  • 11. Data: 2012-02-07 08:46:08
    Temat: Re: Darowizna na kupno mieszkania matka-->dzieci
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Nie do końca. A raczej wcale nie jest.
    > Ojciec jest spadkobiercą.
    > Darowizny przez 10 lat "podpadają pod zachowek" (poczytaj odp. § w KC),
    > więc ojciec i tak dostanie swoje 25% jeśli matka umrze wcześniej.

    myśle że te 10 lat jakoś upłynie i będzie ok.

    > Jeśli ojciec umrze wcześniej, to matka i tak będzie obciążona jego
    > długami, chyba, że odrzucicie (wszyscy!) spadek po ojcu. Ale wierzyciele i
    > tak zgarną przypadającą na ojca część ich (małżeństwa) wspólnego majątku.
    > Należy rozważyć ustalenie rozdzielności teraz, póki oboje żyją i są w
    > miarę w zgodzie. Ale to już z prawnikiem.

    sprawa rozwodowa odbędzie się na dniach (bez orzekania o winie)

    > Tudzież kombinować nad ukryciem matki dochodów/majątku. Ciche darowizny?

    więc co robić ? jak Ty byś postąpił ?

    dzięki!

  • 12. Data: 2012-02-07 08:48:53
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 09:37, AY pisze:

    > totalna bzdura.
    > Nioe masz pojencia o czym piszesz.
    > Dziś oddawać pół bo ma co bo być może ona umrzew wszcześniej? Głupota. NIech
    > żyją w zgodzie? Szczyt naiwności....
    > Jak on umrze odrzucą spadek i tyle i niech windukują z majątku wspólnego.
    > Jeśliu matka roszondna to nie będzie takiego majątku

    Cześć Kolina!

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2012-02-07 08:52:36
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 09:46, Greg pisze:

    > myśle że te 10 lat jakoś upłynie i będzie ok.

    > sprawa rozwodowa odbędzie się na dniach (bez orzekania o winie)

    > więc co robić ? jak Ty byś postąpił ?
    >
    > dzięki!

    Wiesz co... opublikować takie rady, to jakby nakleić Twojej matce na
    plecach tarczę strzelecką :)

    ... gdyby matka w sposób udokumentowany zaczęła grywać w kasynie, to
    mogłaby się potem ew. wytłumaczyć, gdzie zniknęły jej pieniądze... hmm...?
    Tak sobie luźno dywaguję.
    Kupuje się żetony za 10k, daje się do garści synowi, syn idzie do
    kasy... (o ile kasyna jakoś się przed tym nie zabezpieczają).

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 14. Data: 2012-02-07 09:06:33
    Od: "AY" <ayse,tobuk@onnet.pl>

    >Cześć Kolina!

    Gdy brak agrumentów jest pojawiają się ataki AD PERSONAM. To że nasza
    KANCELARIA nie przyjęła cię na staż Studencki nie znaczy że musisz uprawia
    staking w internecie

  • 15. Data: 2012-02-07 10:01:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2012, Greg wrote:

    > myśle że te 10 lat jakoś upłynie i będzie ok.

    A nie jest tak, że po prostu masz jeszcze raz do przeczytania KC994
    z weryfikacją znaczenia poszczególnych przecinków?
    Trudna sprawa, bo przecinek w odzielaniu części zdania złożonego
    nie jest separatorem listy, przykładowo w niniejszym zdaniu.
    Inaczej mówiąc - dlaczego uważasz, że to przecinek "tnie" zapis
    art.994 "bardziej na końcu" niż słowo "ani"?
    Jeśliby zastosować zapis który w takich przypadkac preferuję:
    "ani dokonanych przed więcej niż dziesięciu laty (licząc wstecz od
    otwarcia spadku) darowizn na rzecz osób nie będących spadkobiercami
    albo uprawnionymi do zachowku"
    Jeszcze raz: "nie będących spadkobiercami".
    FYI: to nie ja wymyśliłem, było (patrz archiwum)!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-02-07 10:06:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2012, Greg wrote:

    > Czy ten sposób "kupno na dzieci" w ogóle jest sposobem na zabezpieczenie
    > się przed ewentualnymi wierzycielami ojca ?

    Powienieś zapoznać się z pojęciem:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skarga_pauliańska
    (bez extended DNS:)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skarga_paulia%C5%84ska

    Przeczytaj z naciskiem na "pozycja procesowa stron".
    Masz tam podane podstawy prawne.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-02-07 13:30:55
    Od: "Big Back" <B...@o...pl>

    > Powienieś zapoznać się z pojęciem:

    dobrze zanim wkleisz bez kom. likni które byle kto w googlu ma na 1-2
    pozycji byś napisał ile w ostatnich latach było udsanych skarg pauliańskich.
    Pomoge: wg Ministerstwa Prawdy: 0 zero. Jest to martwe prawo

    Mecenas

  • 18. Data: 2012-02-07 14:10:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    ..

    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Skarga_paulia%C5%84ska

    Ale skargę paulińska można chyba "złożyć" w terminie maks 5 lat.