  • 1. Data: 2005-02-03 09:33:45
    Temat: Do szkoły o rok wcześniej
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Czy z prawnego punktu widzenia istnieje posłania dziecka do szkoły o rok
    wcześniej, czyli 5-letniego? Czy trzeba to jakoś uzasadnić, jakie
    ewentualnie dokumenty trzeba posiadać?

    --
    .:: sjf ::..
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

  • 2. Data: 2005-02-03 10:56:54
    Temat: Re: Do szkoły o rok wcześniej
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Czy z prawnego punktu widzenia istnieje posłania dziecka do szkoły o rok
    > wcześniej, czyli 5-letniego? Czy trzeba to jakoś uzasadnić, jakie
    > ewentualnie dokumenty trzeba posiadać?

    Zgłoś się do właściwej dla miejsca zamieszkania (lub dla przedszkola do
    którego chodzi dziecko) Poradni Psychologiczno Pedagogicznej. Przeprowadzą z
    dzieckiem kilka testów, które pokażą na ile dziecko jest gotowe na szkołę
    pod róznymi względami - i wybiją Ci ten pomysł z głowy (mam nadzieję).

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-02-03 11:05:08
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Beniamin wrote:

> [...]
    > z dzieckiem kilka testów, które pokażą na ile dziecko jest gotowe na
    > szkołę pod róznymi względami - i wybiją Ci ten pomysł z głowy (mam

    Moj mamy brat NA SZCZESCIE nie mial tyle szczescia, by rodzicom
    wybito z glowy taki pomysl..
    gdy mial 2,5 lat poszedl doprzedszkola
    "i tak juz zostalo". Mimo, ze rodzicom "wybijano z glowy",
    usluchalli nas, doroslych synow, zeby nie sluchali glupo
    o "utracie dziecinstwa"....
    Lepiej miec dluzsza mlodosc...

    Brat odebral sopbie "swoj rok" na studiach...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2005-02-03 11:10:09
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2005 10:33:45 +0100, ..:: sjf ::.. napisał(a):

    > Czy z prawnego punktu widzenia istnieje posłania dziecka do szkoły o rok
    > wcześniej, czyli 5-letniego?

    5-letnie dziecko to chyba byłoby o dwa lata wcześniej? Nie myl pójścia do
    szkoły z obowiązkowym teraz przygotowaniem _przedszkolnym_ dla dzieci
    sześcioletnich.

    Co do meritum, to Ustawa o systemie oświaty:

    Art. 16. 1. Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także
    rozpocząć dziecko, które przed dniem 1 września kończy 6 lat, jeżeli
    wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.
    2. Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej
    podejmuje dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii publicznej poradni
    psychologiczno-pedagogicznej.

    A więc odpowiedź brzmi: nie.

    RG

  • 5. Data: 2005-02-03 12:45:36

    Dnia 2005-02-03 11:56 niejaki Beniamin napisał był co następuje:

> [...]
    > dzieckiem kilka testów, które pokażą na ile dziecko jest gotowe na szkołę
    > pod róznymi względami - i wybiją Ci ten pomysł z głowy (mam nadzieję).

    pomysł nie mój lecz żony