  • 1. Data: 2004-03-11 10:02:36
    Temat: Dlaczego nie dotrzymuja warunków gwarancji?
    Od: "WB" <k...@k...com>

    Witam :)
    W ub. roku kupiłem notebooka z rzekomo 24 miesięczna gwarancją. Praktycznie
    przez cały czas pracowałem na zasilaniu z sieci. Niedawno pojawiła się
    potrzeba pracy w terenie, tym samym pracy na zasilaniu bateryjnym i tu
    przykra niespodzianka - bateria trzyma zaledwie 3 min. Na poczatku kiedy
    sprawdzałem tuz po zakupie można było pracować 2 godziny.

    Kiedy zgłosiłem się z problemem do firmy Maxdata Sp. z o.o. - dystrybutora
    tego sprzętu, zostałem poinformowany, że gwarancja na baterię wynosi 6
    miesięcy i tak wogóle, to niby niejest część składowa komputera. Sprawdziłem
    warunki gwarancji, które umieszczone są na stronie firmowej i rzeczywiście
    jest tam zapis o 6-cio miesięcznej gwarancji na baterię, jednak warunki,
    które ja otrzymałem w momencie zakupu sprzętu nie mają takiego zapisu i
    różnią się nieco.

    Moim zdaniem firma powinna respektować warunki, które ja otrzymałem, bo
    nawet nie było żadnego aneksu, a i na takowy chyba powinienem wyrazić swoją
    zgodę.
    Problem w tym, że niewiem kiedy dokładnie bateria mogła ulec awarii, bo nie
    kontrolowałem jej stanu technicznego do chwili obecnej.

    W odpowiedzi otrzymałem informację:
    " Akumulator nie wchodzi w skład notebooka ale jest oddzielnie opakowany i
    jest dostarczany przez producenta jako dodatkowy element umożliwiający
    korzystanie z notebooka, gdy nie jest on podłączony do sieci."
    - co nie do końca jest prawdą, bo ma swój nr seryjny i występuje na liście
    elementów objetych gwarancją. Poza tym kupując sprzet nie miałem możliwości
    zakupu samego noteboka bez baterii, za którą zapłaciłem (tu cena nowej ok.
    500-700 zł).

    Czy w związku z posiadaniem swojej karty gwarancyjnej, która nie wspomina o
    6-cio miesięcznej gwarancji na baterię mogę domagac się wymiany na nowa lub
    sprawną baterię?

    Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi, jesli ktoś byłby na tyle
    zainteresowany chetnie podesle swoje warunki gwarancji do wglądu i te, które
    obecnie sa na stronach Maxdata Polska.

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2004-03-11 10:14:57
    Temat: Re: Dlaczego nie dotrzymuja warunków gwarancji?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy w zwi?zku z posiadaniem swojej karty gwarancyjnej, która nie wspomina o
    > 6-cio miesięcznej gwarancji na baterię mogę domagac się wymiany na nowa lub
    > sprawn? baterię?

    Jesli masz karte gwarancyjna, na ktorej ta bateria jest wymieniona, to
    jak najbardziej mozesz sie domagac realizacji zapisow z tego "papierka".
    Zacznij moze "delikatnie" od postraszenia PIHem ;) ....

  • 3. Data: 2004-03-11 10:19:34
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/11/2004 11:02 AM, WB wrote:
> [...]
    > przykra niespodzianka - bateria trzyma zaledwie 3 min. Na poczatku kiedy
    > sprawdzałem tuz po zakupie można było pracować 2 godziny.

    Szanse masz raczej niewielkie, bo:
    - baterie zazwyczaj mają gwarancję 6 m-cy (tel kom. notebooki, etc.)
    więc jest to wiedza powszechna
    - gwarancja obejmuje faktycznie notebooka, a nie jego źródło zasilania -
    chociaż, możesz próbować dowieść, na podstawie posiadanych dokumentów,
    że było inaczej
    - ale: przy zachowaniu należytej staranności wiedziałeś lub mogłeś się
    dowiedzieć, jak z gwarancją na baterie jest..

    Ponadto: uzytkownik sam powinien kontrolować stan baterii, ponieważ jest
    to materiał eksploatacyjny - z pewnością były jakieś informacje n.t.t. w
    instrukcji - którą jestes zobowiązany przeczytać i stosować się do niej,
    co jest warunkiem korzystania z praw gwarancyjnych.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-03-11 10:30:41
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > - baterie zazwyczaj mają gwarancję 6 m-cy (tel kom. notebooki, etc.)
    > więc jest to wiedza powszechna

    Ale jesli istnieje "papier" na ktorym ta bateria jest wymieniona i ma 24
    miesiace gwarancji, to trzeba to wykorzystac ;)

  • 5. Data: 2004-03-11 10:52:04
    Od: "WB" <k...@k...com>

    W instrukcji niema informacji o kontrolowaniu stanu baterii, poza tym nie
    otrzymałem polskiej instrukcji obsługi, a chyba tez powinienem? Poprostu w
    momencie zakupu Maxdata Polska była jeszcze w powijakach, ale to juz chyba
    nie mój problem?

  • 6. Data: 2004-03-11 11:55:51
    Od: "ww" <S...@p...onet.pl>

    > otrzymałem polskiej instrukcji obsługi, a chyba tez powinienem? Poprostu w

    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 września
    2002 r.) art. 3 :

    3.5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem
    konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku
    polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez
    odrębne przepisy.

    Polecam lekturę całej ustawy może znajdzie się więcej przydatnych
    informacji (np. brak znaku B)

    W.W.