  • 11. Data: 2011-11-04 14:17:03
    Temat: Re: Dlaczego prawo chroni oszustów..?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-04 15:11, jedrus pisze:

    > To tak dla wiadomości tych którzy mają wątpliwość czy przestępstwo było
    > czy nie.

    I sądzisz że artykuł w gazecie wystarczy by rozwiać wątpliwości?

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-11-04 17:51:00
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "jedrus" <j...@w...btx.pl> napisał w wiadomości

    > A co chcesz zasugerować?
    > Nie ważne, w końcu Ukraińca awansował prezydent mojego kraju.
    > Ktoś jeszcze "drąży" sprawę tego awansu, bo wg. info jakie dzisiaj dostałem,
    > UdsKiOR twierdzi, że sprawa głupio wygląda i awansu nie da się cofnąć.
    > To oczywiście traktuję jako plotkę, bo nie wiem kto jeszcze to sprawdza. Ważne
    > że jest że zrobiło się głośno a prezes i z-ca środowiska nagle zachorowali.
    > Żołnierze którzy kontaktowali się w tej sprawie z mediami mieli być usunięci
    > ze środowiska ale coś się stało, bo ta decyzja (jest na papierze) nie jest
> [...]
    belscy-zolnierze-ak-zamienili-karabiny-na-paragrafy,
    id,t.html#material_1

    > To tak dla wiadomości tych którzy mają wątpliwość czy przestępstwo było czy
    > nie.
    >
    > pzdr
    > jedrus

    Może ten prezes, ps. "Słoń" to zwykły UPOwiec. Dziwnym wydawało się, że L.
    Kaczyński unikał obchodów 65. rocznicy rzezi na Wołyniu i w Galicji
    Wschodniej...

    boukun

  • 13. Data: 2011-11-05 17:00:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Muszą" to teoria ale nie stoi nic na przeszkodzie żebym poszedł tym
    > tropem i sprawdził czy weryfikowali czy nie.

    Po co?

    > Co do nadawania nr. PESEL cudzoziemcom to są na to stosowne przepisy
    > i o ile sobie przypominam, obcokrajowiec musi przed nadaniem nr.
    > przebywać min. 2 mies. Nie sądzę by cudzoziemiec otrzymał PESEL po
    > jednym - dwóch dniach pobytu na terenie RP.

    Nie sądźcie ... - ale poważnie, to wystarczy, by sie w Polsce zameldował na
    pobyt czasowy ponad 3 miesiace, a zdaje sie system mu PESEL generuje.
    Wnoszę to po fakcie, ze nie spotkałem się z wpisem o zameldowaniu bez
    numeru PESEL. Choć cudzoziemeiec moze nei wiedzieć o tym fakcie i nie znać
    swojego nuemru.

    > Kolega (też Ukrainiec) awansowanego to wyklucza. Twierdzi, że dwa
    > obywatelstwa nie wchodzą w grę na stanowisku które zajmuje/ował

    Moze są okoliczności, o których ani Ty, ani jego koledzy nie wiedzą.

    > Kiedyś, bo awans dostał w 2007 a więc też kiedyś.

    No to teraz faktycznie może być kłopot z weryfikacją poprawności wydania
    decyzji w tej sprawie. Zauważ, że upływa 5 rok.

    > To zależy od interpretacji czynności którą wykonuje osoba nieuprawniona.
    > Prezydent RP może awansować cudzoziemca na pierwszy stopień oficerski ale
    > w "ścieżkę awansową" zaangażowany jest m.in właściwy konsulat.
    > Jako że na terenie Ukrainy (Wołynia) od lat nie ma już poakowskich
    > kombatantów, wdrożenie procedur awansowych przez konsulat byłoby nie na
    > miejscu i ośmieszało konsulat.

    Nie ma, czy Ty nie znasz. Bo to dość spora różnica. Sądzę, że sporo osób
    miało powody, by nie afiszować się na terytorium dawnego ZSRR,a obecnej
    Ukrainy ze współpracą z Armią Krajową.

