  • 21. Data: 2012-06-16 08:33:52
    Temat: Re: Dostep do sygnalu telewizyjnego
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4fdad9f6$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wiesz - nie sadzę, że będą sobie strzelać w stopę, skoro pojawia się
    > konkurencja. Ba jedna z telewizji wprowadziła specjalna ofertę dodatklową,
    > za ok 10zł miesięcznie kanały które są na MUX-ach + kilka własnych
    > programów, zeby właśnie zdobyć klienta, dodatkowo sygnał analogowy, do
    > którego nie jest potrzebny ichni dekoder + programy cyfrowe z ichnim
    > dekoderem. Jeśli kable są dobrej jakości to upchnąć można tam dużo, a
    > skoro można, to upychają, żeby tylko łapac klientów, bo konkurencja mimo
    > wszystko jest spora.

    W moim mieście jest w tej chwili emitowanych (czyli dostępnych ) 22 programy
    naziemnej TV cyfrowej w trzech multipleksach ( w tym dwa HD). Jakość jest
    zdecydowanie lepsza od telewizji analogowej i lepsza od cyfrowej
    udostępnianej przez kablówke. Konkurencji nie ma żadnej, jest tylko UPC (po
    wykupieniu przez nia ASTER).
    Przejscie do naziemnej TV cyfrowej to dekoder 100-150zł i ewentualnie nowa
    antena na balkonie za około 100 zł. I przez nastepne 10 lat TV za darmo bez
    żadnego abonamentu.
    W UPC TV analogowa to abonament 40 zł miesiecznie, jeżeli do tego jeszcze
    cyfrowa z kablówki to 65 zł miesięcznie. Licząc tylko analogową to 40 x 12 =
    480 zł rocznie. Żeby nie wiem jak kombinować to ekonomicznie kablówka nie
    jest żadną konkurencją do TV naziemnej, choć wiem że są głupi ciemni ludzie
    którym można wcisnąć każdy kit i kablówki jeszcze pare lat na tym mogą
    pociągnąć, ale to tylko kwestia czasu.

    pozdr

  • 22. Data: 2012-06-17 10:42:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andy Niwinski napisał(a) :
    > "prg" <b...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Jeżeli jest antena zbiorcza i okablowanie, to obowiązkiem administracji jest
    > naprawić uszkodzenie.

    Podstawa?
    (U mnie nie było takiego obowiązku)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 23. Data: 2012-06-18 08:59:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-16 08:33, Danusia pisze:
> [...]
    > zdecydowanie lepsza od telewizji analogowej i lepsza od cyfrowej
    > udostępnianej przez kablówke. Konkurencji nie ma żadnej, jest tylko UPC (po

    W mieście gdzie mieszkam, jest kilka MUX-ów, ale są miejsca, gdzie nie
    zależnie od anteny sygnału nie złapiesz, ani analogowego, ani cyfrowego,
    bez umieszczenia anteny na dachu - zabudowa powoduje zbyt duże
    zakłócenia, a z tym czasem są problemy. Weź pod uwagę to, że w kablu
    możesz dać kilka usług i tak kablówki proponują tv, internet i telefon,
    w konkurencyjnych cenach. Dodatkowo większy wybór kanałów, niż z MUX-ów,
    bo muszą być konkurencyjni. Co do jakości sygnału - to już zależy
    zapewne od kablówki. Część kablówek tu gdzie mieszkam mają w ofercie
    zarówno tv cyfrową jak i analogową, sprzedają obecnie miksy. Gdy
    doliczysz do tego firmy typu TPSA (obecnie orange), czy Dialog,
    konkurencja robi sie dość duża. Więc klient w postaci starszej osoby,
    która nie chce zmieniać odbiornika w obecnej chwili i nie chce wydawać
    pieniędzy na przystawkę i ew nową antenę oraz odbierać kilka różnych
    programów na kilku odbiornikach, bez konieczności zakupu kolejnych
    urządzeń jest istotnym klientem - przynajmniej tam, gdzie konkurencja jest.

    > Przejscie do naziemnej TV cyfrowej to dekoder 100-150zł i ewentualnie nowa
    > antena na balkonie za około 100 zł. I przez nastepne 10 lat TV za darmo bez
    > żadnego abonamentu.

    Pod warunkiem dobrej jakości sygnału w danym miejscu (zabudowa - nie na
    każdym balkonie odbierzesz sygnał wystarczający do zdekodowania), oraz
    problem konserwacji anteny. Oczywiście są miejsca, gdzie odbierzesz
    nawet na antenie pokojowej program, ale nie wszędzie tak jest i to
    wykorzystują właśnie tv kablowe. Dlatego walczą o każdego klienta i
    dlatego część z nich przez jakiś czas nie zaniechają transmisji
    analogowej, bo jak sama zauważyłaś jest dodatkowa konkurencja. Dlatego
    ponieważ nowy MUX wystartował właśnie w mieście, gdzie mieszkam,
    kablówka, z której korzystam dodaje wszystkim kanałów i wprowadza
    dodatkową ofertę z mniejsza ilością kanałów, ale dużo taniej niż
    poprzednie, jednocześnie zwiększając transfery dla posiadaczy internetu
    bez zmiany umowy.

> [...]
    > którym można wcisnąć każdy kit i kablówki jeszcze pare lat na tym mogą

    Wszystko zależy z jakiej oferty korzystają i które programy są dla nich
    istotne. Najtansze abonamenty zawierające w sobie całą ofertę dostępną
    na muksie + kilka programów dodatkowo obecnie w kablówce o której
    pisałem to koszt 10zł miesięcznie. Czy to lepiej? Zależy od potrzeb.
    oraz czy bierzemy tylko jedną usługę, bo biorąc kilka dochodzą dodatkowe
    bonusy. Dlatego - a od tego się zaczęła dyskusja, tv kablowe nie
    zrezygnują w większości z sygnału analogowego przez jakiś czas jeszcze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 24. Data: 2012-06-18 09:55:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2012, Zbynek Ltd. wrote:

    > Podstawa?

    IMVHO nie ma.
    Działanie jest "zwyczajowo odwrotne" i nadinterpretowane tak jak wyżej.
    Taki obowiazek może za to być w regulaminie (patrz niżej).

    > (U mnie nie było takiego obowiązku)

    Sadzę że nie ma.
    Za to działa to tak, że jest prawo lokatora do powszechnych usług
    telokomunikacyjnych (art.648 KC), i jesli własciciel lub zarzadca lokalu
    chce zapobiec ciagnięciu przez każdego lokatora swojego kabla do
    swojej anteny na dachu, to musi zapewnić możliwosc skorzystania
    z mechanizmu zapewniajacego dostęp.
    Jak kabel nie działa, to lokator ciagnie kabel, zarzadza się budzi,
    robi awanturę że przecież "zbiorcza" działa (bo już działa :P,
    automagicznie się naprawiła) a "w regulaminie pisze" że trzeba
    ze zbiorczej :>

    pzdr, Gotfryd