywając jednocześnie majątek
    przed komornikiem?

    Zaiste Twój upór jest godny podziwu.

    L.

  • 39. Data: 2007-06-29 09:54:47
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    >    Co Ci z tego, że ustalisz że ma dochód, skoro nie będzie co zająć?
    > Myślisz, że nie można wykazywać dochodu, ukrywając jednocześnie majątek

    Przecież pytałem kilkukrotnie powyżej o to jak zająć PRZYCHÓD - a Ty w kółko, w
    całym poście o... dochodzie?!!
    No to ponawiam i POWTARZAM: jak zająć ten PRZYCHÓD, który konta nie widzi,
    JAK???

    A o "majątku" możesz sobie darować - już pisałem wielokrotnie, ze tego majątku
    NIE MA!

  • 40. Data: 2007-06-29 10:03:12
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

> [...]
    > całym poście o... dochodzie?!!
    > No to ponawiam i POWTARZAM: jak zająć ten PRZYCHÓD, który konta nie widzi,

    Już pisałem: U źródła, czyli u zleceniodawcy. Poszukać osób, dla
    których dłużnik wykonuje aktualnie jakąś umowę i zająć przypadającą z
    tego tytułu wierzytelność. Oczywiście jeszcze przed zapłatą.

    Poszukać osób, które są winne coś Twojemu dłużnikowi, może będą
    chciały kupić jego dług w celu potrącenia.

    Polecam również wniosek do sądu o wyjawienie majątku. Może się
    okazać, że dłużnik jednak coś posiada. Jeśli dłużnik skłamie w swoim
    zeznaniu co do składników majątku, to jest to przestępstwo, które może
    być ścigane karnie.

    Obserwować działalność dłużnika, zawsze coś się znajdzie do zajęcia. P

    I przede wszystkim wykazywać własną inicjatywę, a nie liczyć, że
    komornik sam znajdzie sposób. Tak naprawdę nie jest on od tego.

    Możesz przybliżyć trochę sytuację: jakie to miasto, jaka wysokość
    długu, czym zajmuje się dłużnik?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz