  • 21. Data: 2007-06-28 10:20:01
    Temat: Re: Dunik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Dnia Wed, 27 Jun 2007 18:03:33 +0200, katastralny napisał(a):
    > [...]
    >
    > IMHO w przypadku DG nie ma problemu z zajęciem narzędzia pracy.

    To wychodziłoby że NIGDY ten przepis nie ma zastosowania - przecież
    taki dajmy na to pracownik zazwyczaj nie ma wcale WŁASNYCH narzędzi
    (i pracuje narzędziami pracodawcy).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-06-28 10:27:59
    Temat: Re: Dłużnik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, katastralny wrote:
    [...do SD...]

    > Aha, tego nie wiedziałem.
    > Z tym że wracam do źródeł, bo te 200 zł było tylko przykładem: jak wykazać, ze
    > dłużnik MA dochód, jeśli oświadczy, że zarabia te 10 zł (i będzie je płacił,

    Dalej czepiasz się owego magicznego "dochodu".
    SD Ci tłumaczy, że tak "zasadniczo" to dochód nie ma znaczenia dla
    egzekucji - są tylko wyjątki, takie jak umowa o pracę kiedy faktycznie
    jest kwota której nie wolno "zabrać"!
    Rozumiem desperację, żeby była jasność, ale czepiasz się nie tej
    brzytwy :(

    > z tym że mnie to nie satysfakcjonuje:/) albo 0 zł? Jak udowodnić, że więcej??

    Co ma dać fakt, że "udowodnisz"?
    Załóżmy (nie znam drogi postępowania) że wydobędziesz informację, że
    z tytułu przychodów podlegających pod VAT (to nie wszystkie, ale niech
    będzie) gość ma np. 2000 przychodu.
    Co Ci przyjdzie z wiedzy, że ma 200 zł kosztów (i 1800 zł dochodu)
    lub też 2010 zł kosztów (i 10 zł straty), jaka będzie różnica?
    FORMALNIE obowiązek zapłaty Tobie jest taki sam, jak obowiązek zapłaty
    (przez niego) dowolnego innego obowiązku, czy to jest koszt (zmniejszający
    dochód) czy nie!

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-06-28 10:37:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, katastralny wrote:

    > Czy może komornik przejrzy faktury wstecz (ma w ogóle takie prawo, bo się nie
    > orientuję..?? czy może dłużnik tego odmówić??), to... to co?

    Chyba nic :(

    Ale tak przy okazji: czy w ramach owej DG ów dłużnik używa jakichś
    towarów lub materiałów?
    Czytając grupę, można odnieść wrażenie że ulubioną rozrywką (przynajmniej
    niektórych) komorników jest zajmowanie właśnie towarów (hint: ochrona
    dotyczy NARZĘDZI, ale towarów NIE) i przyjmowanie do licytacji
    z wstępną wyceną na jakieś 10% wartości.
    Z jednej strony można narzekać że "rozbój w biały dzień", z drugiej
    jest to straszak skuteczniejszy niż cała policja razem wzięta.
    Wierzycielowi nie zostaje z tej licytacji zazwyczaj nic (bo przecież
    koszty komornika...), ale dłużnik ma naprawdę potężną motywację
    żeby JEDNAK zapłacić :]

    > Napisze do tych co
    > korzystali z jego usług, że "następnym razem kasa do komornika"?

    Może ktoś skomentuje, bo nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-06-28 12:27:21
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    >  FORMALNIE obowiązek zapłaty Tobie jest taki sam, jak obowiązek zapłaty
    > (przez niego) dowolnego innego obowiązku, czy to jest koszt (zmniejszający

    Tak, ale czepiam się dochodu, bo jak dochodu NIE MA, to NIE MA CZEGO zabrać! O
    to mi chodzi cały czas!
    Z czego zabrać jak dochodu nie ma??? -> Stąd pytanie jak ten dochód określić!!
    Pozdr

  • 25. Data: 2007-06-28 12:31:24
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    >  Chyba nic :(

    Czyli może odmówić, czyli czarny scenariusz:(

    >  Ale tak przy okazji: czy w ramach owej DG ów dłużnik używa jakichś
    > towarów lub materiałów?

    Ano niestety nie - wykonuje usługi :(((

  • 26. Data: 2007-06-28 12:32:41
    Temat: Jestem wdzięczny, ale...
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    Jestem wdzięczny za odpowiedzi, ale... dalej nie wiem co z tym dochodem, czy
    jest czy nie możliwość ściągnięcia...:(

  • 27. Data: 2007-06-28 13:09:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 14:27:21 +0200, katastralny napisał(a):
    [...]
    > Tak, ale czepiam się dochodu, bo jak dochodu NIE MA, to NIE MA CZEGO
    > zabrać! O to mi chodzi cały czas!
    > Z czego zabrać jak dochodu nie ma??? -> Stąd pytanie jak ten dochód
    > określić!! Pozdr

    Problem w tym, że nawet jak określisz dochód, to nic ci to nie da.
    Egzekucja jest przecież prowadzona z majątku a nie dochodu.

    Więc (moim nieprawniczym skromnym zdaniem) ty się bardziej martw nie tym
    z czego on żyje, tylko gdzie ma coś co mu możesz "zabrać" za pomocą
    komornika.

    p. m.

  • 28. Data: 2007-06-28 13:11:04
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Problem w tym, że nawet jak określisz dochód, to nic ci to nie da.
    > Egzekucja jest przecież prowadzona z majątku a nie dochodu.

    Dżizyysss - a Kolega czyta coś więcej niż jeden post w wątku??
    Przecież pisałem już, że dłużnik NIE MA NIC, teoretycznie żadnego majątku -
    tylko dochód pozostaje!!

    Proszę czytać!

  • 29. Data: 2007-06-28 13:29:02
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    > CZEGO
    > nie

    PrzecieĹź

    > Czyta czyta, i ciągle nie rozumie co ci z tego że ustalisz dochód.

    Jak nie ma dochodu, to w tym wypadku nie ma z czego ściągnąć kasy. Bo i skąd?
    Dlatego się czepiam tego dochodu.

  • 30. Data: 2007-06-28 13:31:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>