  • 141. Data: 2004-11-18 12:50:22
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Herbi napisał:

    > Albo lepiej załóż fundacje poszkodowanych przez telekoma - pewien promil
    > poparcia uzyskasz w co mniej rozgarniętych /albo za bardzo rozgarniętych
    > cwaniaczków/.

    Ty sie strasz.... Tu się taki jeden pęta.... I ma zawsze rację.

    Potem, kto wie - jakas partia .... no i na końcu - co?
    > OCZYWIŚCIE ............ PREZYDENTURA dla Bogusia :P

    Nie Boguś, ale...
    :-P

    M.

  • 142. Data: 2004-11-18 13:57:11
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 13:12:27 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

    [ciach]
    > Tu chodzi o susluge, ktora ma taka wlasnosc ze bez wiedzy klienta
    > jest on przelaczany na wysoko platny numer.

    Usługą TP jest zapewnienie połączenia pomiędzy dwoma stacjami abonenckimi.
    Uzyskanie połaczenia następuje poprzez wybranie numeru kierunkowego i
    numeru abonenta.
    Stacja abonencka po uzyskaniu sygnału gotowosci z centrali do której jest
    bezpośrednio połączona wysyła ządanie połączenia. Centrala żądanie
    wykonuje i wysyła odpowiednie wezwanie do żądanej stacji abonenckiej i gdy
    abonent odpowie połączenie jest nawiazane

    Czy ty człowieku nie rozumiesz, że dialer to nic innego jak elektroniczny
    palec wykręcający numer? Pomyślmy tak: Przychodzi do ciebie sasiad, żeby
    zadzwonić (rozmowa lokalna), ty wykrecasz numer i dajesz mu słuchawkę.
    Idziesz do kibla a w tym czasię sąsiad przerywa połączenie i bez twojej
    wiedzy i zgody dzwoni do żony w Australii. Czy w takim przypadku tez
    będziesz uważał, że winna jest Tepsa, bo możliwość naciśnięcia widełek i
    wykręcenia innego numeru to wlasnosc ze bez wiedzy klienta jest on
    przelaczany na wysoko platny numer?

    Opisana przez ciebie cecha jest własciwością modemu i jego oprogramowania
    a nie usługi telekomunikacyjnej. TPSA otrzymuje żądanie połączenia i je
    wykonuje, i nie ma znaczenia czy wykręcił je abonent, sasiad, kot
    spacerujący po klawiaturze czy dialer. Odpowiedzialność tepsy zaczyna się
    na początku kabla. A za to co robi modem odpowiada uzytkownik.

    > I chodzi oto, ze TP SA domaga sie nei olaty za wykonana PRZEZ SIEBIE
    > usluge, lecz za usluge wykonana PRZEZ KOGOS INNEGO.
    > za jej posrednictwem

    TO się nazwa rozliczenia międzyoperatorskie. Ktoś domaga się połączenia z
    abonentem na wyspach Cooka.. Tepsa nie ma kabli sięgających na wyspy
    Cooka, musi więc korzystać z łączy innych operatorów. Za mozliwość
    przesłania swego sygnału musi im zapłacić. Az w końcu dociera do
    ostatniego operatora, którym jest provider na wyspach Cooka. Każdy z
    operatorów żąda określonej stawki za połączenie. Oni żądają zapłaty od
    Tepsy.
    , a tepsa żąda zapłaty od swego abonenta, który prosił o połączenie. Co
    tutaj jest niezrozumiałe?

    --
    Falkenstein

  • 143. Data: 2004-11-18 14:15:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

> [...]
    > wykonuje i wysyła odpowiednie wezwanie do żądanej stacji abonenckiej i gdy
    > abonent odpowie połączenie jest nawiazane

    Ja czlowieku rozumie, ze jesli TP SA
    NAZWIE TO usluga POLACZENIA to samo z siebie nie oznacza,m ze jest to
    "usluga polaczenia.
    Bo bue za "polaczenie" rzeczywiscie TP SA bierze pieniadze.

    NAZYWAC swe "produkty" TP SA moze jak cche ale FAKTYCZNIE jest to
    POSREDNICTWO i TP SA pierze za SWOJA usluga polaczenia ORAZ za to,
    co NAPRAWDE sprzedaje jako posrednik.

