  • 1. Data: 2012-06-13 10:35:11
    Temat: Dostep do sygnalu telewizyjnego
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    Witam!

    Pytanie byc moze troche naiwne, ale probuje pomoc starszej pani.
    Czy spoldzielnia/wspolnota/administrator budynku ma obowiazek zapewnic sygnal
    telewizji naziemnej do mieszkan? Chodzi o to, ze starsza osoba korzystala do tej
    pory z telewizji naziemnej, prawdopodobnie antena sie zepsula a pani nie ma
    poparcia u innych mieszkancow, ktorzy korzystaja z telewizji satelitarnej i nic
    zalatwic nie moze.

    Dziekuje
    p.g.

  • 2. Data: 2012-06-13 11:18:10
    Temat: Re: Dostep do sygnalu telewizyjnego
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "prg" <b...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > zepsula a pani nie ma poparcia u innych mieszkancow, ktorzy korzystaja z
    > telewizji satelitarnej i nic zalatwic nie moze.

    A "pani" kupiła i zainstalowała cyfrowy dekoder?
    Jeśli tak, to spojrzała w umowę, czy jest w niej coś na temat instalacji
    antenowej. Płaci może extra za instalację? Lub dostarczanie sygnału?

    Bo tak, ta najwyżej można powróżyć z kryształowej kuli.

  • 3. Data: 2012-06-13 11:22:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    prg wrote:
> [...]
    > zepsula a pani nie ma poparcia u innych mieszkancow, ktorzy korzystaja z
    > telewizji satelitarnej i nic zalatwic nie moze.

    z tego co pamietam ma byc antena na dachu i kabel od niej dociagniety do
    domu.
    Ale to stare przepisy i nie wim czy sie nie zmienily.

  • 4. Data: 2012-06-13 11:23:06
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > A "pani" kupiła i zainstalowała cyfrowy dekoder?
    > Jeśli tak, to spojrzała w umowę, czy jest w niej coś na temat instalacji
    > antenowej. Płaci może extra za instalację? Lub dostarczanie sygnału?

    Tutaj wszystko jest ok, testowałem na swoim sprzęcie, przed i po awarii, poza
    tym nadają jeszcze sygnał analogowy kilku programów, więc i bez dekodera powinno
    działać. Za dostarczanie sygnału nigdy nic nie było do płacenia, jest antena
    zbiorcza na dachu i okablowanie do mieszkań.

  • 5. Data: 2012-06-13 12:23:41
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

> [...]
    > dekodera powinno działać. Za dostarczanie sygnału nigdy nic nie było do
    > płacenia, jest antena zbiorcza na dachu i okablowanie do mieszkań.
    Jeżeli jest antena zbiorcza i okablowanie, to obowiązkiem administracji jest
    naprawić uszkodzenie.

  • 6. Data: 2012-06-13 18:34:12
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "prg" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Pytanie byc moze troche naiwne, ale probuje pomoc starszej pani.
    > Czy spoldzielnia/wspolnota/administrator budynku ma obowiazek zapewnic
    > sygnal telewizji naziemnej do mieszkan?

    Trzeba zajrzeć do statutu spółdzielni i tam wszystko pisze, co do wspólnoty
    lub prywatnej posesji to wszystko wynika z umowy o wynajem lub innej formy
    umowy .
    Dekoder chyba musi sama kupić , za Strzezynskiej były projekty bezpłatnego
    rozdawnictwa dekoderów takim osobom , ale ten pomysł "padł"

  • 7. Data: 2012-06-13 21:45:20
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 18:34, jerzy.n pisze:

> [...]
    > Dekoder chyba musi sama kupić , za Strzezynskiej były projekty bezpłatnego
    > rozdawnictwa dekoderów takim osobom , ale ten pomysł "padł"

    Jak ktoś mieszka w bloku i ma kablówkę to dekodera nie będzie trzeba
    kupować.
    Dalej będzie działało jak trzeba.

    --
    animka

  • 8. Data: 2012-06-13 22:55:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > Jak ktoś mieszka w bloku i ma kablówkę to dekodera nie będzie trzeba
    > kupować.
    > Dalej będzie działało jak trzeba.

    az do momentu w ktorym kablowka wytnie sygnal analogowy.

    oczywiscie programow nadawanych tylko cyfrowo tez nie zobaczy.

    Docelowo moze sie okazac, za ma tylko tvp1 tvp2 i jeden kanal lokalny bo
    zdaje sie tyle kablowka musi nadawac.

  • 9. Data: 2012-06-13 23:28:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jun 2012, witek wrote:

    > z tego co pamietam ma byc antena na dachu i kabel od niej dociagniety do
    > domu.

    Raczej w druga stronę - taki "gotowy" kabel stanowił swojego rodzaju
    obronę wszelkich spółdzielni, wspólnot i zarzadców przed prowadzeniem
    przez każdego lokatora swojego przewodu na dach i mocowania tamże
    swojej anteny :)
    (lokator ma prawo "dostepu", niekoniecznie w formie zcentralizowanej,
    jak przypuszczam, jakby owej starsej osobie ktos zaczał doprowadzać
    "własna telewizję" poprzez wykucie drogi dla kabelka i postawienia
    masztu na dachu, zarzadca natychmiast by sobie przypomniał że
    "przecież jest centralny dostęp" :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-06-14 08:28:29
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-06-13 18:34, jerzy.n pisze:
    > [...]
    > Jak ktoś mieszka w bloku i ma kablówkę to dekodera nie będzie trzeba
    > kupować.
    > Dalej będzie działało jak trzeba.

    Nie będzie, po lipcu 2013 r nigdzie nie będzie sygnału anlogowego.
    Przetwarzanie sygnału cyfrowego na analogowy jest dla kablówki zbyt
    kosztowne, chyba ze klienci za to zapłacą.

    pozdr