  • 1. Data: 2003-11-21 00:39:40
    Temat: Podatek spadkowy
    Od: "Marek" <t...@p...onet.pl>

    Witam .
    Kilka dosyć pilnych pytań .....(bo odsetki rosną !)
    Był kupiec na część działki (z nieuregulowaną kwestią własności). Sprawa o
    nabycie spadku odbyła się 21.11.2001 .Kupiec zrezygnował , zależało mu na czasie . W
    efekcie nie odebrano prawomocnego wyroku o nabyciu spadku. (nieświadomi spadkobiercy
    , podatnicy)
    1. Czy sąd miał obowiązek powiadomić o wymogu złożenia zeznania podatkowego ?
    (nie zrobił tego w czasie rozprawy)

    Po dwóch latach US upomniał się o zeznanie podatkowe dając 7 dni na dostarczenie
    dokumentów (wypis z księgi wieczystej , rejestru gruntów ,nakaz płatniczy (podatek
    grunt. i nier.))
    Odpis wyroku sąd wyda za 7dni , już po terminie jaki dał US grożąc karą porządkową
    2500PLN.
    2. Czy wysłać listem poleconym niekompletne zeznanie i dostarczyć później resztę
    dokumentów ale zachowując termin ? (Pani urzędniczka z US nie chciała przyjąć samego
    zeznania )

    Kwestia wyceny - US podaje cenę rynkową obecną ,a nie jak zapisano w ustawie z
    dnia uprawomocnienia się wyroku.
    3. Gdzie się odwołać od niekorzystnej decyzji US jeżeli taka zapadnie i kiedy
    pisać o umorzenie odsetek (czy podanie dołączyć do zeznania) ?

  • 2. Data: 2003-11-22 19:09:18
    Temat: Re: Podatek spadkowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy sšd miał obowišzek powiadomić o wymogu złożenia zeznania
    podatkowego ?
    > (nie zrobił tego w czasie rozprawy)

    Nie, bo żaden przepis go do tego nie zobowiązuje. Ewentualnie z czystel
    ludzkiej życzliwości mógł, ale nie jako sąd, tylko jako sędzia.

    > 2. Czy wysłać listem poleconym niekompletne zeznanie i dostarczyć
    póŸniej resztę
    > dokumentów ale zachowujšc termin ? (Pani urzędniczka z US nie chciała
    przyjšć samego
    > zeznania )

    Ja bym tak zrobił, dołączając pismo, że niestety w 7 dni się zebrać
    dokumentów nie da, bo terminy urzędowe są dłuższe.

    > 3. Gdzie się odwołać od niekorzystnej decyzji US jeżeli taka zapadnie
    i kiedy
    > pisać o umorzenie odsetek (czy podanie dołšczyć do zeznania) ?

    Do Izby Skarbowej jako drugiej instancji.

  • 3. Data: 2003-11-22 23:03:52
    Od: "Marek" <t...@p...onet.pl>

    A co Twoim zdaniem z odsetkami dowalą 200% za rok - x 2 ?

    > i kiedy pisać o umorzenie odsetek (czy podanie dołączyć do zeznania) ?
    > >
    > Do Izby Skarbowej jako drugiej instancji.

    Dzięki za odpowiedź ML