  • 1. Data: 2003-11-21 01:28:27
    Temat: Dłuznik nie płaci kredytu, zyranci też nie mają z czego co wtedy???
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

    Witam.

    Sprawa wyglada nastepująco. Kredytobiorca nie płaci rat kredytu, splacił 2
    raty z 60, kwota 22.000.
    Sprawa oddana do sądu, który wydal nakaz kredytobiorcy i poręczycielom (3
    sztuki) splaty zobowiązania w ustalonym terminie.
    Kredytobiorca jak i reszta poreczycieli pracuje.

    Mam pytania:

    1. Kredytobiorca ma już na wypłacie innego komornika (zyrował komus innemu co
    nie płaci), który ściaga wiekszą część zarobku, czy obecny komornik ze sprawy
    tego kredytu nie może mieć pierwszeństwa poboru raty na kredyt??

    2. Jeśli kredytobiorca nie jest w stanie spłacic kwoty pozyczki to co robi
    komornik w pierwszej kolejności? Zajmuje mienie i dobra kredytobiorcy (a ma
    ich trochę) czy od razu wchodzi na wypłaty poręczycieli?

    3. Czy trójka poreczycieli spłaca równą 1/3 kredytu????

    4. Kredytobiorca nie przeznaczył kredytu na wykup mieszkania, zataił fakt, iz
    jest już zyrantem, kredytu nie spłaca niemal od początku, wszelkie dochody
    przeznacza na dobra doczesne nie wpłaca na rate kredytu, po konsultacjach i
    reprymendzie od zyrantów zobowiazał się do spłaty kredytu - lecz po wzięciu
    bezprocentowej (10.000) pozyczki z zakładu nie spłacił zobowiązania
    kredytowego - czy mozna taka osobę oskarżyć o oszustwo, gdyż nie miał
    zamiaru spłacac kredytu.

    Proszę o sugestie i odpowiedź na pytania.
    Jestem już po lekturze googli :)

    Pozdrawiam

    Anna

  • 2. Data: 2003-11-21 06:52:46
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

> [...]
    sprawy
    > tego kredytu nie może mieć pierwszeństwa poboru raty na kredyt??
    Nie. Decyduje zasada 'kto pierwszy ten lepszy".

> [...]
    ma
    > ich trochę) czy od razu wchodzi na wypłaty poręczycieli?
    Jak powiedziałaś, są trzy nakazy zapłaty (lub trzy polecenia zapłaty w
    jednym nakazie, nie wiem). Jeżeli są to prawidłowe nakazy komornik może
    ruszać na każdego z żyrantów.

    > 3. Czy trójka poreczycieli spłaca równą 1/3 kredytu????
    POdejrzewam, że w twoim przypadku są zobowiązani solidarnie, czyli możesz
    ściągnąć wszystko z jednego tylko gościa, on będzie się rozliczała z
    pozostałymi.

> [...]
    > bezprocentowej (10.000) pozyczki z zakładu nie spłacił zobowiązania
    > kredytowego - czy mozna taka osobę oskarżyć o oszustwo, gdyż nie miał
    Teoretycznie tak, ale mając nakaz cywilny prowadź egzekucję. Wiem, że
    podanie sprawy o oszustwo raczej nic nie wskórasz, chyba że udowodnisz że
    miał zamiar cię oszukać kiedy brał kredyt, a to jest trudne. Poza tym, nawet
    jeżeli go skażą to egzekucja kwoty i tak należeć będzie do komornika.
    OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

  • 3. Data: 2003-11-21 10:07:00
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Przede wszystkim, aby prawa toczyła się szybko i sprawnie sprawnie gościa
    należy zastrzelić a egzekucję prowadzić z majątku spadkowego.
    Taka procedura naprawdę sporo upraszcza.

> [...]
    sprawy
    > tego kredytu nie może mieć pierwszeństwa poboru raty na kredyt??

    nie - ściągane będzie proporcjonalnie do wielkości egzekwowanych sum tj.
    jeżeli jeden kredyt jest na 44 tys drugi na 22 tys to pierwszy komornik
    weźmie 66% a drugi 33%.

> [...]
    ma
    > ich trochę) czy od razu wchodzi na wypłaty poręczycieli?

    Raczej najpierw wypłaty - je najłatwiej ściągnąć - nie da się ich ukryć, ani
    przenieść do sąsiada.

    > 3. Czy trójka poreczycieli spłaca równą 1/3 kredytu????

    Komornik może ściągnąc nawet wszystko z jednego, jednak wtedy nieszczęśnik
    ten będzie miał regres do pozostałych (tak żeby wyszło po 1/3)

    może art 297 kk oraz 300 i następne kk

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2003-11-21 12:51:33
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

> [...]
    > bezprocentowej (10.000) pozyczki z zakładu nie spłacił zobowiązania
    > kredytowego - czy mozna taka osobę oskarżyć o oszustwo, gdyż nie miał

    Z tego co opisujesz, to polecam zlozyc sprawe karna bezposrednio na Policje,
    bo i tak prokuratotura przesle ja do prowadzenia na Policje, dowalic
    gosciowi karnie, tak zeby mial juz na koncie artykul. Wtedy moze pojdzie na
    mediacje i odda kase.
    Bardzo dobrze chlop kombinuje, pozyczka z zakladu pracy spowoduje to, ze i
    komornik mu nic nie sciagnie. W pierwszej kolejnosci panie z ksiegowosci
    zabiora mu na splate pozyczki zakladowej i zostanie mu takie minimum do
    ktorego komornik sie nie dowali.
    Jedyny sposob , zlozyc wniosek o zabezpieczenie mienia na poczet zadluzenia
    i sciagac jak najwiecej z poreczycieli.

