  • 81. Data: 2011-07-17 11:45:24
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-17 13:36, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > U mnie ludzie z jednym imieniem wywołują wrażenie kalekości i im
    > współczuję. Gdy z kimś zawieram bliższą znajomość zawsze chcę poznać
    > pełne imię i jak ktoś mówi, że ma tylko jedno, to zawsze mi go jakoś żal
    > i jakoś tak czuję, że go skrzywdzono.

    Nigdy nie byłem zapytany o moje drugie imię podaczas towarzyskiej
    rozmowy z kimkolwiek. Nigdy nie użyłem go praktycznie. Nie znam drugich
    imion swoich znajomych i przyjaciół. Co gorsza nikt nie był w stanie
    wyjasnic celu tego imienia inaczej niż pokręnie tumanistyczno. Jedynym
    miejscem sa formularze gdzie jest to element upierdliwy. Być może
    dlatego że mając umysł ścisły za często zadaje sobie pytanie "po co"
    oczekując *sensownej* odpowiedzi.

  • 82. Data: 2011-07-17 11:53:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-17 13:40, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Wołasz ludzi adresami?

    Tak, jesli adresuje koperty. Używam PESELa jesli operuje na bazie
    danych. Czasem używam "Ten Janek z pod 17-tki" z kontaktach z innymi
    mieszkańscami okolicy. Czasem mówie "Ten Janek co był na weselu Zośki"
    kiedy rozmawiam z dalsza rodziną. Itd.

    > Z przykładu innego niż uczniowie w szkole/na kursie itp:
    > Jak mówisz ,,Jan Bielecki'' to masz na myśli ś.p. Jana Bieleckiego
    > Informatyka czy Jana Krzysztofa Bieleckiego, byłego premiera?

    Na Informatyce, szczególnie w kontekście ksiązek o Turbo Pascalu dalsze
    precyzowanie nie ma snesu, wiadomo że chodzi o hello world, i'm jan b.
    W ogóle, ludzie bywają domyśli.

  • 83. Data: 2011-07-17 12:18:32
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. Pomijając zupełną niepedagogiczność takiego rozwiązania, to kto by
    > to zapamiętał?

    Kto by się tam pedagogicznościa przejmował... Po co pamiętać, patrzysz w
    dziennk i wołasz 15., do tablicy ;-)
    Okropnie mnie ten durny zwyczaj w czasach szkolnych wkurzał. J.

  • 84. Data: 2011-07-17 12:22:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.07.2011 13:41, Liwiusz pisze:
    > Dlaczego wymarłe? Znam Gerarda.

    No ja też znam, ale to głównie osoby starsze. Dzieci o takim imieniu to
    rzadkość nad rzadkościami.

    > Zresztą moda na imiona się zmienia z
    > pokolenia na pokolenie, może jako belfer obracasz się wśród imion
    > modnych 10-15 lat temu, ale spójrz może na najpopularniejsze imiona
    > nadawane obecnie, to zobaczysz, że wszystko jest płynne.

    Owszem, zmienia się, ale głównie w tej samej puli.

    > Jako ciekawostka (2004r.):
    > http://jezyk-polski.cislo.pl/materialy/teoria/najpop
    ularniejsze_imiona_w_polsce.htm

    No właśnie. Sam widzisz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 85. Data: 2011-07-17 12:28:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.07.2011 13:16), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Widać była to stara kadra z łbem jak słoń. Wybacz, ale ja nie pamiętam
    > nawet do jakich klas ludzie należą, a i nazwiska uczę się z oporami. 120
    > osób, co roku zmiana, spotkania 2h tygodniowo....

    W sumie - to po co miałbyś pamiętać? Po zastanowieniu myślę że numerki
    mieli pamiętać uczniowie, zaś nauczycielowi służyły tylko do wygody -
    krócej było przeczytać "14" niż "Jarosław Grzęszczykiewicz".

    > No uczeń to wie, ale nauczyciel skąd ma te numerki pamiętać?

    Stąd że ma dziennik przed oczami najpewniej :).

    p. m.

  • 86. Data: 2011-07-17 12:30:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.07.2011 13:53), Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Na Informatyce, szczególnie w kontekście ksiązek o Turbo Pascalu dalsze
    > precyzowanie nie ma snesu, wiadomo że chodzi o hello world, i'm jan b.

    Ludzie lubią się też odróżniać od innych. Po to wymyślono nazwiska, po
    to też - drugie imiona.

    Poza tym, drugie imie ma jakieś tam znaczenie estetyczne (inaczej brzmi
    Jan Chryzostom Pasek a inaczej Jan Pasek).

    p. m.

  • 87. Data: 2011-07-17 12:37:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.07.2011 13:17), Liwiusz wrote:

    > Ale o co chodzi, negujesz istnienie takich zasad?

    Nie, neguję że przywołana przez ciebie zasada (przepuszczanie w
    drzwiach) nie ma racjonalnego uzasadnienia.

    > Jak Ci przykład z
    > kobietą nie odpowiada, to wyobraź sobie, że chodzi o
    > ściąganie/zakładanie czapki w świątyni, czy podczas jedzenia.

    No ja bym znalazł racjonalne uzasadnienie w/w, ale pewnie koniec końców
    dojdziemy do wniosku że inaczej rozumiemy pojęcie "racjonalne
    uzasadnienie", więc może EOT :).

    p. m.

  • 88. Data: 2011-07-17 12:46:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.07.2011 13:41), Liwiusz wrote:

> [...]
    > modnych 10-15 lat temu, ale spójrz może na najpopularniejsze imiona
    > nadawane obecnie, to zobaczysz, że wszystko jest płynne.

    Jako przykład płynności - chciałem dać dziecku Jakub na imie, jako że
    imie zacne i tradycyjne, rzadkie a jednocześnie nieszczególnie dziwne. O
    rzadkości sądziłem z tego że oprócz mojego pradziadka znam może 3 osoby
    o tym imieniu.

    Ale tuż przed podjęciem decyzji dowiedziałem się od położnej że 1/3
    noworodków w jej rejonie ma na imie Jakub (bądź Kuba).

    p. m.

  • 89. Data: 2011-07-17 12:57:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 14:37, mvoicem pisze:

    > No ja bym znalazł racjonalne uzasadnienie w/w, ale pewnie koniec końców
    > dojdziemy do wniosku że inaczej rozumiemy pojęcie "racjonalne
    > uzasadnienie", więc może EOT :).

    Ale racjonalne uzasadnienie ściągania, czy zakładania czapek w
    powyższych sytuacjach?

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2011-07-17 12:58:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 14:46, mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Ale tuż przed podjęciem decyzji dowiedziałem się od położnej że 1/3
    > noworodków w jej rejonie ma na imie Jakub (bądź Kuba).

    Efekt dużej ilości popularnych Kub i Jakubów w tv.

    --
    Liwiusz