  • 1. Data: 2005-02-03 08:47:38
    Temat: Urzad Skarbowy - komornik za zalegle zkladki ZUS
    Od: "psich1cer" <p...@o...pl>

    Witam

    Czy sa jakiekolwiek szanse ze chocby czesciowe umozenie zaleglych skladek
    ZUS ?
    Nazbieralo sie tego ok 10tys zl a moja sytuacja materialn katastrofalnie sie
    zmienila i nie jestem w stanie na dzien dzisiejszy tego splacic - komornik
    zajmujacy sie moja sprawa wydaje sie dosc wpozadku ale chcial bym wiedziec
    czy sa jakies szanse na chocby czesciowe umorzenie dlugu. Przy tej kwocie
    niezle bedzie nawet 10% - moze da sie wiecej?

    Co sie stanie jesli tego nie zaplace ? Dodam ze nic nie posiadam - stracilem
    caly swoj majatek - obecnie nie mam nawet zameldowania.

    pozdrawiam
    ps

  • 2. Data: 2005-02-03 22:01:18
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co sie stanie jesli tego nie zaplace ? Dodam ze nic nie posiadam - stracilem
    > caly swoj majatek - obecnie nie mam nawet zameldowania.

    Piszesz że komornik jest w porządku. Komornik nigdy nie jest w porządku. Jego
    praca wymaga zeby czasami sprawiał takie wrażenie. Jest w porządku bo nic nie
    masz. Jakbyś coś miał to by nie był. Nic się nie stanie jak tego nie zapłacisz.
    Nie ma w Polsce obowiązku posiadania pieniędzy. Po jakimś czasie samo zniknie.
    Konsekwencje w przyszłości, zakładająć że państwo ma prawo wypłacić Ci emeryturę
    , niska emerytura. O ile dożyjesz ustawowego wieku emerytalnego. Teraz to 65
    lat. Za 20 lat to może być 85 lat. Ludzie tyle nie żyją. Na tym polega ten
    system. Ustawić taki wiek emerytalny żeby wypłacać emerytury 10% ludzi i to pod
    warunkiem że będzie się miało na to ochotę. Zastanów sie jednak na kwestiami
    moralnymi. Jeśli przepiłeś cały majatek to kit Ci w oko. Ale jeśli wskutek złej
    polityki gospodarczej państwa tak się stało to chyba jestes czysty jak łza. Tomek

  • 3. Data: 2005-02-04 14:23:01
    Od: "psich1cer" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > złej polityki gospodarczej państwa tak się stało to chyba jestes czysty

    Dzieki za odpowiedz - pieniedzy nie przepilem - na skutek wielu czynnikow
    mniej lub bardziej niezaleznych odemnie stracilem kupe forsy. Pod koniec
    prowadzenia swojej dzialalnosci gdy mialem nadzieje ze jeszcze cos z tego
    bedzie mialem do wyboru zaplacic ZUS lub pensje pracownikowi, alimenty...
    Wybralem to drugie.
    Jesli nie zaplace tego przynajmniej narazie to ze strony prawnej nic mi nie
    grozi ? Nie chce sie calkowicie wymigac od tych planosci - jesli znajde
    jakies zrodlo dochodu i stane jako tako na nogi chcialbym to kiedys
    uregulowac.

    pozdrawiam i prosze jeszcze o odp. na to pytanie
    ps

  • 4. Data: 2005-02-06 18:57:29
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > uregulowac.
    >
    > pozdrawiam i prosze jeszcze o odp. na to pytanie

    Nie obiecuj rzeczy których nie bedziesz mógł zrealizować. Nie oddasz tych
    pieniedzy nigdy. Takie jest życie. Czy Ci nic nie grozi nie wiem. Ostatecznie
    zadałeś się z instytucja działająca na granicy prawa. A może juz poniżej tej
    granicy. Budujace jest to że po pieniądze nie przyjdzie ktoś kto najpierw złamie
    Ci rękę a potem powie po co przyszedł. Postąpiłeś słusznie wypłacając najpierw
    pracownikom. Oni tez ponieśli konsekwencje złej pracu tych co na górze. Nie miej
    wyrzutów sumienia, nie te czasy. Zastanów się nad czymś takim. Skoro komornicy
    wchodzą do szpitali i chca zajmować pensje pracowników to czy oni maja zapłacone
    składki i czy drektor takiego szpitala będzie miał jakieś nieprzyjemnośći. A
    kolej, stocznie i huty. Ty byłeś łatwym celem. Nie za bogaty by się bronić ale
    mający tyle że warto nastraszyć. Teraz jak się okazało że jesteś za biedny zeby
    Ci coś zabrać to nawet nikt nie straszy. Olej to całe zdarzenie. To nie Twój
    problem. Tomek