  • 1. Data: 2004-08-15 09:18:04
    Temat: Kradzież telefonu na poczcie, czy oszustwo?
    Od: REGNUM<v...@w...pl>

    Witam,

    Piszę do Was w imieniu mojego znajomego z taką oto sprawą.

    "Oszukano mnie przy zakupie telefonu komórkowego na Allegro
    (koleś wysłał mi samą paczkę z ładowarką, pudełkiem i instrukjcą bez
    telefonu) i wmawia mi że telefon był w paczce. Wiem, iż tak nie było,
    bo paczka podczas wysyłki ważyła 420g, jak ją odebrałem też 420g,
    czyli na poczcie nic nie zginęło, a ten sam zestaw z telefonem ważyłby
    ok. 510g.
    Sprawę zgłosiłem na policję, ale znając życie nic nie wskórają. No i
    chciałem się dowiedzieć czy mogę wytoczyć sprawę w sądzie(?) albo
    coś takiego, jakie bym miał szanse, ile by mnie to kosztowało?"

    Czy możecie mu pomóc?
    Co należy uczynić?

    Pozdrawiam serdecznie,
    REGNUM

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-08-15 09:31:59
    Temat: Re: Kradzież telefonu na poczcie, czy oszustwo?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Sprawę zgłosiłem na policję, ale znaj?c życie nic nie wskóraj?. No i
    > chciałem się dowiedzieć czy mogę wytoczyć sprawę w s?dzie(?) albo
    > co? takiego, jakie bym miał szanse, ile by mnie to kosztowało?"

    Tak. Zglosic sprawe o oszustwo ... ten motyw z wagą paczki mozna
    sprobowac udowodnic ...

  • 3. Data: 2004-08-15 11:00:09
    Temat: Ale zgłosić sprawę o oszustwo gdzie? Do sądu?
    Od: REGNUM<v...@w...pl>

    Proszę o rady, bo nie wiem co mojemu znajomemu przekazać...

    Dziekuję z góry!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-15 11:44:54
    Temat: Dodam, że telefon wart był ponad 400 zł
    Od: REGNUM<v...@w...pl>

    Proszę doradźcie krok po kroku co czynić.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-15 15:14:03
    Temat: Re: Dodam, że telefon wart był ponad 400 zł
    Od: "HardwireD" <w...@f...spamerz.il>

    Użytkownik "REGNUM" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę doradźcie krok po kroku co czynić.

    ja moze poradze co na przyszlosc:
    nie zapominac ze sie mieszka w pl , nie byc frajerem, nie kupowac nic na
    szmatlawym allegro itp.

  • 6. Data: 2004-08-15 15:52:48
    Od: "Roki" <r...@n...wp.pl>

    , nie byc frajerem, nie kupowac nic na
    > szmatlawym allegro itp.

    Gadanie.........ja kupuje na allegro juz od dwoch lat i jeszcze nikt mnie
    nie zrobil w bambuko, trzeba rozsadnie wybierac sprzedawcow, dokladnie
    czytac opisy, oczywiscie, ze jest ryzyko, ze ktos Cie zrobi w ch...... ale
    takie samo ryzyko masz kupujac w komisie czy na gieldzie. Jedynie nowy towar
    ze sklepu, posiadajacy gwarance daje pelen spokoj, ale z reguly jest duzo
    drozszy......

  • 7. Data: 2004-08-15 17:19:25
    Temat: Odpowiedź nic nie wnosząca do tematu
    Od: REGNUM<v...@w...pl>

    Witam,

    Z przykrością stwierdzam, że Twoja wiadomość niezbyt jest związana z
    tym o co proszę. nie proszęo rady gdzie mam kupować, albo gdzie nie
    kupować.
    Proszę Was o pomoc w tej sprawie, którą opisałem na samym
    początku.
    Jeśli ktoś nie czuje się na siłach by odpowiedzieć precyzyjnie na
    zapytanie, to bardzo proszę nie podpinać się z odpowiedziami nie na
    miejscu.
    Sprawa jest poważna.

  • 8. Data: 2004-08-15 17:20:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- >
    > ja moze poradze co na przyszlosc:
    > nie zapominac ze sie mieszka w pl , nie byc frajerem, nie kupowac nic na
    > szmatlawym allegro itp.

    popieram zwlaszcza to ostatnie!

    P.

  • 9. Data: 2004-08-15 17:21:27
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    towar
    > ze sklepu, posiadajacy gwarance daje pelen spokoj, ale z reguly jest duzo

    sranie w banie, gdy ja wystawilem negatywa osobie ktoramne orznela, admini
    mi usuneli konto (ona miala kolo 100 komentarzy)

    opisy nic nie mowia.

    Nie polecam zakupow na allegro!

    P.

  • 10. Data: 2004-08-15 18:01:41
    Temat: Re: Odpowiedź nic nie wnosząca do tematu
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś nie czuje się na siłach by odpowiedzieć precyzyjnie na
    > zapytanie, to bardzo proszę nie podpinać się z odpowiedziami nie na

    Wysylasz do sprzedajacego maila z informacja, ze jesli w ciagu 7 dni nie
    dostaniesz telefonu lub zwrotu kasy skladasz zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa oraz ( jesli istnieje taka mozliwosc ) wystepujesz o wyplate z
    BUKu na Allegro.
    Jesli nie pomoze -> idziesz na posterunek i skladasz zawiadomienie o
    popelnieniu przestepstwa.