    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 4. Data: 2003-11-21 12:51:33
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

  • 6. Data: 2003-11-21 13:08:25
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > bo i tak prokuratotura przesle ja do prowadzenia na Policje, dowalic
    > gosciowi karnie, tak zeby mial juz na koncie artykul. Wtedy moze pojdzie

    To fakt sprawa karna może go nieco zmiękczyć.
    Minus jest tylko taki, że jeżeli zasiądzie za kratkami - nie będzie miał
    żadnych przychodów.

> [...]
    > komornik mu nic nie sciagnie. W pierwszej kolejnosci panie z ksiegowosci
    > zabiora mu na splate pozyczki zakladowej i zostanie mu takie minimum do

    Nie mogą tak zrobić - najpierw tytuł egzekucyjny, potem dopiero obciążenia
    "dobrowolne". Zgadzam się natomiast z tym że te 10 tys pomoże mu w
    spowolnieniu komornika - gdy zakład pracy zdobędzie tytuł wykonawczy te 10
    tys będzie po prostu leżeć proporcjonalnie na wynagrodzeniu.

    Tom

  • 7. Data: 2003-11-21 13:35:56
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpknv6$gj6$1@inews.gazeta.pl

    > [................]

    Bronek!, nie bądź kmiotem i odpowiadaj *pod*
    *przyciętymi_niezbędnymi cytatami*

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Są cztery gatunki ludzi: tacy którzy siedzą cicho i nic nie robią,

  • 8. Data: 2003-11-21 14:19:43
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > tacy którzy mówią żeby siedzieć cicho i nic nie robią, tacy którzy
    > coś robią i tacy którzy wiele mówią o robieniu."

    Andy, barani łbie - przeczytaj całego posta zanim pękniesz ze wściekłości!
    Zacząłem na górze, jako wstęp do komentarzy, które zamieściłem poniżej.
    Uznałem, że tak będzie lepiej ze względu na spójność posta. I niech mnie
    piorun strzeli, jeżeli nie zrobię tak jeszcze raz gdy uznam to za słuszne.
    Jak się komu nie podoba niech filtruje moje posty - zarzekam się, że nie
    minie miesiąc a post z komentarzem zaczynającym się u góry pojawi się na
    grupie.
    Nie znasz dnia ani godziny Andy.

    Bronek

  • 9. Data: 2003-11-21 14:33:23
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpl6om$a15$1@inews.gazeta.pl

    > Andy, barani łbie -

    Czyżbyś mnie podglądał gdy siku robiłem i
    stąd twa wiedza na temat mego *łba* ?

    > przeczytaj całego posta zanim pękniesz ze
    > wściekłości! Zacząłem na górze, jako wstęp do komentarzy, które
    > zamieściłem poniżej. Uznałem, że tak będzie lepiej ze względu na
    > spójność posta.

    Nikt nigdy i nigdzie "nie zaczyna od góry". Jest to
    Twój "patent" który jest wbrew wszystkim zalecanym
    regułom dotyczących pisania postów.
    Post_odpowiedź jest spójny gdy ta odpowiedź jest
    pod cytowanym fragmentem posta i odpowiedź ta
    musi być *spójna tematycznie* do cytowanych słów.

> [...]
    > filtruje moje posty - zarzekam się, że nie minie miesiąc a post z
    > komentarzem zaczynającym się u góry pojawi się na grupie.

    Jeśli chcesz być "inny" to pisz jak chcesz. Nikt Cię
    przecież nie zmusi abyś jako kulturalny człowiek
    stosował się do przyjętych zasad stosowanych
    na grupach usenetowych.
    Oczywiście, że można filtrować "odmieńców" tylko
    wtedy ich "działalność" i "uznania" pozostaną bez
    echa. :)

    > Nie znasz dnia ani godziny Andy.

    Hmm, dotychczas znałem to w takiej formie:
    "Myjcie się *dziewczyny* gdyż *nie znacie dnia ani godziny*
    W związku z tym nasuwa mi się pytanie - czy jesteś
    *homoniepewny* ? :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych."

  • 10. Data: 2003-11-23 20:35:08
    Od: "Jan" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nigdy i nigdzie "nie zaczyna od góry". Jest to
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    > Twój "patent" który jest wbrew wszystkim zalecanym
    > regułom dotyczących pisania postów.

    Nie uzywaj wielkich kwantyfikatorow, bo z 20% uzytkownikow grup zaczyna, a
    nawet konczy "od gory".
    Co ni mniej, ni wiecej oznacza, ze klamiesz piszac swoje posty. W dodatku na
    grupe _prawo_

    Jan