  • 1. Data: 2005-02-03 09:18:53
    Temat: Canal +
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    witam,

    takie małe pytanko:

    Czy Canal + [C+] może przekazać sprawę zadłużenia [ja się dziś o tym
    dowiedziałem że jestem ich dłużnikiem, coś piszą o jakimś nie zapłaconym
    abonamencie w 1998 roku] firmie windykacyjnej bez wcześniejszego mnie
    poinformowania???

    Właśnie zaczynam wyjaśniać co to za kwota, bo nigdy wcześniej nie
    otrzymałem jakiegokolwiek upomnienia, przypomnienia. Po prostu pewnego dnia
    w skrzynce pocztowej leży wezwanie do zapłaty jakieś kwoty na rzecz C+....

    SERDECZNE DZIĘKUJE ZA KAŻDĄ INFORMACJE!!!

    PAWEŁ D.

  • 2. Data: 2005-02-03 09:46:17
    Temat: Re: Canal +
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowiedziałem  że jestem ich dłużnikiem, coś piszą o jakimś nie zapłaconym
    > abonamencie w 1998 roku] firmie windykacyjnej bez wcześniejszego mnie

    Jeśli dług pochodzi z 1998 roku, to już dawno się przedawnił. Poinformuj
    firmę windykacyjną o tym i nie wdawaj się w dyskusje.

    Pozdrawiam!
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-02-03 18:36:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na kanwie tych wszystkich dyskusji, w których co rusz się okazuje, że czy to
    CYFRA+, czy to któryś operator dochodzi jakiś wyssanych z palca roszczeń, to
    ja się zaczynam zastanawiać nad innym aspektem tej sprawy. Taż te wszystkie
    rzekome wierzytelności znajdują się w ich bilansach po stronie pasywów.
    Wiem, ze to w sumie niewielkie kwoty, ale razy ilość osób - ogromna sądząc
    choćby po ilości wątków przechodzących przez tę grupę - to zaczyna już sporą
    kwotę tych rozbieżności czynić. Zaczynam powoli powątpiewać w rzetelność ich
    księgowości.

    Reasumując, to chciał bym wywołać dyskusję na kierunku: "A może by tak kogoś
    poszukać za nierzetelne sprawozdania na ten przykład?"

  • 4. Data: 2005-02-04 08:09:05
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwotę tych rozbieżności czynić. Zaczynam powoli powątpiewać w rzetelność ich

    Ale to zazwyczaj nie są wyssane z palca wierzytelności, tylko przedawnione. A
    te można windykować jak każde inne (pewnie mniejszość wie, co to
    przedawnienie). Znaczek pocztowy niewiele kosztuje...

    L.

  • 5. Data: 2005-02-04 09:26:29
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    > Ale to zazwyczaj nie są wyssane z palca wierzytelności, tylko
    przedawnione. A
    > te można windykować jak każde inne (pewnie mniejszość wie, co to
    > przedawnienie). Znaczek pocztowy niewiele kosztuje...

    chyba raczej tak, bo jak zadzwoniłem do firmy windykacyjnej to mnie
    wyśmiali.. i powiedzieli że się doigram...

    Ale coś czuje że oni sami łamią prawo!! Gdyż nagrywają rozmowy telefoniczne
    BEZ POINFORMOWANIA rozmówcy przedtem faktem, w czasie trwania, na początku
    rozmowy telefonicznej. Tłumaczą się że informują w piśmie dostarczonym do
    mnie z informacją o rzekomym długu!! Dzwoniłem do czterech operatorów
    telefonicznych i okazuje się że oni czegoś takiego nie mogą robić....
    W moim banku BZWBK jak dzwoni się na linie telefoniczna gdzie dokonuje się
    przelewów lub innych operacji na koncie to na samym początku jest
    informacja: "ROZMOWA W CELU ZAPEWNIENIA BEZPIECEŃSTWA TRANSAKCJI BĘDZIE
    rejestrowana, jeśli się z tym nie zgadzasz rozłącz się. To jest uczciwe i
    zgodne z prawem, a firma windykacyjna nagina prawo.... co robić???

    Aha...
    co mam zrobić aby te "zaległości" stały się już przedawnione??? bo Oni mówią
    ze zawsze mogą mnie ścigać!!

    Paweł D

  • 6. Data: 2005-02-04 10:40:47
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 4 Feb 2005 10:26:29 +0100, Paweł D. napisał(a):

    > Aha...
    > co mam zrobić aby te "zaległości" stały się już przedawnione??? bo Oni mówią
    > ze zawsze mogą mnie ścigać!!

    Zrobić nic się nie da ;))
    Po prostu musi upłynąć określony termin od daty wymagalności.

    Ścigać zawsze mogą - tylko, że jeżeli wierzytelność jest przedawniona to na
    drodze prawnej nie uzyskają wyroku i tytułu komorniczego ( jeżeli
    podniesiesz zarzut przedawnienia ).

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 7. Data: 2005-02-04 11:18:07
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > drodze prawnej nie uzyskają wyroku i tytułu komorniczego ( jeżeli

    SERDECZNIE DZIĘKUJE!!!!!!
    Paweł

  • 8. Data: 2005-02-04 17:24:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 4 Feb 2005 10:26:29 +0100,
    Paweł D. <p...@o...pl> screamed:

    AFAIR nie muszą.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 18:24:30 user up 10512 days, 6:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Coming soon: Windows NT for the Nintendo!

  • 9. Data: 2005-02-04 18:38:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ctu08d$qul$12@inews.gazeta.pl...

    > Taż te wszystkie
    > rzekome wierzytelności znajdują się w ich bilansach po stronie pasywów.

    A może to TYLKO o to chodzi, a ta 'windykacja' to tylko siakieś
    uzasadnienie dla faktu, że tego jeszcze nie spisano w koszty? W ten sposób
    firma ma papierowy zysk, może pod te 'należności' brać kredyty itd...

    > Zaczynam powoli powątpiewać w rzetelność ich księgowości.

    Ciekawe czy oni nie robią badania bilansu?

    Alek

  • 10. Data: 2005-02-04 19:01:24
    Od: maHo <m...@p...net>

    Alek wrote:
> [...]
    > uzasadnienie dla faktu, że tego jeszcze nie spisano w koszty? W ten sposób
    > firma ma papierowy zysk, może pod te 'należności' brać kredyty itd...

    ja tam myślę, że Canal+ sprzedał windykatorowi te długi za niewielki
    procent ich kwoty, a ten próbuje, a nuż się ktoś nabierze/przestraszy i
    zapłaci.

    pozdrav

    maHo