    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dopiski na umowie
    Date: Sat, 31 Jul 2004 00:36:50 +0200

    On Fri, 30 Jul 2004, SQLwysyn wrote:

    >+ Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał
    [...]
    >+ > >> Wysyłam komuś umowę w dwóch egzemplarzach, podpisanych przeze mnie.
    >+ > >> Dostaję z powrotem podpisaną, ale z kilkoma dopiskami poczynionymi
    >+ > >> przez niego, wcześniej nie uzgodnionymi. I co teraz?
    [...]
    >+ Totez zwykle sie stosuje sformulowania typu "Wszelkie zmiany niniejszej
    >+ umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności."

    Moment. Przecież "dopiski" opisane przez Samotnika *są* dokonane
    w formie *pisemnej*. Na obu egzemplarzach.
    I bardzo proszę o nie powoływanie się że "nie są wydrukowane", bo
    na sąsiedniej grupie (.podatki) kilka razy wałkowaliśmy już dyskusję
    "to co, faktury NIE WOLNO ręcznie wypisać ??" :)

    Przyznam że "jest problem" :] - przy takim przesyłaniu "na odległość"
    najwyraźniej trzeba zabezpieczyć treść umowy dopiskiem "...pisemnej
    w postaci drukowanej, 1812 znaków drukarkich na stronie 1, 1820
    znaków na stronie drugiej oraz 415 na stronie trzeciej, opatrzonej
    podpisami odręcznymi..." :>

    pozdrowienia, Gotfryd