  • 1. Data: 2003-11-20 22:42:44
    Temat: Jak rozwiązać umowę usługi internetowe
    Od: "Mariusz M" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam problem, zawarłem umowę z ISP na nternetowe łącze stałe 512kb/s.
    Dopłaciłem z to dodatkowo ekstra 5x więcej bo chciałem szybciej (
    standartowo montowali 256kb/s i jak było 5 chętnych). I zaczęły się
    schody. 2,5 miesiąca awarii na 0,5 roku, wszystkie nie zapowiedziane.
    Transfer na poziomie modemu 40-60kb/s. Przez pół roku ich molestowałem o
    poprawę (ze 20-30 zgłoszeń tel.) - be. W końcu dałem sobie spokój .
    Napisałem pismo, że rozwiązuję umowę za ich przyczyną i żądam zwrotu
    kwoty za instalacje i wpłacone abonamenty. Jako przyczynę podałem.
    1. Średni transfer 40-60kb/s
    2. Częste niezapowiedziane przerwy ( w umowie do 7 dni roboczych/rok
    zapowiedziane)
    Odpowiedzieli owszem rozwiążą umowę z 3 miesięcznym okresem
    wypowiedzenia, za który muszę płacić (bo tak jest w umowie) a o zwrocie
    za abonamenty i instalację nie ma mowy.

    Przecież ja nie rozwiązuję umowy tylko zrywam za ich przyczyną ( za nie
    wywiązywanie się z jej warunków).
    Czy są jakieś normy transferu. Tzn. jak mam do 512kb/s to ile w
    rzeczywistości. Po co miałem brać do 512kb/s skoro mogłem wziąć np. do
    100kb/s bo więcej nie osiągałem. Czy mam jakieś podstawy prawne, czym
    mierzyć prędkość, żeby było wiarygodnie dla sądu. Gdzie się zwracać po
    pomoc.
    Pozdrowienia
    Mario

  • 2. Data: 2003-11-20 23:08:54
    Temat: Re: Jak rozwiązać umowę usługi internetowe
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > mierzyć prędkość, żeby było wiarygodnie dla sądu. Gdzie się zwracać po
    > pomoc.
    http://www.numion.com/YourSpeed/
    Wygodne, wiarygodne i ze statystyką
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-20 23:39:26
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Mariusz M" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 100kb/s bo więcej nie osiągałem. Czy mam jakieś podstawy prawne, czym
    > mierzyć prędkość, żeby było wiarygodnie dla sądu. Gdzie się zwracać po

    Przejrzyj umowe i regulamin swiadczenia uslug. Podaj nam jakies punkty
    zaczepienia. Trudno tak cos powiedziec nie majac zadnych danych. Kto wie co
    ty tam podpisywales?

  • 4. Data: 2003-11-21 07:51:15
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    pytanie jaka masz GWARANTOWANA przepustowosc , np. sdi jest laczem o
    szybkosci DO 115kb z gwarantowanym 0.
    pozdrawiam piotr

  • 5. Data: 2003-11-21 08:49:13
    Od: Leszek <r...@p...pl-nospam>

    In article <bpjhl5$10k$1@nemesis.news.tpi.pl>, w...@w...pl says...
    > http://www.numion.com/YourSpeed/
    > Wygodne, wiarygodne i ze statystyką
    > Pozdrawiam

    Moze wygodne i ze statystyka ale wiarygodne na pewno nie.

    Numion pokazuje mi throughput 165 kbps (18kB/s) na DSL 512kbps (!!), a
    gdy sciagam cos z mp3.wp.pl mam predkosci rzedu 40 kB/s.

    To jak z ta wiarygodnoscia?

    Leszek

  • 6. Data: 2003-11-21 09:28:10
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik Mariusz M napisał:

> [...]
    > Napisałem pismo, że rozwiązuję umowę za ich przyczyną i żądam zwrotu
    > kwoty za instalacje i wpłacone abonamenty. Jako przyczynę podałem.

    To moze zdefiniuj na poczatku dokladnie jednostek jakich uzywasz.

