  • Data: 2004-08-03 06:38:28
    Temat: Re: Dopiski na umowie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 Jul 2004, Mieczysław wrote:

    >+ Sat, 31 Jul 2004 07:44:21 +0200, na pl.soc.prawo, SQLwysyn napisał(a):
    [...]
    >+ >> Moment. Przecież "dopiski" opisane przez Samotnika *są* dokonane
    >+ >> w formie *pisemnej*.
    >+ >
    >+ > Ale nie w formie ANEKSU. Czytaj uwaznie.
    >+
    >+ O ile pamiętam - tylko nie wiem z jakiego przepisu to wynikało - takie
    >+ zmiany były dopuszczone *pod warunkiem* zaparafowania poprawek przez obie
    >+ strony umowy. Parafa przy poprawce jednej strony nie była wiążąca.

    Moment.
    Zauważ problem: masz dwa JEDNOBRZMIĄCE egzemplarze.
    Częściowo wypełnione pismem maszynowym lub drukiem komuterowym,
    częsciowo wypełnione pismem ręcznym. Czy to taka rzadkość w umowach
    że jeszcze nigdy takiej umowy nie podpisywałeś ?? Przecież pierwsza
    z brzegu umowa ubezpieczeniowa - np. z PZU - jest tak wypełniania:
    to i owo jest wydrukowane, to i owo się dopisuje...

    No to pytam czy są jakieś przepisy *nie* uznające treści wpisanej
    pismem ręcznym za "ważną" ? ;) A jeśli *można* tak sporządzić
    umowę - to co, jak wpiszesz pismem ręcznym pół strony wtedy
    ma być OK, ale jak wpiszesz tylko dwa słowa to już nie ??

    I co zrobisz jeśli poprawki zostaną wprowadzone *drukiem* ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd