  • 21. Data: 2020-12-12 17:27:01
    Temat: Re: Do ćwiczeń czy do zabawy?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2020 14:32:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie jest to jedyne niedorzeczne unormowanie w tej sferze prawa. Ale masz
    > rację. Przy czym samo żądanie przez sklep dokumentu, którego nie trzeba
    > posiadać jest kuriozalne.

    Przesadziłeś :)Jeśli pójdziesz do sklepu bez pieniędzy a tam ich
    zażądają to też uznasz to za kuriozalne? Przecież nie ma obowiązku
    posiadania pieniędzy :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 22. Data: 2020-12-12 18:46:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.12.2020 o 16:34, RadoslawF pisze:

    > Dopiszesz kto stworzył ten kuriozalny wymóg?

    Na pewno obecny Sejm to uchwalił. nie wiem, to pisał Ustawę o obrocie
    (...).

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-12-12 18:47:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przesadziłeś :)Jeśli pójdziesz do sklepu bez pieniędzy a tam ich
    > zażądają to też uznasz to za kuriozalne? Przecież nie ma obowiązku
    > posiadania pieniędzy :)

    N ie zrozumiałeś :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-12-12 22:54:34
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-12 17:10, Animka wrote:
    > Pytałam o te pistolety, a nie pióra gęsi :-)

    Repliki pistoletów czarnoprochowych można kupić i posiadać bez
    zezwolenia, proch do nich można posiadać bez zezwolenia a kupić bez
    dodatkowych komplikacji np. w Czechach.

    Można nimi zabić, ale przygotowanie do strzału jest nietrywialne.

    Tu się zatrzymam bo nie wiem czy chcesz narzekać że są dostępne czy
    szukasz z zamiarem. ;)

  • 25. Data: 2020-12-13 04:31:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Na pewno obecny Sejm to uchwalił. nie wiem, to pisał Ustawę o obrocie

    Nie do końca. Kuriozalny wymóg posiadania kwitu na zakup czarnego
    prochu to wymysł twoich umundurowanych kolegów.
    Bo mimo że sejm nie uchwalił wymogu posiadania pozwolenia na
    posiadanie czy używanie czarnego prochu to milicyjna mafia
    wymaga od sprzedawców spisywanie kupujących z Europejskiej
    Karty Broni.
    Sąd najwyższy potwierdził że pozwolenie na posiadanie czarnego prochu
    nie jest wymagane.
    https://trybun.org.pl/2015/08/06/nie-jest-wymagane-p
    ozwolenie-na-posiadanie-czarnego-prochu/

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2020-12-13 04:34:46
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-12 o 22:54, m4rkiz pisze:

> [...]
    > dodatkowych komplikacji np. w Czechach.
    >
    > Można nimi zabić, ale przygotowanie do strzału jest nietrywialne.

    Nie pytała czy można zastrzelić a zabić.
    Zabić można np. tak jak młotkiem, waląc po głowie.

    > Tu się zatrzymam bo nie wiem czy chcesz narzekać że są dostępne czy
    > szukasz z zamiarem. ;)

    :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2020-12-13 13:29:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2020 o 04:34, RadoslawF pisze:

    > Nie pytała czy można zastrzelić a zabić.
    > Zabić można np. tak jak młotkiem, waląc po głowie.

    Pistolet czarnoprochowy jest przeważnie stalowy, więc też można nim
    kogoś zdzielić po głowie dość skutecznie.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-12-13 13:35:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2020 o 04:31, RadoslawF pisze:

    > Nie do końca. Kuriozalny wymóg posiadania kwitu na zakup czarnego
    > prochu to wymysł twoich umundurowanych kolegów.

    To Policja może w tym kraju stanowić prawo?

    > Bo mimo że sejm nie uchwalił wymogu posiadania pozwolenia na
    > posiadanie czy używanie czarnego prochu to milicyjna mafia
    > wymaga od sprzedawców spisywanie kupujących z Europejskiej
    > Karty Broni.

    Po pierwsze, jakby Sejm był uprzejmy precyzować dokładnie, co ma na
    myśli, to by nie było prawa "powielaczowego".

    > Sąd najwyższy potwierdził że pozwolenie na posiadanie czarnego prochu
    > nie jest wymagane.
    > https://trybun.org.pl/2015/08/06/nie-jest-wymagane-p
    ozwolenie-na-posiadanie-czarnego-prochu/

    Tylko to jest nie na temat. Nikt nie mówi o posiadaniu, tylko o zakupie.
    Przykładowo. Większość policjantów posiada legalnie broń służbową i
    legalnie posiada do niej amunicję. Po mianowaniu do służby stałej
    generalnie każdy policjant broń ma w domu. Ale nie mogą sobie w sklepie
    kupić paczki amunicji, by potrenować. Mogą ją legalnie posiadać.

    W tym konkretnym wypadku skopano ustawę o obrocie (...) nie wpisując
    tam, że sprzedawca ma obowiązek sprzedaży amunicji na podstawie
    zezwolenia - o ile jest ono wymagane. Z tego co wiem miało dojśc do
    zmiany również ustawy o broni i wprowadzenia obowiązku rejestracji
    czarnoprochowców, ale jak to u nas tamtą ustawę zmienili, a tej nie i
    mamy bajzel.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-12-13 14:03:24
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    > https://twitter.com/leslawpajek/status/1263429277850
    251264
    > +
    > https://pbs.twimg.com/media/EYoTsskXkAAPE6W?format=j
    pg&name=small

    Nu ale fakt faktem, ludzie giną również i od wiatrówek.
    Po prostu społeczeństwo jest głupie.

  • 30. Data: 2020-12-13 14:32:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2020 o 14:03, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
    > Nu ale fakt faktem, ludzie giną również i od wiatrówek.
    > Po prostu społeczeństwo jest głupie.

    Człowieka można zabić młotkiem, nożem, mieczem - i nikt tego nie
    reglamentuje. Co więcej użycie broni palnej nie jest akurat najlepszym
    rozwiązaniem dla mordercy, bowiem wystrzał alarmuje wszystkich wokół.

    --
    Robert Tomasik