  • 1. Data: 2011-07-15 10:57:02
    Temat: Drugie imię
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Powiedzmy, że nazywam się Wojtek Karol Kowalski
    Na codzień posługuje się imieniem Wojtek. A teraz chciałbym zacząć posługiwać
    sie imieniem Karol (ot taka fanaberia faceta). W dowodzie, paszporcie prawie
    jazdy mam wpisane dwa imiona. Czy moe to zrobić oficjalnie np podpisując sie na
    poczcie, podając swoje imię i nazwisko, czy muszę też dopełnić jakis formalności
    by móc robić to oficjalnie.

  • 2. Data: 2011-07-15 11:02:06
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 12:57, mz pisze:
> [...]
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    A co chcesz na poczcie załatwić przy podawaniu imienia i nazwiska?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-15 11:04:32
    Od: "dk666" <h...@s...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    Też chciałem zmienić swoje imię z pierwszego na drugie i powiedziano mi w
    urzędzie miasta, że powinienem jakoś to uargumentować "oficjalnie" a nie, że
    tak po prostu chcę. Urzędnik jako przykład przedstawił mi człowieka, z
    którym się minąłem i powiedział mi, że przyniósł zaświadczenie od dyrektora
    swojej uczelni, że jest znany z takiego a nie innego imienia i tylko nim sie
    posługuje od ... ładnych paru lat. Anologicznie jeśli chodzi np. o miejsce
    pracy itd.
    Łatwiej mają ci, którzy mieli "dowcipnych rodziców" bądź też tacy, których
    nazwisko to np. "dupa".

    A ja do tej pory posługuję się drugim imieniem bo chyba nawet nie ma
    takowego obowiązku aby było to pierwsze ale zobacz co odpisze grupa. Z
    pewnością ktoś Ci rzeczowo bardziej odpowie na pytanie.

  • 4. Data: 2011-07-15 11:16:15
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    > A co chcesz na poczcie załatwić przy podawaniu imienia i nazwiska?

    Odebrać awizo ?

  • 5. Data: 2011-07-15 11:23:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 13:16, mz pisze:

    > wiadomości news:ivp6ne$up8$1@news.onet.pl...

    > Odebrać awizo ?

    Bez dowodu tożsamości?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-15 11:23:29
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "dk666" <h...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > uczelni, że jest znany z takiego a nie innego imienia i tylko nim sie
    > posługuje od ... ładnych paru lat. Anologicznie jeśli chodzi np. o miejsce

    Czyli też zaczne posługiwac sie drugim a za jakis czas do urzedu zaniosę
    zaświadczenie, że posługuje sie drugim imieniem i juz.

  • 7. Data: 2011-07-15 11:30:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.07.2011 13:23, Liwiusz pisze:

    > Bez dowodu tożsamości?

    No Z. I na paczce będzie

    Karol Kowalski

    a w dowodzie Wojtek Karol Kowalski. I ciekawe czy Pani Z Okienka wyda
    paczkę, skoro się jedynie nazwisko zgadza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2011-07-15 11:33:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No Z. I na paczce będzie
    >
    > Karol Kowalski
    >
    > a w dowodzie Wojtek Karol Kowalski. I ciekawe czy Pani Z Okienka wyda
    > paczkę, skoro się jedynie nazwisko zgadza.

    Jeśli meldunek będzie taki sam, to wyda nawet Belzebubowi Blumsztajnowi.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-07-15 11:34:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.07.2011 13:33, Liwiusz pisze:

    > Jeśli meldunek będzie taki sam, to wyda nawet Belzebubowi Blumsztajnowi.

    A jeśli nie będzie? Nie każdy zamawia przesyłki do miejsc meldunku. Ja
    bardzo często zamawiam w inne miejsca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-07-15 12:41:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/15/2011 5:57 AM, mz wrote:
> [...]
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    pani w okienku patrzy na dowod, a co wmalujesz w miejscu na podpis to
    jej zwisa byleby czytelnie.