    A co to dialer ja wiem...
    I zycze Ci, zeby TP SA nie wymyslila CI uslugi,
    ze jaknacisniesz nieopatrznie 22 na telefonie,
    to Cie polaczy na sasiednia ulice przez Kajmany

    Boguslaw

  • 144. Data: 2004-11-18 14:24:50
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2004 15:15:15 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

    > Ja czlowieku rozumie, ze jesli TP SA
    > NAZWIE TO usluga POLACZENIA to samo z siebie nie oznacza,m ze jest to
    > "usluga polaczenia. Bo bue za "polaczenie" rzeczywiscie TP SA bierze
    > pieniadze.

    A niby za co? TPSA bierze pieniądze za połaczenie z ządanym numerem.

    > NAZYWAC swe "produkty" TP SA moze jak cche ale FAKTYCZNIE jest to
    > POSREDNICTWO i TP SA pierze za SWOJA usluga polaczenia ORAZ za to,
    > co NAPRAWDE sprzedaje jako posrednik.

    A co sprzedaje jako pośrednik? Bo nie rozumiem. Abonent chce połączyć się
    z mumerem premium na wyspach Cooka i TPSA go łączy. ZA mozliwość
    połączenia swego abonenta z tym numerem TPSA płaci jego operatorowi stawkę
    premium i domaga się zwrotu kosztów od swego abonenta, który połączenia
    zażądał. I nie ma znaczenia co jest na drugim końcu kabla, dostęp do
    pornostrony czy może zegarynka. Abonent prosi o połączenie i połączenie
    uzyskuje. A tutaj rola Tepsy się kończy.

    > A co to dialer ja wiem...

    Więc jak ustosunkujesz się do mojego przykładu z sąsiadem wykręcającym bez
    twojej wiedzy numer do Australii? Potrafisz wskazać czym różni się ta
    sytuacja od sytuacji w której dialer zmienia bez wiedzy uzytkownika numer
    dostępowy?

    > I zycze Ci, zeby TP SA nie wymyslila CI uslugi,
    > ze jaknacisniesz nieopatrznie 22 na telefonie,
    > to Cie polaczy na sasiednia ulice przez Kajmany

    Jak nacisnę przez niedopatrzenie to będzie tylko moja wina.

    --
    Falkenstein

  • 145. Data: 2004-11-18 15:00:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    [...]

    > A niby za co? TPSA bierze pieniądze za połaczenie z ządanym numerem.

    A nastepnie jakas czesc tych pieniedzy wplaca na konto kogos kto
    umiescil w sieci dialera lub inne tego typu gowno.

    j.

  • 146. Data: 2004-11-18 15:53:08
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > twojej wiedzy numer do Australii? Potrafisz wskazać czym różni się ta
    > sytuacja od sytuacji w której dialer zmienia bez wiedzy uzytkownika numer

    Sasiada to jeszcze jakos do odpowiedzialnosci scigniesz. Natomiast
    ile jest takich przypadkow, gdzie oszusta ciezko namierzyc? Jakie sa
    koszta postepowan, dochodzen? Kto placi za to gdy winowajca sie
    nie znajdzie? Ile ludzie maja problemow, gdy sa stawiani w takich
    sytuacjach? Operator czeka na wyjasnienia sprawy, czy egzekwuje
    naleznosci, a pozniej "sie zobaczy"? Ile emocji rodza takie sprawy?
    Ile tragedii? Jaki jest rzeczywisty koszt spoleczny?

    Przypominam, ze w dyskusji raczej chodzi o to "dlaczego operator
    powinien defaultowo wylaczac takie numery" (lub nieco wybiegajac:
    kazdy okresla sobie na wstepie gorny limit kasy). Nie jest w zaden
    sposob jakas wolnosc ograniczana. Ewentualnie operatora, ale jakby
    go nie ograniczac w zaden sposob to dopiero by sie dzialo :) Chcesz,
    poszerzasz o to na czym ci zalezy. Spedzasz na to tyle samo czasu,
    ile teraz na to, zeby sie obronic przed naduzyciami. Czyz nie?

    Dlaczego zatem tak bronicie aktualnego rozwiazania? Macie
    w tym jakis interes?

    Oczywiscie "domyslne obciecie" nie wyeliminuje zjawiska, ale znacznie
    ograniczy.

