  • Data: 2004-08-03 10:33:06
    Temat: Re: Dopiski na umowie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Sat, 31 Jul 2004, Marcin Debowski wrote:
    > [...]
    >
    > Pytanie brzmi - a jak udowodnisz że ingerencja była *jednostronna* ??
    > Normalnie strony siadają, biorą umowę, wypełniają ręcznie :) to

    Ale tu nie doszukałem się informacji że to było ręcznie. Zakładam że umowa
    była wydrukowana. Zresztą nawet przy ręcznym napisaniu umowy to ciężko
    zwykle coś dopisać aby się w oczy nie rzuciło. A jak się rzuca to bez
    zaparafowania to trochę nie tak.

    > Czy wyście czasem wzorem niektórych urzędników nie uwzięli się
    > uważać "treści drukowanej" za *ważniejszą* od wypisanej pismem
    > ręcznym ??

    Jak sie zawiera umowe to stara sie robic to tak, aby w danych warunkach
    zminimalizować ilość mozliwych kuku ze strony drugiej strony umowy. Po to
    sa wlasnie te cale umowy :) Jasne ze mozna napisac to odrecznie, jedno
    zdanie na kazdej kartce, lub jeszcze lepiej z losowym zageszczeniem zdan,
    lub wklejajac wycinki z gazet klejem plastus. Tylko czy to jest rozsadne?
    :)

    > Ja wiem że na wielu ludzi (szczególnie starszych) mających
    > w swiadomości że wydrukować kartkę papieru można tylko mając
    > przydział papieru od ministra, a dostać pieczątkę też za
    > odpowiednim pozwoleniem - mogą działać kartki "drukowane
    > z pieczątką".
    > Ale przecież umowa spisana ręcznie *nie jest* mniej ważna
    > od "wydrukowanej z pieczątką" ! Mylę się ?

    Nie mylisz sie, ale nie rozumiem skad wziales tu tą ręczność. No i o
    czym już pisałem wcześniej - lepiej tak aby nie mieć wątpliwości. Jak sie
    ma takie zaufanie to proponuję poprzestać na umowach ustnych :)

    > A po czym odróżnisz zmianę w treści umowy od oryginału ? :)

    Przygotuję umowę tak, aby prymitywne ingerencje w stylu dwuznacznych
    dopisków były maksymalnie utrudnione :)

    --
    Marcin