    > Tak więc prezes środowiska związku kombatantów nie miła uprawnień do
    > wdrożenia procedury awansowej.

    > [....]
    >
    > To akurat mam w kp i kpk i nie widzę związku z pierwszym członem
    > przepisu.
    > Potwierdza to jednak fakt. że miałem prawo złożyć stosowne powiadominie
    > którego to prawa do złożenia sąd mnie pozbawił.

    Chodziło o §3 akurat, a on trochę inaczej brzmi. Daje Ci prawo do ukrycia
    Twoich danych w opisanych tam przypadkach.

    I tak już ogólnie - zapamietaj, że często diabeł tkwi w szczegółach.
    Zamiast wykonywac nerwowe ruchy po prostu napsiz oficjalne pismo z
    Kancelarii Prezydenta podnosząc, ze masz podejrzenie, że posłużono sie
    sfałszowanymi dokumentami i rozsądnie opisz z czego te podejrzenia wynikają
    i na czym polega nieprawidłowość.

  • 14. Data: 2011-11-06 16:15:56
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Po pierwsze i najważniejsze, to prezes organizacji kombatanckiej nie jest
    "funkcjonariuszem publicznym lub inną osobą uprawnioną do wystawienia
    dokumentu" w rozumieniu przepisów kodeksu karnego. Zatem jego działanie,
    jakiekolwiek ono by nie było, nie wyczerpało znamion przestępstwa z art. 271
    par. 1 kk.
    Przestępstwo z art. 231 par. 1 kk tu mógłby popełnić co najwyżej urzędnik,
    który nie zweryfikował prawdziwości danych zawartych we wniosku.

  • 15. Data: 2011-11-06 16:46:13
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2011-11-06 17:15, jb pisze:

> [...]
    > Przestępstwo z art. 231 par. 1 kk tu mógłby popełnić co najwyżej urzędnik,
    > który nie zweryfikował prawdziwości danych zawartych we wniosku.

    Hmmm, ani to pierwsze ani najważniejsze. Po "funkcjonariusz publiczny" w
    zapisie jest - "lub inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu".
    Prezes jest osobą uprawnioną do wystawienia dokumentu ale w stosunku do
    kombatantów zrzeszonych w środowisku na terenie RP któremu prezesuje.

    --
    jedrus
    Kresowy Serwis Informacyjny http://ksi.kresy.info.pl/

  • 16. Data: 2011-11-06 19:35:30
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Podaj podstawę prawną.
    Bo z ustawy o kombatantach... to nie wynika. Zgodnie z ustawą organizacje
    kombatanckie to stowarzyszenia działające na podstawie prawa o
    stowarzyszeniach (art. 6). Czyli prezes takiego stowarzyszenia nie ma żadnych
    uprawnień władczych administracyjno-publicznych wobec kombatantów, ani nie
    jest osobą uprawnioną do wystawiania dokumentów W ROZUMIENIU PRZEPISÓW KODEKSU
    KARNEGO.

  • 18. Data: 2011-11-06 21:03:41
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2011-11-06 20:35, jb pisze:
> [...]
    > jest osobą uprawnioną do wystawiania dokumentów W ROZUMIENIU PRZEPISÓW KODEKSU

    Ok, ok, to w takim razie jezeli wystwil to kim jest?

  • 19. Data: 2011-11-07 16:23:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Nov 2011, jedrus wrote:

> [...]
    [...]
    > Ok, ok, to w takim razie jezeli wystwil to kim jest?

    A kim jest jedrus, Ty czy np. ja, jeśli wystawimy taki "dokument"?
    (oczywiscie nie możemy tam napisać "prezes stowarzyszenia", ale
    np. jako "zarejestrowany podatnik PiT" większośc mogłaby się
    wpisać :P)

    pzdr, Gotfryd