    Rymasz
    PS. Wiem, ze jestem troche niekonsekwentny ;)

  • 147. Data: 2004-11-18 15:56:11
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > I nie ma znaczenia czy numer wykręcił właściciel na tarczy telefonu, czy
    > zrobiło to jego dziecko, kumpel, sąsiad co miał dzwonić do zony czy też
    > kot, który przespacerował się po klawiszach,
    ostatnio czytalem o kobiecie ktora wygrala przed sadem proces z wiadoma
    firma.
    Ona byla w szpitalu , w miedzyczasie ktos wydzwonil 20 tys (lub 200)
    podstawa dla sadu oddalenia powodctwa tepsy byl fakt ze nie podala kosztow
    polaczenia z danym numerem

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 148. Data: 2004-11-18 16:05:50
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > podstawa dla sadu oddalenia powodctwa tepsy byl fakt ze nie podala
    > kosztow
    > polaczenia z danym numerem
    aby sprecyzowac bo juz widze czepianie sie, mianowicie tepsa nie podala
    kosztow polaczenia z numerem podczas laczenia ani nie dostaczyla takiego
    cennika klientce. notabene przedstawiciel firmy nie byl w stanie dostarczyc
    takiego cennika sadowi

    leon

  • 149. Data: 2004-11-18 16:07:39
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Wystawi za czas w którym pobierana jest energia elektryczna przez
    > pracujący
    > komputer......
    lecz podczas zawierania umowy poda cennik

    leon

  • 150. Data: 2004-11-18 16:29:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Rymasz napisał:

    > Przypominam, ze w dyskusji raczej chodzi o to "dlaczego operator
    > powinien defaultowo wylaczac takie numery" (lub nieco wybiegajac:
    > kazdy okresla sobie na wstepie gorny limit kasy).

    Właśnie, ze nie. Najbardziej aktywni dyskutanci forsuja na siłę tezę, że
    dialerom jest winna tylko i wyłacznie tepsa i to ona powinna brać
    całkowitą odpowiedzialność finansową za niesmiadome czy nawet swiadome
    skorzystanie z usługi 0700 przez dialer.

    Z takim stanem rzeczy nie mogę sie zgodzić, zarówno w kontekscie
    obowiazującego prawa, jak i zdrowego rozsądku. Podobną tezę próbował
    forsować UOKiK, ale sąd wykonanie decyzji zawiesił.

    A przypominam po raz kolejny, że każdy posiadacz tepefonu w tepe może
    bezpłatnie założyc stałą blokadę. I został o tym poinformowany pisemnie,
    przy okazji rachunku.

    > Nie jest w zaden
    > sposob jakas wolnosc ograniczana. Ewentualnie operatora, ale jakby
    > go nie ograniczac w zaden sposob to dopiero by sie dzialo :)

    Pytanie w takim razie brzmi - CO WYŁACZAĆ? 0700, 701? 0 300? 00284? A
    czemu nie 0037 (pisałem tu wcześniej o dialerze kierującym mnie do
    Estonii...)

    Chcesz,
    > poszerzasz o to na czym ci zalezy. Spedzasz na to tyle samo czasu,
    > ile teraz na to, zeby sie obronic przed naduzyciami. Czyz nie?

    Mnie najbardziej wkurza to, że pół roku trwały prace nad ustawą, a
    wszyscy mądrzy (tu i nie tylko) siedzieli sobie cicho, a teraz pyszczą.
    Kolega Arni nawet sobie organizacje do tego zafundował, a jakos
    przegapił mozliwość konsultacji społecznych (kto zna delikwenta, wie
    dlaczego:-)

    > Dlaczego zatem tak bronicie aktualnego rozwiazania? Macie
    > w tym jakis interes?

    Tak - zdrowy rozsądek. Na 0701 znajduje sie na przykład parę serwisów
    umożliwiających dzwonienie po świecie za 0,35 zl za minutę. Na 0 701
    wisi serwis pozwalający na wysyłanie SMSow z sieci stacjonarnej. I tak
    dalej i tak dalej.... Chociażby wydzial konsularny USA.

    > Oczywiscie "domyslne obciecie" nie wyeliminuje zjawiska, ale znacznie
    > ograniczy.

    I za każdym razem bedziesz biegał z dowodem osobistym w zębach, zeby
    zdjąć lub założyć ograniczenie? Powodzenia życzę. Szczególnie jak
    mieszkasz w miejscowości odległej o 50 km od najbliższego blaupunktu...

    Żeby uprzedzić ew. kontrujących - Mozliwość zakładania/zdejmowania
    blokady na hasło jest jeszcze bardziej niebezpieczna. Po pierwsze hasło
    można podsłuchac. Po drugie, znając świadomość społeczeństwa, hasło
    bedzie znane wszystkim, włącznie z nastoletnim młodzianem (który, nie
    oszukujmy się, jest najczęstszym powodem takich połączeń).

    > PS. Wiem, ze jestem troche niekonsekwentny ;)

    :-)

    M.