    Nie mylisz ty czasem *kilobitow* z *kilobajtami* (bo na oko transfer
    mniej wiecej sie zgadza)

    --
    pozdrawiam
    lukasz

  • 7. Data: 2003-11-21 12:50:44
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

> [...]
    > 100kb/s bo więcej nie osiągałem. Czy mam jakieś podstawy prawne, czym
    > mierzyć prędkość, żeby było wiarygodnie dla sądu. Gdzie się zwracać po

    A jak to wygląda w Twojej umowie, czy usługodawca
    gwarantue Ci CIR (??)
    W jakich Ty podajesz jednostkach tą przepływność
    w kilo bitach czy kilo bajtach, bo usługodawca zapewne
    oferuje 512 kbitów/s - zresztą inni wcześniej o tym pisali.
    Następna sprawa to co znaczy ten śreni transfer, gdzie mierzony,
    usługodawca gwarantuje Ci te 512kb/s ale na łączu pomiędzy
    Tobą a nimi, jeżeli coś pociągniesz z sieci z odległego
    servera to wąskie gardła nie u nich powstają tylko
    w innych miejscach sieci za które nie są odpowiedzialni.

    Inna sprawa to ilość awarii o których pisałeś i to raczej
    powinno być główną podstawą do zerwania umowy z winy
    usługodawcy.

    Pozdrawiam
    Bipo

  • 8. Data: 2003-11-21 20:04:33
    Od: "Mariusz M" <p...@p...onet.pl>

    Już wyjaśniam
    Numion nie jest wiarygodny bo jak mają proxy to kolejne pomiary
    zafałszowane.Próbowałem DU Meter.
    Pomyliłem jednostki w umowie mam cytuję " X zobowiązuje się do
    udostępnienia
    w ramach usługi Abonentowi szybkość łącza do 512Kb/s" - gwarantowaną mam
    0-bez CIR (jest tylko do 512Kb/s).
    Nie pisze w umowie czy z mojej końcówki do ich serwera. Podpisując
    umowę
    uważałem, że to będzie wyjście na świat do 512Kb/s - chyba to jest
    oczywiste. Każdy może sobie zrobić LAN na 100Mb/s i połączyć się z netem
    poprzez modem na 56Kb/s. - to w umowie może wtedy napisać, że oferuje
    dostęp
    do internetu 100Mb/s. (Paranoja). Rozumiem to tak jeśli najwęższe
    "gardło"
    po drodze pozwala na 512Kb/s to mam 512Kb/s i wszystko. Jeśli coś po
    drodze
    zwalnia to wiadomo, że nie przeskoczę tego i mam tyle na ile to
    zwalniające
    ogniwo pozwala. Chyba jakiś zdrowy rozsądek musi być. Przecież to jest
    dostęp do internetu a nie do serwera. Ich serwer to jam mam w ... . Nikt
    nie
    zakłada łącza stałego żeby tylko mieć dostęp do serwera dostawcy, chyba
    99% ludzi chcę mieć łącze z internetem.Cwaniaki mają proxy i popularne
    strony www po powtórnym otwarciu otwierają się szybko. Ale jak ściągałem
    np.
    ten sam plik 20MB to na neostradzie w 5-7 minut a u X w godzinę.
    Próbowałem
    o różnych porach.
    Inny pkt. umowy " w trakcie modernizacji X zastrzega sobie prawo do
    wyłączenia sygnału w sieci na czas nie dłuższy niż 7 dni w skali roku. O
    planowanej modernizacji X powinien powiadomić Abonenta na minimum 2 dni
    przed odłączeniem" . Aha i nie pisze, że koszt przyłączenia jest
    bezzwrotny. Poza tym to oni zawalają a nie ja.

    Czy prawo w jakiś sposób przed tym chroni. Będąc ISP jeśli napiszę
    100Mb/s na modemie
    to jest ok?. Są jakieś standardy regulujące te kwestie. Gdzie się z tym
    zwracać- chodzi o szczegóły techniczne i prawne.
    Pozdrowienia
    Mario

  • 9. Data: 2003-11-22 09:27:37
    Od: "Mariusz M" <p...@W...poczta.onet.pl>